{{ctrl.notification}}
باغ گل های اصفهان

باغ گل های اصفهان

اصفهان از دیرباز مکان های دیدنی زیادی داشته است، از این مکان های زیبا و فوق العاده دیدنی می توانیم به سی و سه پل اصفهان ، میدان نقش جهان ، پل خواجو اشاره کنیم اما در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا به شما یک مکان دیدنی دیگر به نام باغ گل های اصفهان را معرفی کنیم همچنین شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان از سایت اس چارتر بلیط تان را خریداری کنید و سپس به اصفهان سفر کنید.

باغ گل های اصفهان

بخش های مختلف باغ گل های اصفهان

باغ گل های اصفهان از سری مکان هایی است که فوق العاده زیبا و جذاب است اگر اهل گل و گیاه هستید به شما پیشنهاد می کنیم صدرصد به باغ گل های اصفهان بروید و این فرصت را از دست ندهید ، کسانی که به گل و گیاه علاقه مند هستند می توانند با رفتن به باغ گل های اصفهان اطلاعات زیادی در مورد گل ها به دست بی اورند و از ان ها استفاده کنند ، در باغ گل های اصفهان کافه های بسیار زیادی نیز وجود دارد که در صورت خستگی می توانید خستگی را در کنید و خودتان را به یک قهوه و یا یک چایی کنید.

باغ گل های اصفهان

پاویون ورودی

همانطور که می دانید باغ گل های اصفهان چندین بخش مختلف دارد که هر کدام مختص به یک بخش هستند در ادامه همراه ما باشید تا به شما بخش پاویون را معرفی کنیم. پاویون ورودی اولین ساختمان است که دو طبقه دارد و هنگام ورود ان را خواهید دید ،

باغ گل های اصفهان

طبقه اول این ساختمان مرکز نشر بروشور ایست و دفتر اصلی ان در انجا قرار گرفته است همچنین به شکل ایوان بنا شده است ، طبقه دوم این بخش مکانی است که برای نمایش فیلم و البته انواعی از گیاهان اختصاص داده شده است ، برای جلوگیری افراد و مشخص ساختن محدوده باغ نیز اطراف ان با استفاده از گیاهان خاص و نرده ها احاطه شده است.

باغ گل های اصفهان

محوطه باغ

بخش دیگر باغ از دیگر بخش های باغ گل های اصفهان است که سطح این مکان به طور کامل با چمن پوشیده شده است و محوطه باغ گل از گل های مختلف پوشیده شده است ، در این بخش می توانید تنوع وسیعی از گل ها و گیاهان را مشاهده کنید ، از کل فضای مربوطه 5000 متر به این بخش اختصاص دارد و  جالب است بدانید که این بخش از باغ نورپردازی به روش متمرکز استفاده شده است به همین دلیل نور ملایمی هنگام شب برقرار می باشد و فضای بسیار زیبایی را خلق کرده است.

باغ گل های اصفهان

برکه ها و ابشار باغ

زیبا ترین و جذاب ترین قسمت باغ گل های اصفهان برکه ها و ابشار باغ می باشد که از ارتفاع زیادی این ابشار جاری گشته و برای این که طبیعی به نظر بیاید برای ساخت ان از انواع سنگ ها استفاده شده است ، برکه و ابشار باغ در لع جنوب شرقی واقع شده است و مساحت ان چیزی بالغ بر 3500 متر مربع است ، وجود این برکه و ابشار فضای زیبایی را به وجود اورده است.

باغ گل های اصفهان

همچنین ابشاری که در این مکان وجود دارد باعث شده است تا زیبایی ان را دوچندان کند در ادامه بگوییم که برای پرورش برخی از گیاهان از جمله نیلوفر ابی این ابشار مناسب می باشد به همین دلیل از محبوبیت خاصی برخوردار است به شما پیشنهاد می کنیم بلیط هواپیما چارتر خود را در کمتر از سه دقیقه از سایت اس چارتر دریافت نمایید و به این بخش باغ گل های اصفهان سر بزنید.

باغ گل های اصفهان

گلخانه

به خاطر شرایط اقلیمی اصفهان و کم بودن گل در فصل زمستان، در ضلع شمال شرقی باغ گل ها، گلخانه ای به مساحت 700 متر مربع ساخته اند. که انواع اقلیم برای نگهداری از گل ها را در هر فصل و شرایطی ممکن کند.

باغ گل های اصفهان

فرش ایرانی

از بخش های جذاب دیگر این باغ می توانیم به فرش ایرانی اشاره کنیم که این قسمت در مرکز باغ گل های اصفهان واقع شده است ، همچنین می توانید تنوع بزرگی از گل ها را مشاهده کنید به گونه ای که هر بخش یاداور یک فصل می باشد ، این اثر یکی از زیبا ترین دیدنی ها در باغ گل ها می باشد ، فرش ایرانی از جمله مهم ترین طرح های اصیل شهر اصفهان می باشد که مساحت این بخش بالغ بر 1860 متر مربع است  همچنین گل و بوته های مختلفی برای ساخت ان احداث شده است.

باغ گل های اصفهان

باغ صخره‌ای

وسعت باغ صخره‌ای ۲۵۰۰ متر و ارتفاع آن سه متر است و ۲۵۰ گونه گياهان صخره‌ای در اين باغ كاشته شده است.

