{{ctrl.notification}}
با جاذبه های دیدنی بابلسر آشنا شوید

با جاذبه های دیدنی بابلسر آشنا شوید

قطعا یکی از شهرهای خوب و تفریحی شمال بابلسر می باشد. بابلسر بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را دارد و به دلیل داشتن اب و هوای خوب و منطقه ای سرسبز باعث شده تا به یکی از شهرهای گردشگری خوب ایران تبدیل بشود. در این مقاله از اس چارتر می خواهیم شما را با جاذبه های گردشگری بابلسر اشنا کنیم همچنین شما می توانید بلیط چارتری و خرید بلیط چارتری مشهد ساری را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

رودخانه بابلرود بابلسر

یکی از جاذبه های دیدنی بابلسر که بسیار تماشایی است رودخانه بابلرود است که وسط شهر می گذرد و به زیبایی شهر افزوده است. شما می توانید در این رودخانه زیبا، قایق سواری کنید. به اضافه اینکه در این رودخانه دو پل وجود دارد که ان را هم می توانید ببینید.

رودخانه بابلرود بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر که یکی از دیدنی های بابلسر است از سنگ های موج شکن درست شده است که این سد ها مانع ورود اب به جاهای این محله هستند. برای رفتن به این اسکله به انتهای خیابان طالقانی بروید.

 

پل معلق فلزی بابلسر

قدمت این پل دیدنی به قبل از جنگ جهانی دوم می رسد این پل که بابلسر به فریدونکنار را به هم وصل می کند مهندس های سوئدی و المانی ان را ساخته اند.

پل معلق فلزی بابلسر

منطقه ساحلی میرود ( بهنمیر )

این منطقه ساحلی که سرسبز می باشد و امکانات زیادی از جمله: فضای سبز، پارک و وسایل بازی برای تفریح کودکان، آلاچیق، سکو های مخصوص نصب چادر، رستوران، نماز خانه و سرویس بهداشتی دارد. اقایان و بانوان می توانند در فصل بهار و تابستان در منطقه های جدا شده از هم به شنا بپردازند.

 

منطقه توریستی گرفون

منطقه توریستی کرفون که در 13 کیلومتری جاده ی ساحلی بابلسر به ساری قرار دارد، اب و هوای بکر این منطقه باعث شده تا افراد زیادی به ان سر بزنند.

منطقه توریستی گرفون بابلسر

سد لاستیکی بابلسر

در پشت منطقه ( بابل پشت ) که فضایی دیدنی وجود دارد، سد لاستیکی ابیاری زمین های کشاورزی را انجام می دهد.

سد لاستیکی بابلسر

شهرک ساحلی خزرشهر

شهرک ساحلی خزر شهر از دو بخش شمال و جنوب ساخته شده است که منطقه ای بسیار زیبا و دل پذیر دارد همچنین این منطقه که دارای سرسبزی های بی نظیری است برای ورود به ان باید کارتی را تهیه نمایید و در هنگام خروج ان کارت را همراه خود داشته باشید.

این تفرجگاه در 6 کیلومتری جاده ی بابلسر به فریدون کنار واقع شده است. برای رفتن و دیدن این شهرک ساحلی تنها کافی است پرواز چارتری خود را از سامانه اس چارتر خریداری کنید.

 

روستای گالشکا

در تمامی شهر ها قطعا روستاهایی وجود دارد که دیدن ان خالی از لطف نیست و دیدن ان باعث شده حس خوب به ادم دست بدهد. در فصل رویش گل و گیاهان این روستا را از دست ندهید.

گالشگا بابلسر

هتل کازینو بابلسر

قدمت این هتل به دوران پهلوی می رسد که در سال 1329 ساخته شده و اکنون از هتل به بیمارستان تخصصی شهید رجایی تبدیل شده است.

 

برج قدیمی ساعت

این برج در دوران پهلوی اول و در سال 1368 به ثبت ملی رسیده است اما اکنون کمی این برج اسیب دیده است. برای رفتن به این برج باید به خیابان فلسطین بروید.

برج قدیمی ساعت بابلسر

دانشگاه مازندران

این دانشگاه در دوران پهلوی اول ساخته شده و از مکان های باز مانده همان دوران است. در گذشته این دانشگاه مهمان خانه بوده است.

