{{ctrl.notification}}
با مکان های دیدنی اهواز آشنا بشوید

با مکان های دیدنی اهواز آشنا بشوید

اهواز یکی از کلان شهرهای ایران  است که در قسمت مرکزی شهرستان اهواز واقع شده و مرکز استان خوزستان شناخته می شود در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا شما را با مکان های دیدنی اهواز اشنا کنیم همچنین شما می توانید برای سفر به شهر اهواز بلیط ارزان هواپیما اهواز را بگیرید و سفر کنید در ادامه با ما همراه باشید.

موزه هنرهای معاصر

رود کارون

همانطور که می دانیم رودکارون از بزرگ ترین رودخانه های ایران بوده است که هر زمان نام اهواز را می شنویم بی اختیار یاد رودکارون می افتیم این روخانه با 950 کیلومتر طول جزو طولانی ترین روهای ایران است که امروزه متاسفانه شاهد خشک شدن و کم اب شدن ان هستیم، سرچشمه اصلی این رود زردکوه بختیاری در استان چهارمحال بختیاری می باشد که اب اشامیدنی اهواز از این رود تامین می شده همچنین این رود  در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است، از این رودخانه همه ساله گردشگرانی زیادی چه در ایران و چه خارج از ایران از ان دیدن می کنند.

رود کارون اهواز

بازار لشکرآباد اهواز

این بازار فلافل در خیابان انوشه ، محله عرب نشین لشکراباد واقع شده و مرکز فروش فلافل در این شهر است، اگر جزو ان دسته از افرادی هستید که به فلافل علاقه زیادی دارند می توانید این فلافل را امتحان کنید.

اهواز

آبشار مصنوعی اهواز

این ابشار طولانی ترین ابشار خاورمیانه است که بر روی هفتمین پل اهواز احداث شده و نورپردازی خیره کننده ای در شب دارد و فواره های اب از اطراف به سمت رودخانه پرتاب می شوند، اگر قصد دارید به شهر اهواز سفر  کنید حتما از این جاذبه فوق العاده دیدن کنید.

آبشار مصنوعی اهواز

کلیسای سورت مسروپ

از مکان های دیدنی اهواز که می توانیم به ان اشاره کنیم این کلیسا است که در محله های مرکزی اهواز قرار دارد، این کلیسا در سال 1347 توسط شخصی به نام ترداد داویدیان که از کارمندهای شرکت نفت بوده بنا شده است.

اهواز

کاروانسرای معین التجار

این بنای تاریخی در زمان قاجار خانه یکی از تجارهای معروف بوشهری بوده است که هنگامی که به اهواز می اید دفتر کار خودش را همراه با حمام، بازار، باغ و مسجد بنا می کند، این کاروانسرای قدیمی در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است، برای بازدید از این مکان تاریخی می توانید در اولین فرصت بلیط هواپیما مشهد اهواز را تهیه کنید و از این مکان دیدن کنید.

اهواز

پل سیاه اهواز

این پل برای عبور قطار ساخته شده است که همزمان با احداث راه اهن سراسری ایران افتتاح شده و نام ان را به دلیل بدنه سیاه و پاهایش می شناسند و در زمان جنگ جهانی دوم مسیر حمل اذوقه بوده است.

پل سیاه اهواز

خانه ماپار

این خانه یا عمارت از بناهای خیلی قدیمی در اهواز می باشد که در دوران حکومت پهلوی اول احداث شده و شامل دو طبقه است که نمای ان اجری می باشد و درهایش چوبی است همچنین زیرزمین های سنگی و حیات های ان با حوض نمای زیبایی را به وجود اورده است که امروزه به عنوان کارگاه های هنر سنتی استفاده می شود و از مرکزهای فرهنگی و گردشگری شهر شناخته می شود.

اهواز

آرامگاه علی ابن مهزیار

علی ابن مهزیار از دانشمندان و فقهای شیعه و از یاران امام رضا (ع) بوده که در سال 201 هجری قمری در محل زندگی امام رضا این مسجد را ساخته است و بعد از مرگ این شخص او را در همین مسجد دفن کردند و امروزه مردم زیادی از ان بازدید می کنند.

