{{ctrl.notification}}
باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش

جزیره زیبای مرجانی کیش، به عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری، بازدید کنندگان زیادی دارد و ترکیبی از جاذبه های گردشگری تجاری، طبیعی و تاریخی را درخود جای داده است. درهرمنطقه ای که چنین ترکیبی یافت شود، فضای بسیار مناسبی ایجاد می گردد، تا مجموعه های تفریحی و فرهنگی بیشتری برای توسعه جاذبه های توریستی آن منطقه ساخته شود. باغ پرندگان کیش ازاین دست دیدنی های شهرکیش است. این مجموعه با وسعتی بالغ بر 3 هکتار درسال 1380 افتتاح شده و 57 نوع پرنده بسیار زیبا و نادر درآن گرد آورده شده اند. در این مقاله آس چارتر شما را با باغ پرندگان و پرنده های زیبای این جزیره دوسداشتنی آشنا می کند. شما می توانید برای بازدید ازاین باغ از سایت آس چارتر بلیط هواپیما کیش را تهیه نمایید.

باغ پرندگان کیش

آشنایی با باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش دریکی از زیباترین پارک های تفریحی خاورمیانه یعنی پارک دلفین های کیش در جنوب شرقی این جزیره، قرار دارد. این پارک که آن را به عنوان دلفیناریوم خوانده می شود، دربردارنده محوطه ای به وسعت 100 هکتار بوده که بخش های مجزایی از جمله باغ گیاه شناسی، آکواریوم آب شور، سیرک، سالن آمفی تئاتر، کنسرت، سفره خانه سنتی و البته باغ پرندگان دارد. روزانه به طور متوسط 500 گردشگر از این مجموع بازدید می کنند. سرمایه گذار و سازنده اولیه این پارک حسین ثابت یا همان صاحب هتل بزرگ کیش بوده است. پس ازآن در سال 93، سید عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس آن را خریداری کرد.

باغ پرندگان کیش

انواع پرندگان باغ پرندگان کیش

پرندگان این باغ از قاره های مختلف جهان همچون آمریکا، آفریقا و آسیا به این منطقه آورده شده اند. طوطی های هندی، کاسکوها، لک لک ها، فلامینگوها، درنای تاج دار، انواع قو، ماکائو، قرقاول چینی، پنگوئن های آفریقایی و طاووس ها از جمله پرندگان این باغ هستند. درنا ها گونه بسیار زیبایی از پرندگان شبیه لک لک ها هستند که تا به حال 15 نوع از آنها از جمله درناهای ساروس، شنزار و تاجدار خاکستری و سیاه شناخته شده است. تصاویر باغ پرندگان کیش، زیبایی های این مجموعه را بیش ازپیش نشان می دهند. برخی ازاین پرنده ها از جمله پنگوئن آفریقایی از جمله گونه های نادر و رو به انقراض جهان هستند. ایبیس، سدلبیلد، مرغ موزخوار، شترمرغ، کاکاتو آمبرلا، مرغ سقا، لک لک های مارابوا و انواع بسیار زیاد پرنده که شاید حتی نام آنها را هم نشنیده باشید، البته این باغ با وجود نامگذاری اش به باغ پرندگان کیش، فقط مختص به پرندگان نیست. حیوانات دیگری همچون میمون، آهو، مار، مارمولک و تمساح گاندو نیز در آن زیست می کنند. گاندوها به عنوان بزرگ ترین خزنده ایران، تنها کروکودیل های بومی دو کشور ایران و پاکستان هستند. البته این بخش تنها زمانی برای بازدید باز می شود که این خزندگان خاص و خطرناک، سیر بوده و مشغول استراحت باشند. دیدن این همه پرنده رنگی و کمیاب در کنار هم می تواند هر فرد علاقمند به این جانوران دوست داشتنی را سر ذوق بیاورد. با این حال، فعالان حقوق حیوانات، معتقدند که جانوران باید همچون انسان ها آزاد بوده و در موطن خود باشند. در راستای آن که پرندگان بتوانند محیطی مشابه محیط زیست خود را تجربه کنند، گونه های گیاهی همچون نخل، اوکالیپتوس، بنجامین، درخت لور، 25 نوع کاکتوس، گل ختمی و دیگر انواع گیاهان در این فضای باغ پرندگان کیش کاشته شده اند. آس چارتراین امکان را به شما می دهد تابا کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما مسقط کیش را به صورت آنلاین به راحتی رزرو نمایید.

