{{ctrl.notification}}
بزرگترین مراکز خرید جهان

معرفی بزرگترین مراکز خرید جهان

از جذاب ترین جاهایی که مردم علاقه زیادی به بازدید و تفریح دارند، مراکز خرید می باشند، مراکز خرید صرفا فقط برای خرید و و تهیه مایحتاج نیست بلکه برای تفریح هم اکثر مردم به این مراکز مراجعه می کنند. اکثر مراکز خریدی که امروزه در سرتاسر دنیا می بینید، دارای معماری بی نظیر و لوکس و ساختارهای عظیمی می باشند که از بخش های مختلف و متنوعی تشکیل شده است، از این بخش های متنوع می توان به سینما، سوپرمارکت‌، فودکورت و باشگاه های سرگرمی، کافی شاپ اشاره کرد. در ادامه آس چارتر می خواهد در این مقاله شما را با بزرگترین مراکز خرید شگفت ‌انگیز جهان آشنا سازد، در ادامه با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی در مشهد می باشد.

آشنایی با بزرگترین مراکز خرید در جهان

همانطور که می دانید با رشد روز افزون اقتصادی و مدرنیته شدن صنعت در بیشتر کشور های جهان بنا به نیاز مردم و صنعت گردشگری مراکز خرید متنوعی در همه ی کشورهای جهان ساخته شده است، مراکز خریدی که می تواند به یکباره تمام آنچه را که نیاز دارید را تهیه نمایید. در گذشته در بیشتر کشورهای دور افتاده کوچکترین فروشگاه های میوه فروشی حتی نیز وجود نداشته ولی امروزه دارای بزرگترین و مدرن ترین مراکز خرید می باشند، جالب است بدانید بزرگترین مراکز خرید دنیا در کشورهای آسیایی کی باشد.

 

 

بزرگترین مراکز خرید دنیا عبارتند از:

 مرکز خرید شانگری لاپلازا (Shangari-La Plaza)

مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)

مرکز خرید بورلی سنتر (Beverly Center)

مرکز خرید گراند کانال (Grand Canal)

پاساژ مرکز پست ملبورن (Melbourne’s GPO)

مرکز خرید وست ادمونتن (West Edmonton)

مرکز خرید آمریکا مال (Mall of America)

مرکز خرید ویلاجیو (Villagio Mall)

مرکز خرید گالریا (The Galleria)

گالری لافایت پاریس (Galeries Lafayette)

دبی مال (The Dubai Mall)

 

مرکز خرید شانگری لاپلازا (Shangari-La Plaza)

فیلیپین یکی از شهرهای زیبا و جذاب که دارای جاذبه های گردشگری بیشماری می باشد، شهری با مرکز خریدهای لوکس و جذاب که مرکز خرید شانگری لاپلازا یکی از معروف ترین مراکز خرید در این شهر است، مرکز خرید شانگری لاپلازا یکی از مدرن ترین و شیک ترین مراکز خرید آسیا نیز محسوب می شود. مرکز خرید شانگری لاپلازا دارای ۳۰۰ فروشگاه در ۸ طبقه اصلی و بیشتر از ۱۰ طبقه در بال شمالی اش دارد که در سال ۱۹۹۱ افتتاح شده است. در مرکز خرید شانگری لاپلازا برترین و بهترین برند های تجاری لوکس، رستوران‌ های محلی و بین‌ المللی که از مارک‌ های پرطرفدار و معروف می باشند عرضه می شود،  مرکز خرید شانگریلا پلازا در بلوار شاو در شهر مندلوینگ واقع است.    این مرکز خرید دارای چهار بخش عمده از برندها، زنجیره های خرده فروشی، بوتیک هایی با کیفیت بالا و رستوران های فانتزی تشکیل شده است. مرکز خرید شانگری لاپلازا همچنین دارای فود کورت گاردن، سوپر مارکت و دیگر فست فودهای زنجیره ای و همچنین سینماهای بی نظیر و معروف آن است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، شما می توانید فیلم های سینمایی به روز را در این سینماها تماشا نمایید و جالب است بدانید این سینما هر ماه سپتامبر یک فیلم از جشنواره سینمایی را پخش می کند.