اهواز

دانشگاه سه گوش اهواز

در بخش غربی رود کارون می توانید مثلث سه گوشی را ببینید که تماشای ان مانند موزه است ، اما در این دانشگاه رشته هایی چون ادبیات و زبان خارجه تدریس می شود، معماری زیبای این دانشگاه از دوران ساسانی است که اجرکاری ها و کاشی کاری هایش اسلامی و طراحی ان به دست معماران المانی بوده است.

دانشگاه سه گوش اهواز

پل طبیعت کیان پارس

این پل دو پارک توریستی دارد و بسیار پرطرفدار است ، و دو پارک ساحلی اهواز و پارک لاله را به یک دیگر متصل می کند همچنین می توانید بر روی این پل پیاده روی کنید و اوقات خوشی را سپری کنید، شما می توانید از سایت اس چارتر در کمتر از سه دقیقه بلیط چارتری تهران اهواز را تهیه کنید و سفر کنید.

اهواز

تالاب بامدژ

این تالاب در 40 کیلومتری اهواز واقع شده است و وسعتی به اندازه چهارهزار هکتار دارد و می توانیم بگوییم از زیباترین مکان های گردشگری اهواز است که زیستگاه گیاهان، دوزیستان، پرندگان، خزندگان، دیگر گونه های جانوری است، همچنین اب این رودخانه از تالاب رودخانه شاوور تامین می شود و اکوسیستم دارد.

تالاب بامدژ اهواز

بازار عبدالحمید اهواز

در زمان های گذشته از این بازار ثروتمندان خرید می کردند، اما اکنون تبدیل به مرکز خرید ارزانی شده است که از این بازار می توانید به کاروانسرای شیخ خزعلی بروید و این بازار قدیمی مربوط به یک قرن قبل است.

اهواز

بازار کاوه اهواز

این بازار نسبت به بازار عبدالحمید کمی جدیدتر می باشد و در دوران حکومت پهلوی ساخته شده و می توانید تمامی وسایل های مورد نیاز خود از جمله میوه و سبزی های تازه، رطب، شیره خرما، حلو ارده، حلوا شکری، کلوچه، ترشی، ادویه را تهیه نمایید همچنین در این بازار ماهی و میگو تازه هم وجود دارد.

اهواز

موزه هنرهای معاصر اهواز

این موزه اکثر کارهایش مربوط به هنرمندان همین استان است و فضای فوق العاده مناسب برای سمینیار ها، همایش ها، کارگروه های هنری است و در سال 1338 ساخته شده و شامل دو طبقه و 5 گالری می باشد.

موزه هنرهای معاصر

پل سفید اهواز

این پل چهارمین پل معلق دنیا و ایران می باشد که بر روی رود کارون بنا شده و دو پاره شهر را به یک دیگر متصل می کند و در سال 1378 در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است، داستان هایی درباره این پل وجود دارد  که می گوید مهندس المانی به همراه همسرش که مهندس است این کار را شروع کرده و کارش را تا مرحله سوار کردن یکی از هلالی ها با موفقیت به اتمام رسانده است و این مهندس بیش از 80 سال و قبل از شروع جنگ جهانی دوم در ایران ساکن شده است و قصد داشته تا با اجرای این طرح هنر خود را به همه نشان بدهد، اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر در مشهد است شما می توانید بلیط های خود را از این سایت تهیه کنید.

موزه هنرهای معاصر

پل نادری

این پل در سال 1354 ساخته شده است که خیابان سلمان فارسی را به امانیه، فلکه ساعت، میدان مولوی را به یک دیگر متصل می کند، همچنین این پل دارای 576 متر طول و 16 متر عرض است.

موزه هنرهای معاصر

سرای عجم

از دیگر مکان های دیدنی اهواز می توانیم به سرای عجم اشاره کنیم که قدمت ان به دوران قاجار باز می گردد، تاریخ دقیقی برای ان در دسترس نیست اما می گویند این سرا همزمان با رونق شهر اهواز در دوران ناصرالدین شاه احداث شده است و معماری ان بسیار دیدنی است، این سرا در یک طبقه بنا شده است و دارای ستون های حجاری شده، در و پنجره های چوبی، اجرچینی و حجره های زیادی است که تماشای ان حس خوبی را منتقل می کند همچنین این سرا در سال 1382 در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است.

سرای عجم اهواز

date_range شنبه 22 آبان 1400 remove_red_eye 593 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0