باغ پرندگان کیش

قسمت های مختلف باغ پرندگان کیش

باغ دیدنی پرندگان کیش جزء زیبا ترین و بزرگ ترین باغ پرندگان درخاورمیانه محسوب می شود که در بین گردشگران بسیارمعروف و محبوب است. مجموعه یا باغی که پرندگان درآن نگه داشته می ‌شوند، دوقسمت مختلف دارد. درواقع به این صورت است که در یک قسمت آن برخی از پرندگان را در قفس‌های مخصوصی قرار داده‌اند و در قسمتی از روی قفس هم اطلاعات مفید و کاملی در رابطه با ویژگی‌ها، مشخصاتی مانند زیستگاه پرندگان و... ذکرشده است. بعد ازعبورازقسمت قفس‌ها، شما به یک فضای سرسبزمی ‌رسید که در آن پرندگان آزادانه گردش می‌ کنند. این فضابسیاربزرگ است ومساحت آن چیزی درحدود دوهکتاراست. زیبایی فضای سرسبزمحوطه با زیبایی پرندگان در هم آمیخته می ‌شود و صحنه‌ی بسیار دلربایی را ایجاد می ‌کند. تنوع گونه‌هایی که در این باغ نگهداری می ‌شوند زیاد است.

باغ پرندگان کیش

چند نمونه از پرندگانی که درباغ پرندگان کیش موجود هستند، عبارتند از:

•    فلامینگو

•    پنگوئن پا سیاه

•    پلیکان پا سفید و خاکستری

•    کاسکو

•    توکان

•    قرقاول چینی

•    طاووس

•    کاکاتوآلبا

•    مرغ شاخدار

و گونه‌های مختلف دیگر...

باغ پرندگان کیش

پرندگان محبوس در باغ پرندگان کیش

در قسمت اول باغ پرندگان، قفس های پرنده هایی را مشاهده خواهید کرد که امکان فرار در فضای باز را دارند. در روی هریک از این قفس ها اطلاعاتی از نوع زیستن، ویژگی ها، غذای مورد علاقه و نژاد آن ها در دسترس می باشد. در مسیری که برای بازدید از این پرندگان محبوس طی می کنید چمنزار، درختان خرم  و باطراوتی را نیز مشاهده خواهید کرد. همین امر سبب شده تا لذت بیشتری از دیدن پرندگان ببرید. در قسمت دوم باغ پرندگان، مساحت بیشتری به اندازه 2 هکتار برای پرنده ها اختصاص داده اند. زیرا گونه هایی از پرنده های بزرگ که قادر به پرواز نیستند، نگهداری می شوند. دیدن آزادی این پرنده ها حس خوبی را به شما انتقال می دهد. چراکه خوشحالی آن ها به چشم دیده می شود. همچنین اینکه فضای طبیعی را برای این پرندگان اختصاص داده اند تا آن ها را مجاب کنند که انگار سرزمین خودشان است و زیست راحت تری داشته باشند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر اصفهان کیش درمشهد می باشد.

باغ پرندگان کیش

پیلا پیلا باغ پرندگان کیش

پیلا پیلا از گروه توکان ها می باشد، توکان پرنده ای سیاه رنگ است که بخش گلوی آن رنگی یا سفید رنگ می باشد و دارای منقاری بزرگ و رنگی می باشد که زیبایی بسیار ویژه ای به آن بخشیده است و این پرنده را خاص و جذاب کرده است این پرنده ی زیبا، آرام، مهربان، باهوش و بازیگوش توجه افراد را به خود جلب می کند. این گونه های گیاهی رو به انقراض هستند که با مراقبت های زیاد تحت محافظت شدید قرارگرفته اند تا نژاد شان همواره پایدار باشد. این موجودات زیبا پوشیده از پَر، خلقت های عجیب خداوند به شمارمی روند که زیبایی رنگ و شکل آن ها، زبان را قاصر از وصف این همه شگفتی می کند.

