{{ctrl.notification}}
با بکرترین جاذبه های ایران آشنا شوید

با بکرترین جاذبه های ایران آشنا شوید

کشور ایران کشوری چهار فصل با پیشینه و تاریخ غنی با موقعیت جغرافیایی منحصربفرد و جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد، با تنوع آب و هوایی و مقصدهای گردشگری معروف و خاطره‌انگیز که بیشتر آن‌ها در فهرست آثار ملی ایران و میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، که میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی سالانه به ایران و شهرهای مختلف آن سفر کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی بکرترین جاذبه های ایران بپردازد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما ارزان در شهر مشهد می باشد.

 بکرترین جاذبه های ایران

روستای کندوان

روستای کندوان یکی از مشهورترین روستاهای تاریخی در ایران است که در حوالی تبریز قرار دارد، روستای کندوان بخاطر معماری زیبای صخره ای که دارد بعنوان سومین روستای پلکانی در دنیا بعد از ترکیه و آمریکا می باشد. روستای کندوان در 65 کیلومتری از شهر تبریز قرار دارد، این روستای زیبا با معماری منحصربفرد که شبیه به کله قندی مخروطی شکل در کوه سهند قرار دارد، خانه های نخودی رنگ و مخروطی شکل در این روستا قدمتی بالای 700 سال دارند، قطر دیوارهای خانه ها حدود 2 یا 3 متر است. در این خانه ها آشپزخانه، اتاق، صندوق خانه و تنور و طویله وجود دارد و هم اکنون حدود 700 نفر در این خانه های زندگی می کنند. روستای کندوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در آذربایجان شرقی است که با معماری منحصربفردش  و آب وهوای دلپذیر خنک و کوهستانی گردشگران و توریست های زیادی را به سوی خود می کشاند، همچنین در نزدیکی این روستای جذاب ودیدنی چشمه آب معدنی کندوان قرار دارد که قدمتی حدود 6 هزار سال دارد که آب این چشمه برای درمان بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است.

آدرس روستای کندوان: ایران، آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو، بخش مرکزی، دهستان سهند، روستای کندوان

 

 بکرترین جاذبه های ایران

دشت شقایق کالپوش

دشت شقایق کالپوش یکی از سرسبزترین مناطق گردشگری و جذاب در ایران است که مابین شهرستان شاهرود و گنبد کاووس قرار گرفته است، این منطقه سرسبز و جنگلی حدود ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیر کشت دارد. این دشت زیبا در فصل بهار  مملو از گل‌های شقایق و در ماه آخر تابستان مملو از گل‌های آفتابگردان وحشی می شود. دشت شقایق کالپوش با داشتن طبیعتی شگفت‌انگیز، وجود چشمه‌ها، آبشار‌‌ها و گونه‌های درختان جنگلی و همچنین مناطق زیبای قشقلته، آبشار زو، آبشار حسین آباد، دشت‌های سر‌سبز و جنگل‌های خرم و آب ‌و‌هوای معتدل و دلپذیر یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در ایران بشمار می رود. لازم است بدانید دشت شقایق کالپوش بخاطر داشتن خاک حاصلخیز و بارندگی کافی برای کشاورزی و جنگل ‌داری بسیار مناسب است. دشت شقایق کالپوش همچنین در نزدیکی پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان واقع شده است.

آدرس دشت شقایق کالپوش: ایران، استان سمنان، شهرستان شاهرود، میامی، دشت دانیال

 

 بکرترین جاذبه های ایران

 

تنگ بستانک (بهشت گمشده)