 

مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)

دبی یکی از لاکچری ترین شهر های پیشرفته در دنیا و خاورمیانه بشمار می رود، این شهر رویایی جذاب دارای تفریحات و ورزش های آبی، سواحل زیبا،‌ هتل های لوکس و مرکزخریدهای بزرگ و لوکسی می باشد،  از بزرگ ترین مرکز خریدهای شهر دبی مرکز خرید امارات یا امارات مال است که حدود۲۳۴ هزار متر مربع مساحت دارد و در سال ۲۰۰۵ افتتاح گردید، مرکز خرید امارات دارای معماری بی نظیری می باشد که توسط یه شرکت آمریکایی طراحی آن انجام شده است. مرکز خرید امارات دارای مغازه های تجاری زیادی می باشد، در این مغازه ها انواع همچون پوشاک، وسایل الکترونیکی،‌ ساعت، طلا،‌ اثاثیه منزل،‌ لوازم آرایشی، عطر و … به فروش می رسد. از دیگر بخش های متنوع در این مرکز خرید می توان به ۹۰ رستوران و فروشگاه مواد غذایی، سینما،‌ اسکی روی یخ،‌ سالن تئاتر و … اشاره کرد. جالب است بدانید بزرگ ترین زمین اسکیت روی یخ سرپوشیده دنیا در این مرکز خرید وجود دارد که محل زندگی مخصوصی برای پنگوئن ها می باشد.

 

مرکز خرید بورلی سنتر (Beverly Center)

از گرانترین و شیک ترین مراکز خرید دنیا مرکز خرید لاکچری بورلی در لوس آنجلس کشور آمریکا می باشد که از لوکس ترین مراکز خرید جهان نیز محسوب می ‌شود، مرکز خرید بورلی سنتر با8 طبقه و 160 باب مغازه در سال 1982   افتتاح شد. بورلی سنتر از مراکز خریدی است که برندهای مطرحی از قبیل گوچی، ویکتوریا سکرت، هوگو باس، لویی ویتون را در تمام مغازه های آن می توانید ببینید، در مرکز خرید بورلی سنتر 14 سالن سینما وجود دارد و بعنوان یکی از مطرح ترین مراکز فرهنگی حضور پررنگی در تلویزیون و فیلم‌های آمریکایی داشته است، این مرکز خرید لاکچری دارای معماری بی نظیر و جذاب و چشم انداز زیبا و وسیعی از شهر زیبای هالیوود هیلز، مرکز شهر لس‌آنجلس و لس‌آنجلس بخش غربی لس ‌آنجلس دارد که از پشت بام این مرکز خرید می توانید مشاهده نمایید.

 

 

مرکز خرید گراند کانال (Grand Canal)

مرکز خرید گراند کانال از لوکس ترین و گران ترین مراکز خرید در آمریکا است که قسمتی از یک هتل می باشد، مرکز خرید گراند کانال به مساحتی حدود 46هزار مترمربع دارد که هم زمان با هتل ونشین در سال 1999 در شهر لاس و گاس مرکز ایالت نوادا افتتاح شد. مرکز خرید گراند کانال شامل 91 واحد تجاری است و بهترین برندهای روز دنیا را می توانید از فروشگاه های این مرکز خرید تهیه نمایید، در این مرکز خرید می توانید در رستوران ها، کافی شاپ های متنوع و شیک و یا در کانال­‌های آب داخلی به تفریح بپردازید و به وسیله قایق می‌­ توانند به اطراف مرکز خرید بروند. مرکز خرید گراند کانال سالانه بیش از 20 میلیون نفر بازدیدکننده دارد که جزو بالاترین تعداد بازدید کننده در کشور آمریکا به شمار می ‌‌رود.

 

پاساژ مرکز پست ملبورن (Melbourne’s GPO)

ساختمانی قدیمی در ملبورن استرالیا که اداره پست شهر بوده این ساختمان در سال 1867 ساخته‌ شده و در فهرست سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. این ساختمان قدیمی اداره پست در سال 2004  مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و مرکز خرید بزرگ و لوکسی در آن احداث گردید، این بازار دارای معماری بسیار جذابی مربوط به دوران ملکه ویکتوریا است که در بازسازی هیچ آسیبی و تغییری در آن ایجاد نشد، این بازار گران ترین بازار درجهان می باشد. در مرکز خرید پست ملبورن خرده‌ فروشی‌ها و برندهای تجاری لوکس جهانی وجود دارد.

