{{ctrl.notification}}
برج دختر استانبول

برج دختر استانبول

استانبول شهری زیبا در کشور ترکیه که یکی از توریستی ترین و جذاب ترین شهرهای گردشگری در ترکیه محسوب می شود، استانبول شهری با طبیعتی بی نظیر و تماشایی که دیدن آن بسیار لذت بخش می باشد. علاوه بر جاذبه های طبیعی این شهرتاریخی که دارای قدمت بسیار زیادی است که در این شهر می توانید آثار با ارزش تاریخی را ببنید، جاذبه های تاریخی این شهر با قدمت های تاریخی که مربوط به دوره های مختلف تاریخی است و از جذاب ترین دیدنی های ترکیه می باشند، از معروف ترین بناهای تاریخی این شهر که به نوعی نماد استانبول نیز بشمار می اید برج دختر می باشد، در ادامه با آس چارتر همراه باشید تا با این برج و تاریخچه ی آن بیشتر آشنا شوید. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری مشهد تهران را به راحتی رزرو نمایید.

برج دختر استانبول

معرفی و تاریخچه برج دختر استانبول

برج دختر یکی از جاذبه های اصلی و نماد شهر استانبول می باشد، این برج دارای تاریخچه ی جذابی می باشد. که درباره آن روایت ها و داستان هایی بجا مانده است، قدمت این برج تاریخی کوچک به۱۰۰۰ سال پیش به دوران حکومت بیزانس ها بر ترکسه باز می گردد که بر روی جزیره ای میان تنگه بسفر قرار دارد، در طول دوره های مختلف این برج کاربری های متفاوتی داشته است، به طور مثال این برج کاربری هایی همچون مکانی برای دریافت عوارض و مالیات کشتی­های تجاری، برج دفاعی، اپیدمی وبای سال1380، فانوس دریایی داشته است و همچنین در قرن 19 میلادی این برج بعنوان بطور موقت به بیمارستان مخصوص قرنطینه تبدیل شده بود و بعد از آن بعنوان ایستگاه رادیویی مورد استفاده قرار گرفت، اما در قرن 21 میلادی این برج بعنوان یک جاذبه ی تاریخی و گردشگری در استانبول شناخته شد و بعنوان یک موزه در آمد و به رستوران زیبای کوچکی تبدیل گشت و امروزه یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین جاذبه های توریستی در شهر استانبول محسوب می شود.

برج دختر استانبول

نام برج دختر استانبول

این برج همچنین نام های دیگری مانند: لیندر و دامالیس داشته است. که لیندورس نام همسر خاریس پادشاه آتن بوده است، از نام های دیگر این برج آرکلا بوده است که به معنی قلعه ی کوچک که در دوره ی امپراتوری روم شرقی معروف بوده است.

برج دختر استانبول

معماری برج دختر استانبول

برج یا قلعه ی دختر بنای بسیار کوچکی که با فاصله ۲۰۰ متر از ساحل اسکودار در یک جزیره ­ی کوچک در ورودی جنوبی تنگه ­ی بسفر قرار دارد. این بنا از بتن ساخته شده و ارتفاعی حدود 23 متر دارد، این برج در زمان عثمانی‌ها بطور کامل از بین رفت و بعد ازآن تخریب برج را با چوب ساختند که این آن هم در سال ۱۷۱۹ به طور کامل سوخت و تخریب شد و مجددا بعد از آن آتش سوزی این بنا با سنگ بتن ساخته شده که تا کنون این اثر تاریخی بجا مانده است. این بنا توسط یکی از معماران مشهور که داماد ابراهیم پاشا بود بازسازی شد، در این بازسازی اتاقکی نیز در بالای برج ساخته شد که در وسط آن میله ای مرتفع قرار دارد که ارتفاع برج با این میله به 23 متر می رسد. در این بنا سنگ مرمری قرار دارد که بر وری آن امضای سلطان محمود دوم توسط رحیم افندی خوشنویس معروف حکاکی شده است. در سال 1357 نیز فانوسی در بالای این برج نصب شد.

برج دختر استانبول

مسیر دسترسی به برج دختر استانبول

برای دسترسی به برج دختر باید ابتدا به سمت اسکله کالاتاش بروید و از آنجا با قایق هایی که در این اسکله قرار دارند به سمت این برج بروید، این اسکله بصورت 12 ساعته یعنی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در حال سرویس دهی به صورت رفت و برگشت برای گردشگران می باشد.

هزینه ورود به موزه برج دختر

برای ورود به موزه برج دختر باید مبلغی حدود 25 لیر پرداخت کنید.

برج دختر استانبول

ساعات بازدید از برج دختر استانبول

برای بازدید از این بنای تاریخی جذاب می توانید در تمام روزهای هفته از ساعت 9:15 صبح تا 18:45 دقیقه به بازدید بپردازید، اما در روزهای شنبه و یکشنبه برج دختر از ساعت 10 صبح تا 12:30 دقیقه بامداد قابل بازدید می باشد و زمانی که برای بازدید از این برج نیاز دارید حدود 1 تا 2 ساعت است.

