{{ctrl.notification}}
باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد

مشهد یکی از بزرگترین شهرهای ایران است و انتخاب بسیاری از افراد برای سفر می باشد. سفر به مشهد نه تنها یک سفر زیارتی است بلکه می تواند یک سفر تفریحی بسیار جذاب نیز باشد. از آنجایی که مشهد یکی از شهرهای بزرگ ایران است، گردش و تفریح ​​زیادی در آن وجود دارد. جاذبه های گردشگری مشهد بسیار زیاد است که به یک سفر چند روزه نیاز دارید تا بتوانید از تمام جاذبه های این شهر زیبا دیدن نمایید، در این مقاله آس چارتر به معرفی باغ وحش وکیل آباد مشهد می پردازد، در ادامه مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط هواپیما ارزان کیش مشهد را به راحتی تهیه نمایید.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

معرفی و تاریخچه باغ وحش وکیل آباد

مشهد اولین شهر ایران بود که در سال 1338 باغ وحش در آن دایر گردید. در ابتدا این باغ وحش در محدوده خیابان خواجه ربیع مشهد قرار داشت، اما بعد از گذشت 20 سال به انتهای جاده وکیل آباد منتقل شد. باغ وحش وکیل آباد مشهد با مساحتی بیش از 40 هزار متر مربع، عنوان بزرگترین باغ وحش کشور را به خود اختصاص داده است. این مجموعه که در سال 1359 در جنوب غربی مشهد ساخته شده است و بیش از 60 سال قدمت دارد، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می رود و سالانه افراد زیادی از آن بازدید می کنند. در باغ وحش وکیل آباد 125 نوع حیوان نگهداری می شود که شامل 49 نوع پرنده، 61 نوع پستاندار، 10 نوع آبزی و 5 نوع خزنده می باشد. در مجموع 812 گونه جانوری در این باغ وجود دارد. ناگفته نماند که گونه های در حال انقراض نیز در پارک وکیل آباد نگهداری می شوند و ارزش دیدن دارند.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

گونه های جانوری موجود در باغ وحش وکیل آباد مشهد

در باغ وحش مشهد همانطور که در بالا گفته شد حدود ۸۵۰ حیوان از ۱۲۵ گونه‌ ی مختلف جانوری، از حیوانات علف خوار و گوشتخوار گرفته تا جانوران خزنده و آبزی در ۱۰۰ جایگاه مختلف در این باغ وحش مشهد نگهداری می‌ شوند. حدود نیمی از حیوانات موجود در این باغ وحش بومی ایران و نیمی دیگر غیر بومی هستند. گونه های مختلف حیوانی هر کدام در قفس های جداگانه ای نگهداری می شوند در بازدید از هر گونه حیوان در کنار قفس آنها تابلوهایی وجودذ دارد که می توانید اطلاعات و مشخصات مانند: نژاد، گونه، اسن لاتین و ... آن حیوان درج شده است، حیوانات موجود در این باغ وحش می توان به  ببر بنگال و اندونزیایی، پلنگ آفریقایی، شیر آفریقایی، کفتار، گوسفند بربر، کانگورو،  بونوبو، گراز، تمساح پوزه کوتاه، خوک، خرس، آهو، شیر، شترلاما، گوزن، سیاهگوش، میش آئوراد، پلنگ آفریقایی، شامپانزه، مار، سوسمار، گراز و تایگون که از جفت گیری شیر ماده و ببر نر به وجود می‌آید اشاره کرد. جالب است بدانید در بخشی از باغ وحش نیز حیوانات تاکسیدرمی شده به نمایش گذاشته شده است.
 

باغ وحش وکیل آباد مشهد

امکانات رفاهی باغ وحش وکیل آباد مشهد

این باغ وحش دارای امکانات رفاهی و تفریحی مانند: موزه، استودیو عکاسی، راهنمای گردشگری، کاتالوگ و سرویس بهداشتی، آبخوری، غرفه های تنقلات، فروشگاه و هایپرمارکت، پارکینگ و همچنین چندین رستوران و فست فود و بوفه‌های مختلف، سینمای پنج بعدی و… قرار دارد. با تهیه بلیط چارتر لحظه آخری تبریز مشهد از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

قوانین بازدید از باغ وحش وکیل آباد

برای ورود به باغ وحش باید در ابتدا بلیط تهیه کنید.

تهیه بلیط برای کودکان بالای 7 سال الزامی است.

در بازدید از حیوانات زیاد به قفس آنها نزدیک نشوید.

در ساعات اول صبح که هوا خنک تر است و حیوانات شاداب تر هستند سعی کنید به بازدید از آنها بروید.

از ریختن زباله در باغ وحش خودداری نمایید.

از دادن هر گونه خوراکی به حیوانات خودداری نمایید.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

هزینه بازدید از باغ وحش وکیل آباد مشهد

بهای ورودی به باغ وحش در حدود 40 هزار تومان برای ایرانیان می باشد و برای گردشگران خارجی رایگان می باشد.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

مسیر دسترسی به باغ وحش وکیل آباد مشهد

برای دسترسی به باغ وحش مشهد راه های زیادی وجود دارد، شما می توانید با تاکسی یا اتوبوس و یا مترو و یا خودروی شخصی خود را به این باغ وحش برسانید، یکی از بهترین راه ها می تواند مترو باشد که شما را سریعتر به مقصد می رساند، که می توانید سوار خط یک مترو شوید و در پایانه وکیل آباد پیاده شوید و بعد از طی 7 دقیقه پیاده روی به باغ وحش برسید، با اتوبوس هم با خط های که به سمت انتهای وکیل آباد می روند باید سوار شوید. اگر با خودروشخصی می خواهید به باغ وحش بروید در هر مسیری که هستید باید به سمت بلوار وکیل آباد بروید و تا ورودی طرقبه بپیچید و کمی جلوتر سمت راست به سمت باغ وحش حرکت کنید.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

ساعات کاری باغ وحش وکیل آباد مشهد

از ساعت 7 و نیم صبح تا 7 و نیم شب می باشد.

