{{ctrl.notification}}
برج ایفل فرانسه

برج ایفل فرانسه

یکی از معروف ترین و جذاب ترین بناهای محبوب در جهان برج ایفل فرانسه این برج باعظمت و باشکوه یکی از جاذبه های گردشگری در فرانسه است که سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر و توریست را جذب خود می کند، برج ایفل نماد شهر پاریس و کشور فرانسه بزرگترین سازه ی فلزی در دنیا محسوب می شود، این برج فلزی نمای بسیار منحصربفرد و جذابی و چشم‌انداز زیبایی از شهر پاریس را در مقابل دیدگانتان قرار می دهد، برج ایفل با یک ساختمان ۸۱ طبقه برابری می ‌کند، بر فراز این برج ۹۰ درصد  شهر پاریس را می توانید ببینید، برج مشهور فرانسه از نمای دور دارای ظاهری ظریف و فانتزی می باشد و هر چه به آن نزدیک می شوید، سازه آهنی با ظاهری غول‌پیکر که آهن‌ها و مصالحی که در آن بکار رفته است به وضوح قابل دیدن می باشد. در ادامه آس چارتر به معرفی این سازه عظیم الجثه و تاریخی در پاریس می پردازد، همراهمان تا پایان این مقاله جذاب باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی  در مشهد می باشد.

 

برج ایفل فرانسه

تاریخچه و معماری برج ایفل فرانسه

برج ایفل یکی از معروفترین بناهای گردشگری جهان در شهر پاریس فرانسه واقع شده است و از مهم‌ ترین سازه‌های فلزی دنیا است، ساخت این برج در ۲۶ ژانویه ۱۸۸۷ میلادی آغاز شد، معماران این پروژه به خاطر قرارگیری برج در نزدیکی رود سن دنبال راه حلی برای استحکام و زیرساز این پل شدند، در اول ژوئیه ۱۸۸۷ میلادی پی‌های بتنی چند متر در زیر سطح زمین روی لایه‌ای از ماسه فشرده ریخته شد و ستون های اولیه این برج نصب گردید، این ستون ها بر روی تکیه‌ گاه خاصی قرار گرفتند که هربلوک توسط دیوارهایی به بلوک‌های دیگر متصل می ‌شدند. برای استحکام این برج در کنار رود سن سازندگان از کیسون‌های فلزی ضدآب استفاده کرده اند که در آنها هوای فشرده را تزریق می کردند تا زیر سطح آب کار کند، تمام قطعات فلزی برج در کارخانه ایفل در حومه پاریس ساخته می شد که هرکدام از ۱۸ هزار قطعه با دقت زیادی طراحی و محاسبه شده است، از قطعات یک‌دهم میلی‌متر در کارخانه با پیچ و مهره مونتاژ و بعد در کنار هم قطعات جدیدی به طول حدود پنج متر را تشکیل می دادند؛ همزمان حدود 300 کارگر در این پروژه کار می کردند، سرهم کردن این قطعات به دقت و زمان زیادی نیاز داشت بطور مثال برای هر پرچ مونتاژ به یک تیم چهار نفره نیاز بود که بتوانند فقط یک‌ سوم از ۲.۵۰۰.۰۰۰ هزار پرچ را در محل نصب کنند.

برای ساخت طبقه اول این برج از داربست چوبی و جرثقیل‌های کوچکی استفاده می شد، به این منظور ۱۲ داربست چوبی موقت به ارتفاع ۳۰ متر و چهار داربست بزرگ‌تر به ارتفاع ۴۰ متر برای مونتاژ طبقه اول بسته شده بود. سرانجام طبقه اول در 1 آوریل ۱۸۸۸ میلادی با اتمام رسید که این طبقه حدود ۱۳۴۵ متر مربع وسعت و 57 متر ارتفاع دارد.

بعد از به اتمام رسیدن طبقه اول، ساخت طبقه دوم اغاز گردید، این طبقه شامل ۱۱۵ متر ارتفاع و ۴۳۶ متر مربع وسعت است، در تاریخ ۱۴ اوت ۱۸۸۸ میلادی نیز ساخت طبقه دوم به پایان رسید، دقت محاسباتی در مونتاژ برج شگفت ‌آور بود و سرانجام در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ میلادی طبقه سوم این برج با ارتفاع ۲۷۶ متر و وسعتی حدود ۷۶ مترمربع به اتمام رسید.