باغ وحش بابلسر

این باغ وحش خصوصی در  خیابان دریا قرار دارد و حیواناتی چون  گوش سیاه( نوعی گربه وحشی)، خرس، میمون، چهار قلاده شیر، شتر، چهار گرگ بالغ دارد.

 

امام زاده ابراهیم بابلسر

یکی از مکان های مذهبی بابلسر امام زاده ابراهیم می باشد. ارامگاه امام زاده ابراهیم که از فرزندان امام موسی کاظم است، به شکل هشت ضلعی طراحی شده است. طبق کتیبه هایی که بر سردر این ارامگاه است گفته می شود که متعلق به قرن 9 است.

امامزاده ابراهیم بابلسر

روستای سر حمام

این روستا شامل 4 مسجد است و بنای این روستا که بازسازی شده است به 100 سال قبل می رسد.این روستا سه کیلومتر با رودبست و 10 کیلومتر با بابلسر فاصله دارد. در زمان های گذشته این روستا را اهنگر کلا می نامیدند.

 

روستای ایسی کلا (بابلسر)

این روستا در قسمت رودبست قرار دارد و جمعیت ان 872 نفر می باشد. این روستا یکی از مکان های زیبای بابلسراست.

 

روستای تازه آباد (بابلسر)

جمعیت این روستا 608 نفر است که یکی از جاذبه های بابلسر است که افراد زیادی از ان بازدید می کنند. این روستا سرسبزی زیبایی دارد و اب و هوای ان بسیار بکر و خاص است. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط چارتری در مشهد می باشد.

 

تپه های باستانی

تپه های باستانی که یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر است، قدمت تاریخی دارد و در این منطقه ها چیز های باارزشی مثل سفالینه ها و ظرف های گلی پیدا شده است.

 

تالاب عزیزک

وسعت این تالاب یا اب بندان به 550 هکتار می رسد و این تالاب چهار اب بندان کوچک دارد. پرندگان این تالاب قو، اردک مرمری، درنا، عروس غاز، چنگر، خوتکا، گیلارو و ویلو هستند. این تالاب در شهرستان بابلسر است و (شنگ) از مهم ترین پستاندار های این تالاب است.

 

بازار محلی بابلسر

یکی از بهترین تفریح ها بعد از گشت و گذار در شمال و تماشای دریا قطعا بازار گردی است خصوصا اگر بازار محلی باشد. بازار محلی بابلسر یکی از مکان های خیلی خوبی است که می توانید صنایع دستی و ترشی های خوشمزه، غذاهای محلی را از نزدیک دیده و ان هارا تهیه کنید.

بازار محلی بابلسر

تفریحات بابلسر

موتور سواری بر روی شن های ساحل قطعا یک تجربه لذت بخش است که کسانیکه از موتور سواری در خیابان ها می ترسند با خیال راحت در این مکان امن به تفریح می پردازند. همچنین شما می توانید قایق سواری بر روی موج های دریا را امتحان کنید و از ان لذت ببرید.

 

کوهی خیل

کوهی خیل نزدیک جویبار است و یکی از منطقه های اقتصادی محسوب می شود. قدمت این شهر هزار ساله است و همچنین امیرعباس سامانی به این شهربعد از شکست روم در جنگ های صلیبی  پناه اورده است. در قسمت شرقی کوهی خیل شهرک صنعتی وجود دارد که در سال 1383 به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و مناسب از روستا به شهر تغییر یافت.

 

کتابخانه امیر پازواری بابلسر

این کتابخانه در سال 1343 مشغول به کار شد و فعالیت خودش را اغاز کرد. پس از مدتی در کنار رودخانه بابلرود انتقال یافت و در همانجا مستقل شد اما مدتی بعد دوباره در ساختمانی جدید در خیابان شهید اسرافیل‌کهن (باغ فلاحت) منتقل شد. این کتابخانه مساحتی حدود 1000 متر مربع دارد و دو طبقه است. شما می توانید در کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما چارتر خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

date_range چهارشنبه 17 شهریور 1400 remove_red_eye 1807 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0