تنگ بستانک یکی از جاذبه های دیدنی در 120 کیلومتری شمال غربی شیراز، در شهرستان مرودشت در امتداد رشته کوه دنا در ارتفاعی بین 1700 تا 3700 متر قرار دارد. تنگ بستانک منظره ی شگفت انگیز طبیعی است که به بهشت گمشده معروف است، این بهشت گمشده حدود 20 هزار هکتار وسعت دارد، تنگ بستانک منطقه ای کوهستانی که دارای آبشار های کم ارتفاع، رودخانه های پرآب، دریاچه، سد و پوششی جنگلی با ارزشی همچون: درختانی مانند بادام، پسته، زرشک، چنار، گردو و بلوط و گیاهانی مانند خارشتر، درمنه، شیرین بیان و گون می باشد، همچنین این منطقه یک منطقه حفاظت شده نیز محسوب می شود که دارای پوشش جانوری نظیر: قوچ، بز وحشی، خرس قهوه‌ای، سمور، سنجاب ایرانی، خرگوش، روباه، میش، کبک و پرندگان شکاری می باشد. منطقه تنگ بستانک بخاطر زیبایی های طبیعی و منحصربفردش یکی از جاذبه‌ گردشگری مهم در شهر شیراز محسوب می شود که در کنار و نزدیکی آن جاذبه های دیگری همچون تخت جمشید، نقش رستم، آبشار مارگون و تنگ براق قرار دارد. که می توانید از این جاذبه ها نیز دیدن نمایید. این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق برای کوهنوردان و طبیعت گردان نیز می باشد.

آدرس تنگ بستانک: ایران، استان فارس، شمال غربی شهر شیراز، شهرستان مرودشت، بخش کامفیروز، تنگ بستانک

 

 بکرترین جاذبه های ایران

 تنگه رغز

یکی از اعجاب‌ انگیزترین دره‌ ها در ایران تنگه رغز یا عروس بهشتی است که به عروس تنگه‌های ایران معروف است، تنگه رغز از چشمه‌ای در دل جنگل سرچشمه می گیرد، تنگه رغز در ارتفاعات استان شیراز قرار گرفته و تا ۱۰ سال پیش بخاطر صعب‌العبور بودن مسیر کمتر کسی از آن با خبر بوده است، از برخورد هزار ساله آب با سنگ در این تنگه به سنگ های زیرین جلوه‌‌های زیبای طبیعی به وجود آمده است، این صخره‌ها هزاران سال قدمت دارند، در تنگه رغز مجموعاً حدود 64 آبشار و 100 حوضچه طبیعی وجود دارد، در این حوضچه های با آب زلال ماهی‌‌های زیبای قزل آلا دیده می شود که جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است، این حوضچه ها عمقی حدود ۶ تا ۲۰ متر دارند که طول آن‌ها به ۱۰۰ متر نیز می ‌رسد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری تبریز شیراز را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

آدرس تنگه رغز: استان فارس، بخش فسارود، ۳۰ کیلومتری شمال‌ غربی شهر داراب، روستای رغز

 

 بکرترین جاذبه های ایران

آبشار لاتون

آبشاری مرتفع و زیبا با ارتفاع ۱۰۵ متر به‌عنوان یکی از بزرگترین آبشارهای ایران محسوب می شود آبشار لاتون می باشد، آبشار لاتون از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس سرچشمه می‌ گیرد و به رودخانه لوندویل با طول ۱۷ کیلومتر می ریزد و در انتها به دریای خزر وارد می شود. ارتفاع آبشار لاتون ۱۰۵ متر و عرض آن پنج متر است. حجم آبشار لاتون در فصول مختلف سال متفاوت است، این آبشار در میان جنگلی انبوه قرار گرفته است و دارای پوشش گیاهی از گیاهان سرسبز، درختانی چون آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی می باشد. آبشار لاتون یکی از اثار طبیعی و ارزشمند ایران که در سال ۱۳۹۸ به شماره ثبت ملی ۶۴۵ که در فهرست میراث طبیعی کشور قرار گرفته است.

آدرس آبشار لاتون: ایران، استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا، شهر لوندیل

 بکرترین جاذبه های ایران

اورامانات

اورامانات یکی از روستاهای توریستی و یکی از مناطق گردشگری در ایران می باشد، اورامانات در سروآباد یکی از شهرستان‌های استان کردستان قرار گرفته است، اورامانات دارای قدمتی چند صد ساله است که شباهت زیادی به روستای ماسوله در شمال کشور دارد. در این روستای تاریخی باستان‌شناسان تعدادی آتشکده، پرستشگاه و مقداری استخوان، اسکلت انسان، وسایل انسان‌های غارنشین، باقی‌مانده اجاق و تعدادی استخوان که شبیه به اسکلت بز کوهی است، در غارهای مرو و گیلان کشف کرده اند که نشان دهنده ی قدمت و تاریخ کهن این روستا می باشد که طبق تحقیق کارشناسان قدمت این آثار کشف شده به بیش از ۴۰ هزار سال به زمان پارینه ‌سنگی برمی گردد. این روستا در گذشته قلمرو فرمانروایان و سلا‌طین محلی بوده است و اکنون حدود ۵۴۰ خانواده در اورامانات زندگی می کنند.