ایده ساخت این برج توسط دو مهندس ارشد در شرکت ایفل بنام امیل نوگویر و موریس کوچلین در ژوئن ۱۸۸۴ میلادی طراحی گشت و معماری این برج را به استفان ساوستر یکی از معماران برتر فرانسه سپردند، این دو مهندس سعی داشتند پروژه ای را در پارک خود تاسیس کنند که برترین پروژه آنها بعد از بین ۱۰۷ پروژه قبلی آنها شود. برج ایفل بعد از دو سال و دو ماه و پنج روز فعالیت شبانه روزی کارگران در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ میلادی ساخت آن به پایان رسید، این برج ارتفاعی حدود 300 متر و ۱۲۵ متر عرض دارد و دارای ۳ طبقه و ۱۷۱۰ پله و بخش های مختلف است.

 

برج ایفل فرانسه

رنگ آمیزی برج ایفل

این برج در زمان افتتاح به رنگ قرمز بوده است و تا کنون حدود 18 بار رنگ های متنوع و مختلفی شده است و اکنون رنگ آن برنز است برای رنگ زدن این سازه فلزی حدود 60 تن رنگ مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ زدن آن حدود یک سال زمان می بردو هر 7 سال مجدد رنگ آن را تغییر می دهند. علت رنگ‌آمیزی برج ایفل جلوگیری از اکسیده شدن و زنگ زدگی آن می باشد، چون این برج از آهن ساخته شده است و با پوشاندن چند لایه رنگ باعث طولانی تر شدن عمر آن می شود.

 

حکاکی نام 72 دانشمند بر روی برج ایفل

بر روی برج ایفل اسامی 72 دانشمند و مهندسان فرانسوی حک شده است، این افراد همگی در ساخت و راه اندازی این سازه عظیم همکاری داشته اند، متاسفانه در سال های اخیر بخاطر رنگ آمیزی هایی که بر وری برج ایفل می شد، این اسامی کاملا پوشانده شد، که مجددا شرکتی به نام SNTE در سال 1986 این اسامی را بازسازی و دوباره حکاکی کرد.

 

برج ایفل فرانسه

بخش های مختلف برج ایفل

برج ایفل دارای 3 طبقه است که در هر طبقه بخش های مختلفی وجود دارد، در طبقه اول و دوم چندین رستوران قرار دارد، طبقه سوم نیز در ارتفاع 276 متری قرار دارد که مرتفع ترین سکوها در آن قرار دارد، برج ایفل در اصل یک مکان تفریحی و گردشگری بزرگی می باشد که در آن می توانید ساعات را به تفریح بپردازید، از بخش های مختلف این برج می توان به حیاط برج، طبقه اول، طبقه دوم، پله‌ها، سکوی بازدید، رستوران‌ها، سالن نمایش و… اشاره کرد.

 

برج ایفل فرانسه

محوطه اصلی برج ایفل

محوطه یا حیاط برج ایفل دارای فضای بسیار بزرگی می باشد که میزبان گردشگران بسیاری است، اکثر مردم در این زمین به اسکیت بازی مشغول هستند و عده ای به عکاسی و بازدید مشغولند. این فضا یکی از معروف‌ترین لوکیشن‌های فانتزی و رویایی برج ایفل است خصوصا در شب های سال نو میلادی جذابیت این فضا با روشن شدن چراغ‌های برج صدبرابر می شود. همچنین در این حیاط که بایستید شاهد زانو زدن جوانانی خواهید بود که در برابر عشقشان زانو زده و با دادن حلقه از آنها خواستگاری می کنند، و گروهی نیز در حال اجرای موسقی می باشند.

 

برج ایفل فرانسه

طبقه اول برج

این طبقه در ارتفاع 57 متری قرار دارد و با استفاده از پلکان یا آسانسور می توانید به این طبقه بروید، کف این طبقه کاملا از شیشه پوشیده شده است و از جذابترین بخش های این برج بشمار می رود. جالب است بدانید در کف شیشه ای این طبقه پروژکتورهایی از حیاط به سمت آن تعبیه و تنظیم شده است که دارای طیف های رنگی مختلف می باشد که زمان روشن شدن آن گویی بر روی ابرها قدم می زنید.