روایت ها و داستان های برج دختر استانبول

برج تاریخی دختر استانبول با قدمت و تاریخچه ی زیادی که دارد دارای داستان ها و روایات بسیاری می باشد، که در ادامه چند مورد از این داستان های زیبا و شنیدنی را برایتان بازگو خواهیم کرد. با تهیه بلیط هواپیما چارتر تهران استانبول در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

برج دختر استانبول

شاهزاده و مار

یکی از جالب ترین داستان هایی که درباره برج دختر وجود دارد این است که پادشاه قسطنطنیه دخترزیبایی داشته است، که وی دخترش را خیلی دوست داشته است، روزی این پادشاه از یک غیب گو به پادشاه خبری ناگوار مبنی بر اینکه دخترش در سن 18 سالگی بر اثر نیش مار از دنیا خواهد رفت را می دهد، پادشاه بر اثر شنیدن این خبر بسیار اندوهگین می شود و دستور می دهد تا برجی در منطقه بسفر در این جزیره بسارند تا دخترش از گزند مار در امان باشد، اما زمانی که دخترش به سن 18 سالگی می رسد، پادشاه با سبدی پراز میوه به دیدار دخترش می رود، دخترک زمانی که درب سبد میوه را با خوشحالی باز می کمد مار افعی که درون سبد در میان میوه ها بوده دختر را نیش می زند و دخترک در برابر چشمان پدرش از دنیا می رود، و از آن زمان این برج بنام دختر معروف گشته است.

برج دختر استانبول

هیرو و لیندر

هیرو و لیندر یکی دیگر از افسانه ها و داستان های برج دختر است، هیرودختری زیبا و پاکدامن که قسم خورده بود که تا آخر عمرش از همه دور باشد بنابراین به تنهایی در این جزیره و به دور از همه زندگی می کرده است، اما در یکی از روزها مردی بنام لیندر با قایق خود که در حال عبور از کنار برج بوده است که عاشق هیرو می شود و برای اینکه دخارک او را قبول کند هرشب به سمت جزیره و برج دخار شنا می کرده تا لحظه ای هیرو را بببیند، و کم کم هیرو نیز به لیندر دلبسته می شود و از آن به بعد ماجرای عشقی این دو به  یک تراژدی تبدیل می شود. اما در یک روز که پسرک برای دیدن هیرو به سمت برج شنا می کند دریا طوفانی می شود و فانوس بالای برج بر اثر باد و طوفات شدید خاموش می شود و لیندر متاسفانه بخاطر طوفان و تاریکی دریا در میان موج های سهمگین سرگردان می شود و مسیرش را پیدا نمی کند، صبح که دخترک از خواب بیدار می شود با جسد بی جان لیندر در بیرون ازبرج روبرو می شود و او نیز از این غم بزرگ تاب نمی آورد و از بالای برج خود را به پایین پرت می کند.

برج دختر استانبول

بطال دلاور

داستانی دیگری نیز وجود دارد که در کتب تاریخی نیز وجود دارد، در قرن هشتم میلادی و در دوره اموی یک قهرمان عرب به نام بطال که آوازه ی دلاوری های وی به امپراتوری روم رسیده بود، بطال در آن زمان که عاشق دختر امپراتور شده بود، و امپراتوری روم شرقی نیز ازاین موضوع خبر داشت خانواده و دختر جوان خود را به برج در میان تنگه بسفر فرستاد و بطال که متوجه کار امپراتور شده بود با جزیره رفت و دختر امپراطور را سوار بر اسب خود کرد و کشتی ها را نیز به آتش کشید وفرسنگ ها از منطقه بسفر دور شد و دختر پادشاه عثمانی برای همیشه در افسانه ها ماند.

برج دختر استانبول

رستوران برج دختر استانبول

برج دختر استانبول بعد از بازسازی که شد به رستورانی زیبا و دنجی تبدیل شد که گردشگران می توانند در سه وعده غذایی به ایت رستوران بروند و لحظاتی را به خوشی سپری کنند، ظرفیت پذیرش این برج حدود 220 نفر است و در منوی این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ترکی و بین المللی را می توانید سفارش دهید و نوش جان کنید، در این رستوران حتی مراسم های همچون برگزاری عروسی، جشن تولد، جلسه کاری و مهمانی های خانوادگی برگزار می شود. اما لازم به ذکر است برای رفتن به رستوران برج دختر باید از قبل برای خود جا رزرو نمایید، و ساعات تعیین شده برای صرف وعده های غذایی در این رستوران به این صورت می باشد، برای صرف صبحانه باید از ساعت 9 صبح تا 13 به این رستوران مراجعه نمایید و برای ناهار ساعت 13 به بعد و شام نیز از ساعت 20:15 دقیقه تا 12 شب می باشد.

برج دختر استانبول

جاذبه های نزدیک به برج دختر استانبول

برج دختر استانبول از زیباترین و جذاب ترین نمادها و جاذبه های دیدنی در استانبول می باشد، این شهر تاریخی جاذبه های بی نظیر دیگری همچون موزه معصومیت، برج گالاتا، کاخ موزه توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، موزه ایاصوفیه و... که در نزدیکارین فاصله به برج دختر قرار دارند و می توانید به راحتی به بازدید از آنها بپردازید. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه های خواهیم پرداخت. 

برج دختر استانبول

اقامت در برج دختر استانبول

یکی از موارد مهم در سفر داشتن یک اقامتگاه مناسب می باشد، که دغدغه ی همه گردشگران می باشد. برای بازدید از برج دخنر استانبول و اینکه به جاذبه های استانبول نزدیک باشید می توانید در هتل هایی همچون هتل تالا استانبول، هتل سرا بوتیک، هتل ایکن، هتل نیو پالاس و هتل والی استانبول مراجعه نمایید و در این هتل ها اتاقی را برای اقامت خود رزرو نمایید. این هتل ها به برج دختر بسیار نزدیک می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی ارزان در مشهد می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 16 اسفند 1401 remove_red_eye 135 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0