 

مرکز خرید وست ادمونتن (West Edmonton)

از دیگر مراکزخرید گران قیمت و لوکس، مرکز خرید وست ادمونتون در استان آلبرتا، کشور کانادا است که بزرگترین مرکز خرید آمریکای شمالی محسوب می ‌شود، مرکز خرید وست ادمونتن توسط خانواده قرمزیان در سال ۱۹۵۹ در مساحتی معادل ۴۹۰ هزار متر مربع افتتاح گشت و تا سال ۲۰۰۴ بزرگ ‌ترین مرکز خرید جهان بحساب می آمد، مرکز خرید وست ادمونتن حدود ۸۰۰ فروشگاه، ۲ هتل و بیش از ۱۰۰ غذاخوری در خود دارد، و جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی همچون گلکسی لند، پارک آبی ورلد و قصر یخی میفیلد تویوتا را در خود دارد.

 

مرکز خرید آمریکا مال (Mall of America)

مرکز خرید آمریکا مال یا مال آف آمریکا از دیگر مراکز خرید محبوب و لوکس که در سال 1992 افتتاح گردید، مرکز خرید آمریکا مال بزرگ ‌ترین مرکز خرید ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. این مرکز خرید بیش از ۲۵۰ فروشگاه و ۵۰ رستوران دارد و همچینین جاذبه های تفریحی زیادی همچون دنیای نیکلودئون، بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان، آکواریوم سی‌ لایف، محوطه لگو و مرکز شبیه ‌سازی پرواز در این مرکز خرید وجود دارد، مرکز خرید آمریکا مال یکی از جاذبه‌های برتر توریستی در آمریکا می باشد که در سال حدود ۴۰ میلیون بازدید کننده دارد.

 

مرکز خرید ویلاجیو (Villagio Mall)

مرکز خرید ویلاجیو در زمینی به مساحت حدود ۳۶۰ هزار متر مربع در 7 ژوئن 2006 توسط جاسم بن حامد افتتاح گردید، مالک این مجموعه آقای عبدل عزیز محمد آل ربن می باشد. مرکز خرید ویلاجیو در بخش غربی دوحه، بین مرکز خرید حیات پلازا و اسپورت سیتی قرار گرفته  و روزانه حدود 50 هزار نفر بازدید کننده دارد، این مرکز خرید دارای 220 فروشگاه است و از بخش های مختلفی همچون محوطه مرکز خرید، فروشگاه های عمومی،  بخش برندهای لوکس، پارکینگ و ... می باشد، بسیاری از مارک های مشهور در بازارهای ایالات متحده، ایتالیا و آلمان را می توانید از این مرکز خرید زیبا و شیک تهیه نمایید، این مرکز خرید طراحی بسیار جالبی دارد که از هر قشری می توانند در بخش های مختلف آن نیازهایی را که دارند فراهم می ‌کند. مرکز خرید ویلاجیو همچنین دارای یک مرکز ورزشی بزرگ می باشد. مرکز خرید ویلاجیو همچنین دارای امکانات تفریحی و رفاهی متنوع از قبیل سینما، پارک موضوعی، اسکیت روی یخ، بولینگ، پیست کارتینگ، مینی گلف، گاندولاسواری، کافه و رستوران‌های متعدد می باشد، این مرکز خرید بزرگ توانسته با داشتن بهترین امکانات رفاهی و فروشگاهای متعدد از برندهای معتبر و مطرح بین‌المللی با بهترین محصولات متنوع و باکیفیت نیازهای گردشگران و شهروندان را فراهم سازد.

 

دبی مال (The Dubai Mall)

یکی دیگر از بزرگ ترین مراکز خرید جهان با مساحت ۱.۱۲۴.۰۰۰ متر مربع که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده مرکز خرید دبی مال است، این مرکز در مجاورت برج خلیفه افتتاح شد، مرکز خرید دبی مال بیش از ۱.۲۰۰ مغازه خرده‌ فروشی، دو فروشگاه بزرگ دارد و شامل ۲۰۰ رستوران و کافه، یک هتل مجلل و سالن‌های مدرن و مجهز سینما، خیابان مد، بازار طلا، زمین یخی، آکواریوم، باغ وحش زیر آب، آبنما و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی همچون آکواریوم دبی، پیست اسکیت روی یخ، دبی دینو، آبشار دبی مال و... می باشد. مرکز خرید دبی مال سالانه حدود ۸۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان دارد.