این طبقه بزرگ‌ ترین طبقه برج و دارای قسمت های مختلفی می باشد و این طبقه همچنین دارای یک نمایشگاه چندبعدی است که ۷ پروژکتور به ۳ دیوار پوشیده از تصاویر چندبعدی و بزرگ را تشکیل می دهند، در این نمایشگاه تصاویر بی ‌نظیری از نمای برج ایفل را به نمایش می گذارد.

نمایشگاه فرهنگی برج نیز در این طبقه قرار دارد که سالانه میزبان 200 میلیون بازدیدکننده است، در این نمایشگاه بازدیدکنندگان با آداب‌ ورسوم و فرهنگ فرانسه آشنا خواهند شد، در این نمایشگاه عکس هایی از مردم فرانسه و زندگی آنها از گذشته تا حال به نمایش گذاشته شده است.

اصلی ‌ترین بخش‌های برج ایفل در این طبقه قرار دارد، سالن نمایش برج ایفل که از بخش های مهم در این طبقه می باشد یک استودیو دارد که فیلم‌ها و مستندات تاریخی مربوط به پاریس را به نمایش می گذارد همچنین مراسم‌های مختلف و همایش‌های مختلفی تیز در این سالن که مانند آمفی تئاتر است، برگزار می شود. این سالن دارای فضای دلنواز و زیبایی می باشد و همچنین یک روستوران نیز درآن قرار دارد که می تواندی ساعاتی را در آن به استراحت بپردازید و از غذاهای خوش ‌طعم فرانسوی نوش ‌جان کنید.

 

 

برج ایفل فرانسه

طبقه دوم برج ایفل

در طبقه دوم این برج بخش های دیگری را خواهید دید، این طبقه وسعت و دید بهتری از شهر را به شما می دهد و می توانید به نظاره جذابیت های این شهر از ارتفاع بالا باشید. به همین خاطر در این طبقه تلسکوپ‌هایی وجود دارد، که گردشگران می توانند به راحتی از آ به تماشای شهر بپردازند و جاذبه های دور و نزدیک به برج ایفل را مشاهده نمایند.

 

برج ایفل فرانسه

طبقه سوم برج ایفل

در ارتفاع ۲۷۶ متری این طبقه که قرار بگیرید مات تماشای شهر پاریس می شوید. در این طبقه در ارتفاع بالا شما ارامش وصف ناپذیری را تجربه خواهید کرد. در این طبقه شاهد لحظات رویایی دو جوان هم خواهید بود، اکثر گردشگران و یا مردم شهر پاریس برای برگزاری جشن های نامزدی و یا خواستگاری به این مکان می آیند وجشن های خود را برگزار می کنند، به همین خاطر در این طبقه سالن بزرگی با گنجایش 300 نفر برای برگزاری مراسمات وجود دارد. این طبقه یک طبقه رویایی و رمانتیک است. در این طبقه همچنین دفتر برج ایفل قرار دارد که بعنوان مهم ترین دیدنی ها در این طیقه بشمار می آید، این دفتر متعلق به اسطوره بزرگ فرانسوی، گوستاو ایفل بوده است، این فرد معمار اصلی برج ایفل بوده که برای ساخت ‌وساز و انجام برنامه‌هایش در این دفتر فعالیت می کرده است، در این دفتریادبودی از وی و کتاب مورد علاقه اش به نمایش گذاشته شده است.

 

برج ایفل فرانسه

رستوران های برج ایفل

در برج ایفل در قسمت های مختلف آن که نگاه کنید رستوران‌ها و کافه‌ها، فروشگاه‌ها و… به چشم می خورد، لذت چشیدن طعم غذاهای متنوع فرانسوی، یا نوشیدن یک فنجان قهوه در این برج با نمای دل انگیز آن بسیار دیدنی و جذاب است و لذت خاصی را به شما خواهد داد. در این برج مشهورترین و بهترین رستوران های دنیا در ارتفاع 58 متری وجود دارد، این رستوران های معروف عبارتند از: رستوران تور ایفل، رستوران ژول ورن می باشد این رستوران ها دارای معماری بی نظیر و جذاب، فضا و دکوراسیون های بسیار شیک می باشد، طعم ‌وعطر خوش غذاهای فرانسوی هوش از سرتان خواهد برد، غذاهای این رستوران ها بقدری لذیذ است که از خوردت آنها لذت خواهید برد. نورپردازی این رستوران ها بسیار دل انگیز است و برای قرارهای دونفره مکانی رویایی می باشد. از امکانات رفاهی این رستوران ها می توان به پارکینگ، صندوق امانات، ویلچر، مستر کارت و سالن انتظار اشاره کرد.