آدرس اورامانات: ایران، استان کردستان، مریوان، جنوب شرقی شهر مریوان، هورامان تخت

 

 بکرترین جاذبه های ایران

ساحل مکسر

ساحل مکسر یکی از جاذبه‌های بکر و زیبای استان هرمزگان است که در غربی‌ترین قسمت شهرستان بندرلنگه قرار گرفته است، ساحل مکسر با دیگر سواحل ایران فرق دارد، ساحل مکسر در اثر جریان آب صخره‌ها و سنگ‌هایی را با اشکال جالب و زیبای طبیعی به وجود آوردن مناظر شگفت‌انگیز شده است. این ساحل به نام های زیادی همچون ساحل مکسر هرمزگان، ساحل مکسر بندر عباس، ساحل مکسر عسلویه، ساحل مکسر بندر مقام و ساحل مکسر پارسیان معروف است، این ساحل دارای پوشش گیاهی خاص و پوشش جانوری جذابی همچون: لاک‌پشت‌ پوزه‌عقابی، ماهی‌های ریز، عروس دریایی و سفره‌ ماهی‌ها و پرندگان زیبایی همچون مرغ‌ های ماهی ‌خوار و صدف‌ و گوش ‌ماهی می باشد. این ساحل زیبا عاتوه بر جذابیت هایی که دارد دارای تفریحات و امکانات رفاهی نیز می باشد، گردشگران زیادی این ساحل را یکی از زیباترین و بکرترین سواحل ایران می دانند.

آدرس ساحل مکسر: استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه، بخش شبیکوه، ۱۰ کیلومتری غرب بندر مقام

 

 بکرترین جاذبه های ایران

کویر حلوان

یکی از کویرهای زیبا و دیدنی در استان خراسان جنوبی که در  ۸۰ کیلومتری شهرستان طبس و در نزدیکی روستایی تاریخی حلوان قرار دارد کویرحلوان است، حلوان، کویری پوشیده از ریگزار و مثلثی‌شکل است، وسعت این کویر حدود ۷۵۰ کیلومتر مربع است و دارای پوشش گیاهی غنی از انواع گیاهان نواحی استپی و ماسه‌ای همچون قیچ، درمنه، تاغ، دم گاوی، بادام کوهی و اسکنبیل و پوشش جانوری از جمله انواع مار و عقرب، شاهین، هوبره، کبک، چکاوک بیابانی و کاکلی، مگس گیر، زنبور خور، سارگپه بیابانی، عقاب طلایی، کرکس، گرگ، شغال، روباه شنی، گربه شنی، سمور سنگی، جرد، پا مسواکی، موش صحرایی، انواع آگاما و جکو می باشد که در این کویر زیست می کنند، شما می توانید با استفاده از تورهای کویرگردی که وجود دارد به این کویر سفر کرده و علاوه بر دیدن و لمس جاذبه های شگفت انگیز آن از تفریح‌های مهیج آن نظیر: شترسواری، رصد ستارگان، حمام شن، آفرودسواری، راندن موتور‌های چهارچرخ، کمپینگ پیاده‌ روی روی رمل‌های شنی، همایش کویرنوردی و ... نیز لذت ببرید. در این کویر می توانید کمپینگ کنید و یا از اقامتگاه سنتی روستای حلوان استفاده نمایید. کویر حلوان در سال 1397 در فهرست آثار طبیعی ملی کشور به ثبت ملی رسیده است.

آدرس کویر حلوان: ایران، استان خراسان جنوبی، طبس، روستای حلوان                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

 بکرترین جاذبه های ایران

 گردنه الماس

گردنه الماس در میانه راه جاده اسالم خلخال قرار دارد، این جاذبه یکی از زیباترین مسیر ها برای رفتن به شهرهای اسالم در استان گیلان و خلخال که در استان اردبیل قرار دارد، گردنه الماس یکی از چشم ‌نوازترین مسیرهای جاده‌ای در ایران است. این جاده یکی از رویایی ترین جاده های جنگلی کشور است در دو طرف این جاده درختان جوان و تنومند قرار دارد،  دامنه های سرسبز و گله های سفید گوسفند، چشم انداز زیبایی از ییلاق ها و کلبه های چوبی روستاییان و درختان بلند و انبوه و جاده کوهستانی جذابیت این جاده را دو چندان کرده است.

