{{ctrl.notification}}
با جاذبه های گردشگری همدان آشنا شوید

با جاذبه های گردشگری همدان آشنا شوید

همدان یا هگمتانه که به نام دیگر همه دانان هم شناخته می شود دارای اب و هوای بسیار مطلوبی است که در تابستان ها معمولا خنک و در زمستان ها برفی است به طور کلی اب و هوای مناسبی دارد. همدان که مکان های تاریخی زیادی دارد در قسمت غربی ایران است. این استان را در ایران به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران شناخته می شود که قدمت ان به دوره ی مادها بر می گردد. در دوران مادها تاکنون باعث شده اثار تاریخی زیادی داشته باشد در ادامه با اس چارتر همراه باشید تا مکان های دیدنی همدان اشنا شوید و هم می توانید بلیط هواپیما و بلیط چارتر تهران همدان را از اس چارتر تهیه کنید.

آرامگاه ابوعلی سینا

مطمئنا نام ابوعلی سینا را شنیده اید.حکیم بزرگ ایرانی ابوعلی سینا در همدان دفن شده است. ابوعلی سینا در علوم نقش های زیادی داشته است برخی از کارهای او پیشرفت علم نجوم، پزشکی و ریاضیات در گذشته ایران بوده است. برای رفتن به این جاذبه گردشگری باید در میدانی به نام خود ابوعلی سینا رفته و در انجا اثار ان را ببینید.

ابوعلی سینا شاعر، عارف و طبیب ایرانی است که همه آن را می شناسند.

آرامگاه ابوعلی سینا

غارعلیصدر

یکی دیگر از مکان های دیدنی همدان غارعلیصدر می باشد که به طولانی ترین غار ابی دنیا هم معروف است. این غار که توسط شخصی به همین نام (علیصدر)کشف شده است اینگونه بود که برای بردن گوسفندانش به بیرون متوجه می شود چند گوسفند ناپدید شده، وقتی به دنبال انها می رود متوجه این غار زیبا می شود و از همان زمان تا امروز نام این غار را با اسم علیصدر می شناسند. این غار بسیار زیبا در اثار ملی ایران ثبت شده است و دمای هوای ان همیشه 20 درجه است و هیچ وقت تغییری نمی کند. پیشنهاد می کنیم در سفر به همدان حتما سری به این غار بزنید همچنین شما می توانید بلیط هواپیما چارتری خود را از سامانه آس چارتر دریافت نمایید.

غار علیصدر

آبشار و کتیبه های گنجنامه

یکی از بهترین نمونه های گردشگری همدان که در قسمت غربی همدان و بعد از دانشگاه های بو علی و علوم پزشکی همدان است به دو مورد از جاذبه های تاریخی و طبیعی به نام گنجنامه و عباس اباد می رسید. این گنجنامه ها روی انها به زبان فارسی چیزی نوشته شده است و بخاطر همین که احتمال می دادند در انجا گنج باشد، نام ان را گنجنامه گذاشتند. این ابشار بسیارمرتفع و پر اب است و دارای مکان های توریستی، ورزشی، فروشگاه ها و غرفه ها برای خرید وسایلی که مربوط به همدان می باشند را در اختیار مسافران و گردشگران گذاشته اند.

و اما عباس اباد که تپه های زیادی دارد جاده های ان نیمه کوهستانی و شیب ان بالاست یعنی یک حالت بام مانند دارد و می توانید بر روی این بام بنشینید و از تماشا کردن شهر لذت ببرید.

آبشار و کتیبه های گنجنامه همدان

آرامگاه بابا طاهر عریان

یکی دیگر از جاذبه های زیبای همدان ارامگاه باباطاهر عریان، شاعر خوش ذوق ایران است که در اخرهای سده چهارم زندگی می کرده است و در سده های چهارم و پنجم هم حضور داشته است. ارامگاه بابا طاهر عریان در سال 1376 ثبت اثار ملی ایران قرار گرفته است.

داخل این ارامگاه کاش کاری ها و معرق کاری های فوق العاده ای انجام شده است که بر زیبایی ان افزوده است. پیشنهاد می شود در سفر به همدان حتما از این ارامگاه دیدن فرمایید.