 

برج ایفل فرانسه

دانستنی های جالب برج ایفل

برج ایفل در صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شده است.

برج ایفل در ابتدا قرار بود در شهر بارسلونا اسپانیا ساخته شود، اما با مخالفت شدید سران قدرت اسپانیا روبرو شدند و در نهایت این برج در شهر پاریس ساخته شده و این سازه آهنی امروزه از محبوب‌ ترین جاذبه های دنیا محسوب می شود.

برج ایفل از اتصال 18038 قطعه ساخته شده است.

برج ایفل در سال حدود 7/8 میلیون کیلو وات برق مصرف می کند.

برج ایفل حدود ۱۸ بار تا کنون رنگ‌ آمیزی شده که در هر بار رنگ آمیزی حدود ۶۰ تن رنگ استفاده شده است.

برج ایفل مکان منتخب ملکه انگلستان برای مراسم تاج گذاری بود.

برج ایفل در موقع ساخت قرار بود بطور موقت ساخته شود، اما این سازه بصورت یک نماد ماندگارشد.

در سال ۱۹۰۹ قصد تخریب برج ایفل را داشتند، اما تغییر کاربری به آنتن رادیویی باعث لغو این تصمیم شد.

در جنگ جهانی دوم که شهر پاریس توسط هیتلر اشغال شده بود، هیتلر قصد بازدید از این برج را داشت، که فرانسویان با قطع کردن کابل آسانسور مانع از استفاده کردن هیتلر از آسانسور شدند و او مجبور شد با طی کردن پله به طبقات بالای برج برود.

۳۵۰ مورد خودکشی از زمان افتتاح این برج به ثبت رسیده است، که عده ای با پرش از بالای برج و حلق آویز کزدن خود دست به خودکشی زدندو جان خود را از دست داده اند.

برج ایفل یکی از نمادهای معروف ومحبوب در بین مردم شناخته شده است، به همین دلیل در سال ۲۰۰۷ زنی به نام اریکا بخاطر عشق ‌وعلاقه زیادی که به این برج داشت با این برج ازدواج کردو نام خانوادگی خود را نیز به ال تور ایفل تغییر داد.

بزرگ ‌ترین کلاهبردار دنیا به نام ویکتور لوستیک تا کنون دوبار قصد به فروش برج کرده که موفق نبوده است.

معمار اصلی برج ایفل در بالاترین نقطه این برج یک آپارتمان خیلی کوچک ساخته بود که زندگی جدیدی را در آن خانه در بلندترین نقطه شهر را تجربه کند.

یک خیاط فرانسوی بنام فرانز ریچلت در سال ۱۹۱۲ جلیقه نجات فنرداری را اختراع کرد؛ که برای آزمایش آن از طبقه اول برج به پرواز درآمد و متاسفانه با سقوط از ارتفاع ۵۷ متری جان خود را از دست داد.

برج ایفل حدود ۲۰ هزار لامپ دارد که از ابتدای تاریکی هوا تا ساعت 1 بامداد این برج روشن می شود.

عکس برداری در شب از برج ایفل یک اثر هنری محسوب می شود و طبق قانون کپی رایت در فرانسه جرم تلقی می شود.

 

برج ایفل فرانسه

امکانات برج ایفل

برج ایفل یکی از نماد ها و جاذبه های دیدنی در شهر پاریس که سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر را به سوی خود می کشاند، از این رو برای بازدیدکنندگان امکانات رفاهی بی نظیری برای گردشگران در نظر گرفته شده است، در برج ایفل رستوران های متعدد بین المللی، کافی شاپ، فروشگاه های متنوع برای سوغاتی و چندین سکوی تماشا برای دیدن جذابیتت های شهر پاریس در این برج وجود دارد.