آدرس گردنه الماس: ایران، استان گیلان، تالش، جاده اسالم به خلخال

 

 بکرترین جاذبه های ایران

دره هفت غار

دره ای سرخ رنگ، زیبا و خوش آب و هوا بنام دره هفت غار که در شهر زیبای نیشابورقرار دارد. دره ای با شیب تند با آبشارهای بزرگ و کوچک زیاد از جاذبه های گردشگری و دیدنی در شهر نیشابور که سالانهگردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند، ارتفاع این دره حدود ۱۵۰۰ متر است و حدود 10 دقیقه زمان می برد تا به انتهای آن برسید. از ویژگی‌ های بارز دره هفت غار رنگ سرخ خاک آن است، که جلوه ای خاص به این کمطقه بخشیده است، در مسیر کف این دره چشمه و رودخانه‌ ها و آبشارهای کوچک و بزرگ فوق ‌العاده زیبایی وجود دارد.

آدرس دره هفت غار: ایران، خراسان رضوی، شمال نیشابور، به طرف روستای بشرآباد، اولین فرعی سمت راست

 

 بکرترین جاذبه های ایران

تنگه دم اسب

تنگه دم اسب یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری که در 50 کیلومتری شیراز قرار دارد، این تنگه در مسیر رانش زمین رودخانه ‌ای به طول 200 متر به وجود آمده است، این منطقه در دوره ساسانیان به رم دیوان معروف بوده است، پوشش گیاهی این منطقه شامل: درختان بلوط، انار، پونه‌ کوهی، درختان و بوته‌های زیبای دیگری می باشد، پوشش جانوری این منطقه نیز فقط سنجاب ها، عقاب و مارمولک‌های کمیاب می باشد. جاده تنگه دم اسب بسیار زیبا و جذاب است، گردشگران زیادی برای بازدید از این تنگه به این منطقه می آیند اما این منطقه هیچ امکانات خاصی ندارد. قبل از اینکه به این منطقه برای بازدید بروید می توانید هر آنچه که لازم دارید را از شهر شیراز تهیه نمایید.

آدرس تنگه دم اسب: ایران، جاده شیراز به بوشهر، 50 کیلومتری شیراز، تابلو دوربرگردان روستای کوهمره سرخی، روستای کره بس

 

 بکرترین جاذبه های ایران

 

دریاچه نئور

از بکر ترین جاذبه های دیدنی در نزدیکی جاده اسالم به خلخال در خط مرزی استان‌های گیلان و اردبیل قرار دارد، دریاچه نئور است، دریاچه نئور حدودا ۱۳ متر عمق دارد و در قسمت‌های مختلف آن بین 5 تا ۱۳ متر تغییر می ‌کند. دریاچه نئور از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت بزرگ ‌تر آن حدود ۱۸۰ هکتار و قسمت کوچک‌تر آن تقریبا ۴۰ هکتار وسعت دارد، پوشش گیاهی این دریاچه شامل: ۷۰ نوع گونه‌ گیاه دارویی بابونه، آلاله، شبدر و می باشد. همچنین حدود ۹۰ گونه جانوری همچون خرس و راسو و حیواناتی محلی مانند اسب، گاو و گوسفند نیز در این منطقه حفاظت شده وجود دارد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتری تهران مشهد از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس دریاچه نئور: ایران، مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range چهارشنبه 14 تیر 1402 remove_red_eye 9336 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

تفریحات کویر حلوان کدامند؟

تفریحات کویر حلوان شامل: شترسواری، رصد ستارگان، پیاده‌ روی روی رمل‌های شنی، حمام شن، آفرود سواری، راندن موتور‌های چهارچرخ، کمپینگ و... وجود دارد.

در بهشت گمشده شیراز امکان اقامت وجود دارد؟

بله، در بهشت گمشده شیراز امکانات مناسب برای اقامت و کمپینگ در طبیعت وجود دارد، که این امکانات شامل آلاچیق‌ها و سرویس‌های بهداشتی نیز وجود دارد.

تنگه رغز کجاست؟

تنگه رغز دره‌ای در منطقه فسارود شهرستان داراب در استان فارس است.