 

 

مرکز خرید گالریا (The Galleria)

از دیگر مراکز خرید بزرگ در خاورمیانه مرکز خرید گالریا در کشورمان ایران است که در سال ۱۳۹۵ در زمینی به وسعت 4 هزار متر مربع افتتاح شده، مرکز خرید گالریا در ولنجک قرار دارد و شامل دو ساختمان تجاری و اداری است. معماری و طراحی این مرکز خرید زیبا به عهده گروه مهندسی برداران صحیح النسب بوده، مرکز خرید گالریا دارای ۶ طبقه دو واحدی، 8 طبقه پارکینگ، 3 طبقه انبار است و ساختمان تجاری آن نیز شامل پنج طبقه تجاری، یک طبقه فودکورت، 2 طبقه رستوران و 8 طبقه پارکینگ و همچنین فروشگاه‌های متعدد و امکانات تفریحی و بخش هایی نظیر: باشگاه انرژی، سالن زیبایی، دکتر اوصیا، کارگزاری سفارت ایتالیا، کاریابی، کارواش آهنگی، خیاطی زیپ زاپ، برندهای مختلف پوشاک، زیورآلات، سینما و شهربازی روبوکیدز، کافه رستوران لوکس شاندیز بین‌المللی، رستوران روبل با دو فضای سرپوشیده و روف گاردن می باشد. در ساخت این مرکز خرید از مصالح با کیفیتی همچون سنگ‌های تراورتن، سنگ‌های واترجت و سنگ‌های گرانیت استفاده شده است. مرکز خرید گالریا همچنین دارای بزرگترین لوستر دست ساز در خاورمیانه می باشد که به شکل یک مجسمه و به سبک آرت دکو و الهام گرفته شده از طبیعت طراحی و ساخته شده، این لوستر از فلز ضدرنگ و آب‌کاری مشکی و با گوی‌های روکش طلا از جنس برنج براق درجه یک ساخته شده است. در پارکینگ این مرکز خرید همچنین از سیستم مدیریت هوشمند BMS استفاده می ‌شود. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان خارجی تهران دبی را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

 

گالری لافایت پاریس (Galeries Lafayette)

از دیگر مراکز خرید بزرگ در جهان مرکز خرید گالری لافایت پاریس می باشد، این گالری در سال ۱۹۱۲ افتتاح گردید، این مرکز خرید بزرگ و زیبا شامل 3 قسمت فروشگاه اصلی، فروشگاه آقایان و فروشگاه لوازم خانگی و یک سالن غذاخوری می باشد، این گالری دارای گنبد شیشه‌ای با شیشه‌های رنگی است که قدمت آن به یک قرن می رسد، گالری لافایت پاریس دارای امکاناتی نظیر خوشامدگویی VIP، خرید خصوصی، ارسال اکسپرس، تعویض، راهنماهای چند زبانه داخل فروشگاه، کالسکه و ویلچر اجاره‌ای، سرویس رزرو تاکسی، پارکینگ و خدمات ویژه ای برای مشتریان غیرفرانسوی همچون پذیرش چند زبانه، ارسال بین‌المللی و فشن شوهای گوناگون است، گالری لافایت برندهای لوکس و معتبری حدود ۲۵۰۰ برند گلچین شده مشهور را در فروشگاه های خود عرضه می کند، گالری لافایت پاریس از برترین جاذبه های گردشگری در پاریس که سالانه میزبان 38 میلیون گردشگر و بازدید کننده از سرتاسر جهان می باشد.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 07 شهریور 1402 remove_red_eye 6595 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

بزرگترین مراکز خرید در جهان کدامند؟

مرکز خرید شانگری لاپلازا، مرکز خرید امارات، مرکز خرید بورلی سنتر، مرکز خرید گراند کانال، پاساژ مرکز پست ملبورن، مرکز خرید وست ادمونتن، مرکز خرید آمریکا مال، مرکز خرید ویلاجیو، مرکز خرید گالریا، گالری لافایت پاریس، دبی مال از بزرگترین مراکز خرید در جهان می باشند.

بزرگترین مراکز خرید در جهان در کجا قرار دارد؟

بزرگترین مراکز خرید جهان در قاره آسیا واقع شده است.