 

برج ایفل فرانسه

آسانسورهای برج ایفل

برج ایفل حدود ۳۲۴ متر ارتفاع دارد و دارای سه طبقه است که برای دسترسی به این طبقات می توان از طریق پله و آسانسور به آنها دسترسی پیدا کنید. تا قبل از سال 1889 آسانسوری برای رفات به طبقات بالا وجود نداشت تقریبا از افتتاح برج ایفل برای بازدید از نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ بازدیدکنندگان توانستند برای اولین بار به راحتی به طبقات بالادسترسی داشته باشند. از این آسانسورها صدها هزار بازدیدکننده استفاده کردند؛ این آسانسورها یک انقلاب و پیروزی فنی بود د پاریس برای صعود آسانسورها به طبقات بالا چون قبل از این آسانسورها برای همچنین ارتفاعی استفاده نشده بود. آسانسورهای برج ایفل دارای ایمنی کامل می باشد که چندین سال از زمان افتتاح از آنها استفاده شده است.

 

برج ایفل فرانسه

ساعت بازدید از برج ایفل

لازم است بدانید در همه روزهای سال می توانید از برج ایفل دیدن نمایید و از تماشای آن لذت ببرید، فقط جالب است بدانید از تاریخ ۱۱ اکتبر تا ۲۱ اکتبر برای بازدید از طبقات بالا از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷:۳۰شما می توانید آسانسور آن استفاده نمایید و در باقی ساعات باید از راه پله به طبقات بالا دستریسی داشته باشید؛ در باقی روزهای سال نیز از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ از این برج زیبا دیدن نمایید.

 

برج ایفل فرانسه

بهترین زمان بازدید از برج ایفل پاریس

شهر زیبا و جذاب پاریس دارای آب و هوای متعادلی است، در هر فصلی که به این شهر سفر کنید می توانید از سفرتان لذت ببرید چون در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد، این شهر از تابستان هایی آفتابی و آب و هوای لطیفی برخورداراست، اما در عین حال تابستان علاوه بر آب و هوای دل انگیزی که دارد، بسیار شلوغ و همچنین گران ترین فصل برای سفر است، فصل پاییز نیز زیبای وصف ناپذیری را دارد مناظر دیدنی پاییزی هزار رنگ و قیمت های ارزان می توان گفت یکی از فصل های جذاب برای سفر می باشد و با رسیدن فصل زمستان و سال نوی میلادی باز جذابیت سفر به این شهر چند برابر می شود، اما در مل بهترین زمان سفر به این شهر ماه‌های ژوئن تا آگوست برابر با ۱۱ خرداد الی ۹ شهریور  و سپتامبر تا اکتبر که برابر با ۱۰ شهریور الی ۹ آبان می باشد. همچنین در شب ها می توانید منظره ای فوق العاده زیبایی از برج ایفل داشته باشید در شب ها برج ایفل نورپردازی بسیار جذابی داردکه بهترین زمان برای بازدید از برج ایفل خواهد بود.

آدرس برج ایفل: فرانسه، پاریس، منطقه هفت پاریس، شمال پارک شان دو مارس

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 08 مرداد 1402 remove_red_eye 14988 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

برج ایفل چند طبقه و چند پله دارد؟

برج ایفل ۳ طبقه است و دارای ۱۷۱۰ پله می باشد.

برج ایفل چه امکاناتی دارد؟

برج ایفل دارای خدمات رفاهی و تفریحی بسیاری می باشد که می توان به رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، بوفه‌ها، سالن نمایش، دفتر ایفل، محل ویژه برای کودکان، نمایشگاه‌ها، تلسکوپ‌ها و… اشاره کرد.

ارتفاع برج ایفل چقدر است؟

برج ایفل حدود ۳۱۲ متر ارتفاع دارد مه با نصب آنتن به 324 متر رسیده است.

ساخت برج ایفل چقدر زمان برده است؟

ساخت برج ایفل از تاریخ ۲۶ ژانویه ۱۸۸۷ میلادی آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ میلادی به پایان رسید و حدود 2 سال و 2 ماه و پنج روز زمان صرف آن شد.

برج ایفل در کجا قرار دارد؟

برج ایفل یک نماد محبوب و پرگردشگر در جهان که در شهر پاریس و در شمال غرب پارک شان دو مارس قرار دارد.