باغ گل های اصفهان

جشنواره لاله ها

یکی از باشکوه ترین و مهم ترین مراسم هایی که در باغ گل های اصفهان برگزار می شود جشنواره لاله ها است که هر ساله با حضور فصل بهار انواع مختلفی از لاله ها را می توان در سراسر باغ مشاهده کنید و طرفداران این جشنواره همیشه سعی دارند تا در فصل بهار از این باغ دیدن کنند ، اگر اهل اصفهان هستید و تاکنون از وجود این باغ بی خبر بوده اید و یا در اینده ای نزدیک قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا به این باغ سری بزنید.

باغ گل های اصفهان

مجموعه گونه های داوودی

از بخش های دیگر و محبوب باغ گل های اصفهان مجموعه گونه های داوودی است که در این بخش مساحتی نزدیک به 900 متر مربع اختصاص یافته است و 26 گونه داوودی مختلف جای گرفته است ، در این بخش از مجموعه گونه های گل های داوودی می توانید به انواع مختلف این گل ها نگاه بی اندازید و نهایت لذت را ببرید.

باغ گل های اصفهان

مجموعه پرچین

قسمت های مختلف باغ گل های اصفهان توسط پرچین های مختلف از هم جدا شده است و پرچین ها در واقع باغی از شمشاد و یا زرشک می باشند که به ارتفاع 1540 برای جداسازی بخش های مختلف در نظر گرفته شده است ، این پرچین ها علاوه بر زیبا بودنشان سبب جدایی دیگر بخش ها شده اند ، ایده استفاده از پرچین ها در ابتدا این بوده است که بتوان بخش های مختلف را از هم جدا کنید و بعد از احداث ان ها زیبایی خودش را گرفته است.

باغ گل های اصفهان

باغ گیاهان پیازی

مساحت باغ پیازی چیزی حدود 740 متر می باشد که در این بخش از باغ گل های اصفهان نزدیک به 38 نوع گونه پیازی را می توانید مشاهده کنید ، همه گونه هایی که در این بخش وجود دارد بسیار عالی در اب و هوای اصفهان رشد می کنند همچنین فرصت افزودن تعداد بیشتر گونه های پیازی موجود نمی باشد زیرا با شرایط اب و هوایی موجود امکان رشد موجود نمی باشد ، فضای بسیار دل پذیر در این بخش فراهم است و باغ گیاهان پیازی بر اساس ایده باغ گیاهان خوراکی احداث شده است.

باغ گل های اصفهان

باغ گیاهان دارویی و خوراکی

باغ گیاهان دارویی و خوراکی در قسمت شمالی واقع شده است و در این بخش تنوع بسیاری بالغ بر 132 گونه مختلف وجود دارد که دارای خواص دارویی و خوراکی می باشد ، مساحت این بخش چیزی حدود 1180 متر مربع است ، افرادی که به طب سنتی علاقه دارند و تمایل به انواع داروهای گیاهی دارند به طور ویژه ای از این بخش دیدن می کنند.

باغ گل های اصفهان

باغ سوزنی برگان

حدود ۸۶ گونه مختلف از انواع درختان سوزنی، در بخشی به مساحت ۲۲۰۰ متر‌مربع از این باغ قرار دارند. حضور در باغ سوزنی برگان تجربه‌ای دل‌پذیر و مشابه به حضور در جنگلی پر‌درخت برای شما به ارمغان می‌آورد.

باغ گل های اصفهان

سالن آمفی تئاتر رو‌باز باغ گل های اصفهان

در ضلع شرقی باغ گلها اصفهان سالن آمفی تئاتر رو‌بازی با ظرفیت ۲۵۰ نفر وجود دارد. از این سالن برای برگزاری جشن‌ها، مراسم‌های سخنرانی، نمایشگاه‌های مختلف و… استفاده می‌شود. ویژگی خاص این سالن آمفی تئاتر این است که از تنه درختان ساخته شده تا بافت طبیعی فضای باغ به‌خوبی حفظ شود.

باغ گل های اصفهان

امکانات باغ گل‌های اصفهان

علاوه بر بخش‌های فوق، باغ گل‌های اصفهان دارای امکانات رفاهی زیر است:

پارکینگ

آلاچیق

محوطه بازی کودکان

سرویس بهداشتی

شربتخانه

غرفه فروش

باغ گل های اصفهان

بهترین فصل برای بازدید از باغ گل های اصفهان

با‌توجه به آب‌و‌هوای مناسب و آغاز رویش گل‌ها در بهار، بهترین فصل برای بازدید از این باغ وسیع و زیبا، فصل بهار است.

باغ گل های اصفهان

چه مدت زمانی برای بازدید از باغ گل های اصفهان لازم است ؟

برای بازدید از باغ گل های اصفهان بین 2 تا 3 ساعت زمان لازم دارید.

باغ گل های اصفهان

چه ساعتی می توانیم از باغ گل های اصفهان دیدن کنیم ؟

باغ گل های اصفهان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب باز می باشد.

باغ گل های اصفهان

هزینه بازدید از باغ گل های اصفهان چقدر است ؟

هزینه بلیط برای اتباع ایرانی 4 هزار تومان و برای اتباع خارجی 20 هزار تومان به ازای هر نفر می باشد.

باغ گل های اصفهان

 ادرس باغ گل های اصفهان

ایران ، استان اصفهان ، میدان بزرگمهر ، ابتدای خیابان سلمان فارسی

date_range سه شنبه 08 شهریور 1401 remove_red_eye 260 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0