آرامگاه باباطاهر عریان همدان

گنبد علویان

گنبد علویان یکی از بناهای با ارزش ایران که از دوره ای که اسلام برپا شد ساخته شده است. این مکان نزدیک به ارامگاه باباطاهر است و می توانید زمانیکه به ارامگاه باباطاهر سر می زنید از این گنبد هم دیدن کنید. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط چارتری در مشهد می باشد.

گنبد علویان همدان

تپه های باستانی هگمتانه

به دلیل قرار گرفتن کاخ باستانی مادها در تپه های هگمتانه تبدیل به یک مکان دیدنی شده است همچنین از چیزهایی که باعث شگفتی است وجود یک سیستم ابرسانی در هگمتانه است. طبق گفته ها در گذشته ها این کاخ به دستور شخصی به نام دیاکو احداث شده و بر روی دیوارهای ان به رنگ یک سیاره وجود دارد.

 

برج قربان

در زمان های گذشته دوران صفویان و هنگام حمله افغان ها فردی به نام قربان در مقابل شورشی ها سنگر می گیرد و در قرن های هفتم یا هشتم برای یادگاری از نام او برج قربان را می سازند.

برج قربان همدان

بازار سنتی همدان

قدمت بازار زیبای همدان به دوره ی قاجاریه می رسد ویکی از مکان های گردشگری همدان به حساب می اید. این بازار معماری اسلامی دارد و بخش هایی از ان به شکل گنبدی شکل می باشد. همچنین نمای بیرونی این بازار زیبایی خاص دیگری دارد.

 

منطقه حفاظت شده شراء

منطقه حفاظت شده شراء که کوهستانی است وسعت ان به 10700 می رسد در 45 کیلومتری شرق همدان قرار دارد و طبیعت بکر و منحصر بفردی دارد. این مکان زیستگاه اصلی حیواناتی چون قوچ و میش ارمنی همدان است که بسیار دیدنی می باشد.

قسمت کوهستانی این منطقه دارای دو بخش به نام های قافلانته و قزل است و 172 گونه گیاهی دارد.

 

دره مراد بیگ

دره کوهستان الوند بزرگ ترین دره است که مانند  دیگر دره ها که در مسیر گنجنامه هستند در منطقه ای بسته قرار دارد. تنها مسیر ارتباطی با این دره از طریق راه مالروی است که درهٔ چشمه فرشه در فصول خشک سال با روستای پشت کوه (یال غربی الوند) امکان برقراری دارد.

دره مراد بیگ همدان

تخت نادر

تخت نادر در دشت های کوهستان الوند و مساحت ان به یک و نیم هکتار می رسد و شیب ان کم است. در تخت نادر دشت های کوچکی است که پوشیده از چمن زار و چشمه های بسیار زیادی دارد.

 

کلیسای گریگوری استپان

کلیسای گریگوری استپان در شرق تپه های هگمتانه واقع شده که در سال 1676 میلادی و مربوط به دوره ی صفوی و ارامنه اصفهان است.این کلیسا متعلق به پیروان مذهب پروتستان است. شما می توانید در کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما چارتر مشهد همدان خود را از سایت اس چارتردریافت نمایید.

کلیسای گریگوری استپان همدان

مجسمه شیر سنگی

این مجسمه در کنار مجسمه شیر سنگی در کنار میدان قرار گرفته است که قبل از حمله عرب ها دو عدد بوده و در، دروازه همدان واقع شده است. همچنین این مجسمه به باب الاسد مشهور است در گذر زمان این مجسمه دیگر شباهتی به شیر ندارد اما مجسمه ای است که جذابیت خاص خودش را داراست.

 

پیست اسکی الوند

از انجایی که همدان شهری کوهستانی است این پیست اسکی در دامنه کوهستان الوند واقع شده است و در هر ماه پوشیده از برف است اگر علاقه به اسکی دارید می توانید برای چند ساعتی به این پیست بروید و لحظات خوشی را بگذرانید. این پیست از سال 1364 شروع به فعالیت کرده و امکاناتی چون: محل اقامت، سالن غذاخوری دارد و جزوه پیست های استاندارد کشورمان شناخته می شود. این پیست سه دستگاه تله اسکی دارد و ظرفیت ان 500 نفر می باشد. برای رفتن به این پیست باید به، ده کیلومتری جنوب غربی گنج نامه بروید.

 

date_range یکشنبه 14 شهریور 1400 remove_red_eye 1675 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0