باغ پرندگان کیش

پنگوئن های پا سیاه در باغ پرندگان کیش

وجود پنگوئن های پاسیاه در این باغ، جذابیت بیشتری را برای گردشگران به ارمغان آورده است. این پنگوئن ها بسیار بامزه و باهوش هستند و طریقه راه رفتشان بسیار جالب و خنده دار می باشد. پنگوئن ها در نقطه های سردسیرزندگی می کنند، که این شرایط در باغ برای زندگی این پرندگان ایجاد شده است.

باغ پرندگان کیش

قوهای باغ پرندگان کیش

درباغ پرندگان کیش تماشای قوها قطعاً مورد توجه تان قرار خواهد گرفت. به قوها پرنده های عاشق نیز می گویند. آن ها با شنا کردن در برکه مصنوعی باغ زیبای پرندگان، دلربایی خاصی از شما می کنند. این پرنده های پاک با معصومیت ظاهری که دارند، چشمان هر فردی را به خود جذب می نمایند.

باغ پرندگان کیش

​​فلامینگوها و درناهای باغ پرندگان کیش

در قسمت آزاد باغ جذاب پرندگان، می توان گفت میهمانی برپا شده تا این گونه های جانوری به شادی بپردازند. در قسمت آزاد فلامینگو های سفید و خاکستری و همچنین درناهای تاج دار به دور برکه گرد هم می آیند و آواز سر می دهند. درناهای تاج دار نحوه راه رفتنشان به گونه ای غرور آمیز است که انگار در قلمرو خود گام بر می دارند. آن ها با تاج هایی که دارند خود را شبیه به مالک برکه و محوطه ی آن می پندارند.

باغ پرندگان کیش

حیوانات موجود در باغ پرندگان کیش

حیوانات دیگری نیز در این باغ خیره کننده کیش نگهداری می شوند که شامل: آهو ها، تمساح گاندو (پوزه کوتاه) و میمون ها هستند. قبل از ورود به این باغ، قطعاً در تصورتان بازدید از پرندگان با نژاد های مختلف است. اما با دیدن تمساح ها، آهو ها و میمون ها شگفت زده خواهید شد. دیدن میمون های بازیگوش در قفس و آهو های زیبای آسیایی که به صورت دسته ای حرکت می کنند و مدام در حال غذا خوردن هستند؛ برایتان بسیار جالب خواهد بود. شما می توانید با تهیه بلیط لحظه آخری از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردارشوید.

باغ پرندگان کیش

آکواریوم کیش جاذبه ای نزدیک به باغ پرندگان

آکواریوم کیش جزئی از مجموعه دلفین کیش نیست، اما دقیقا در کنار آن قرار دارد. یکی از بهترین راه ها برای دیدن دنیای زیر آب غواصی است، یک فعالیت سرگرم کننده است. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید غواصی کنید، این شانس را دارید که مرجان های رنگارنگ، ماهی ها، لاک پشت ها و بسیاری از موجودات دیگر را در آکواریوم کیش ببینید.

باغ پرندگان کیش

زمان‌های بازدید از باغ پرندگان کیش

برای رفتن به این باغ و مشاهده پرندگان شما باید عصرها به آن جا مراجعه کنید، چرا که در شش ماه اول سال ساعات بازدید از پرندگان این باغ  بین 6 تا 8 عصر است. در روزهای کوتاه سال و شش ماه دوم ساعات بازدید بین 4 تا 6 عصر در نظر گرفته شده است.

باغ پرندگان کیش

date_range سه شنبه 21 دی 1400 remove_red_eye 803 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0