آدرس باغ وحش وکیل آباد: شهر مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب پارک وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد مشهد

جاذبه های دیدنی در نزدیکی باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد در بهترین موقعیت جغرافیایی در مشهد واقع شده است، که شما می توانید در حین بازدید از باغ وحش به جاهای دیدنی مانند: طرقبه، شاندیز، امامزاده یاسرناصر، پیست کارترینگ، چالیدره، بندگلستان، کوهستان پارک شادی، پارک جنگلی وکیل اباد، زشک، پارک کمرمقبولا و... در نزدیکی  این باغ وحش قرار دارند که می توانید به آنها سری بزنید و از دیدن آنها لذت ببرید. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه های دیدنی می پردازیم.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

ییلاق طرقبه مشهد

طرقبه مشهد یکی از بکرترین و زیباترین مناطق طبیعی مشهد به شمار می رود و سالانه مسافران و گردشگران بسیار زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به سمت این منطقه جذب می شوند. شهر طرقبه از روستاهای بزرگ طوس قدیم به شمار می رفته که در سال 1332 تبدیل به شهر شده است، طرقبه با داشتن طبیعت منحصربفرد و فوق العاده اش دارای امکانات تفریحی و دیدنی فراوانی می باشد که می توان به، بازار بین المللی بعثت طرقبه، بازارچه طرقبه، بازار روز طرقبه، مجتمع ویلاژتوریست، هایپر استار، فروشگاه عرضه گل و گیاه خارگل، فروشگاه تشریفات، پوشاک خانواده، صنایع تولیدی چوب دقت و رستوران های متعدد با غذاهای متنوع و خوشمزه، کافی شاپ ها، و پارک و باغ ها با انواع میوه های فصلی و... از جاذبه های طرقبه می باشند که از دیدن آنها لذت خواهید برد.

آدرس ییلاق طرقبه: مشهد، ۱۸ کیلومتری مسیر جاده جاغرق در جنوب غربی مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد

در مجاورت باغ وحش وکیل آباد، پارک جنگلی وکیل آباد در شمال غربی شهر مشهد قرار گرفته و از پربازدید ترین مناطق گردشگری آن به شمار می ‌رود به طوری که روزانه حدودا ۵۰۰۰ بازدید کننده دارد. مساحت پارک وکیل آباد حدود ۷۰ هکتار است و با کلی امکانات رفاهی میزبان شماست. پارک وکیل آباد بخش های مختلفی دارد که نام‌های متنوعی مانند: باغ خورگشت به معنای اتراق، باغ هنرمندان، باغ صخره‌ای، باغ دانش آموزی، باغ شب، باغ بانوان می باشد، که هر کدام از بخش ها دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی می باشد، که المان ها هنری و تندیس های زیبای معرق توسط هنرمندان در هر بخش در میان راه طراحی شده است، تندیس های افراد نام آور ایرانی مانند، کاوه آهنگر، هفت ‌سین ایرانی، خلیج فارس و المان های دیگری همچون دوچرخه و حتی شما می توانید در حین قدم زدن حیوانات تاکسیدرمی شده را نیز مشاهد کنید و از این پارک جنگلی زیبا و طبیعت بکرش نهایت لذت راببرید.

آدرس پارک جنگلی وکیل آباد: مشهد، جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار وکیل‌آباد

باغ وحش وکیل آباد مشهد

پیست کارتینگ ارشاد مشهد

یکی از هیجان‌انگیزترین، بزرگ‌ترین باشگاه ورزشی در شرق ایران، کارتینگ ارشاد مشهد می باشد، این باشگاه حدود 7000 مترمربع وسعت با پیستی به طول 3 کیلومتر و 120 متر می باشد. پیست این مجموعه از طولانی‌ترین پبست‌ها محسوب می‌شود و مدت زمانی که می‌توان برای هر راند تخمین زد، چیزی حدود 6 تا 8 دقیقه زمان است. از دیگر تفریحات ورزشی این مجموعه می‌توان به زمین اسکیت، والیبال، تنیس و میدان پرش اسب‌ سواری اشاره کرد. یکی دیگر از امکانات در این مجموعه کلاس های اموزشی مختلف و مرتبط به ورزش های این مجموعه می باشد که با پرداخت هزینه می توانید موارد ورزشی را اصولی یاد بگیرید. علاوه بر این امکانات دیگری مانند: کافی شاپ، تجهیزات ورزشی، سرویس بهداشتی و پارکینگ می باشد. این پیست یکی از مجموعه ورزشی های مورد علاقه جوانان در مشهد می باشد، که بسیار طرفدار دارد و برای افراد 12 سال به بالا مناسب می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط ارزان چارتری هواپیما در شهر مشهد می باشد.

آدرس پیست کارتینگ ارشاد: مشهد، انتهای بزرگ راه وکیل آباد، قبل از سه راهی طرقبه و شاندیز، مجموعه سوارکاری و کارتینگ ارشاد

باغ وحش وکیل آباد مشهد

date_range سه شنبه 26 مهر 1401 remove_red_eye 355 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
امیر حسین :

این سایت عالیه ممنونم از سایتتون****