{{ctrl.notification}}
باشگاه های بولینگ تهران

باشگاه های بولینگ تهران

تهران شهری بزرگ و پرجمعیت در مرکز ایران که یکی از شهرهای توریستی و پرگردشگر در ایران بشمار می رود. جاذبه های طبیعی بی شمار، روستاهای سرسبز اطراف شهر تهران، پارک ها و اماکن تفریحی و زیارتی، شهربازی های متعدد، هتل های و مراکزاقامتی لوکس، مراکز خرید مدرن و امکانات رفاهی فراوان که در این شهر وجود دارد، باعث شده مسافران و گردشگران زیادی روزانه به این شهر سفر کنند، یکی از تفریحات جذاب در تهران که در چند سال اخیر بسیار مخاطب و طرفدار داشته است، باشگاه های بولینگ است که در سرتاسر تهران در هر منطقه ای وجود دارد، بولینگ های تهران به ‌منظور ورزش، تفریح و سرگرمی افراد تاسیس شده‌ اند و یکی از مکان های تفریحی در تهران محسوب می شوند. در این مقاله آس چارتر باشگاه های بولینگ تهران را برایتان معرفی می نماید با ما همراه باشید تا از تاریخچه، و قواعد این بازی سرگرم کننده و مهیج اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر در شهر مشهد می باشد.

 

باشگاه های بولینگ تهران

تاریخچه بولینگ

جالب است بدانید بولینگ دارای تاریخچه و قدمت طولانی است، که تاریخچه آن را می توان به توپ های باقی مانده در میان آثار کشف شده مصر باستان دید، که به حدود ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد بازمی ‌گردد، این توپ ها با پوست دانه های گیاهی، ریشه های مختلف و موادی مثل چرم ها پوشیده و تهیه می شدند. که در حدود ۲۰۰۰ سال پیش لژیونرهای روم بازی ای را با این توپ ها انجام می دادند که شباهت زیادی به بازی بولینگ داشته است به این شکل که با آن توپ دست ساز و پرت کردن آن اشیای سنگی باید ریخته شود. در کشور آلمان نیز حدود ۴۰۰ سال پیش مراسم برگزار می شد که در آن سنگی را به حرکت در می آوردند و اعتقاد داشتند که به حرکت انداختن سنگ گناهان را پاک می کند. در دانمارک نیز این بازی با پرتاپ سنگی گرد از فاصله 60 پایی به سمت هدف های سنگی به جای پین انجام می گرفت. قوانین حرفه ‌ای این بازی دوست داشتنی و پرطرفدار در سال ۱۸۹۵ در شهر نیویورک به ثبت رسیده است. می توان گفت که بیشتر از صد سال دردنیا می گذرد که بولینگ بعنوان شادترین تفریح  و ورزش پرتحرک طرفداران زیادی در تمام رده‌های سنی درجهان دارد.

 

باشگاه های بولینگ تهران

تاریخچه بولینگ در ایران

در کشورمان ایران در سال ۱۳۳۵ برای اولین بار نخستین سالن بولینگ کشور در منطقه سعادت آباد راه تاسیس شد. که این سالن به صورت غیر استاندارد با ۱۲ لاین راه اندازی شد. این سالم یک سالن غیر اتوماتیک بود و شخصی که به آن پین بوی می گفتند، پین های ریخته شده را جمع آوری و دوباره آنها را می چید. در اوایل سال ۱۳۴۲ نیز دومین سالن بولینگ در تهران بنام باشگاه بولینگ عبدو با خطوط غیر استاندارد راه اندازی شد. بعد از آن به ترتیب بانک سپه و سپس شرکت نفت برای استفاده پرسنل شرکت خود چند باشگاه بولینگ در مناطق جنوب راه اندازی کردند. سرانجام در سال 1353 برابر با سال ۱۹۷۴ میلادی کشور ایران میزبان مسابقات جام جهانی ورزش بولینگ شد، به همین خاطر برای اولین بار در آن زمان باشگاه عبدو لاین ها خود را اتوماتیک کرد و همچنین 8 لاین اتوماتیک دیگر نیز در طبقه فوقانی آن باشگاه راه اندازی کرد. در سال 1354 باشگاه عبدو بزرگترین سالن بولینگ آسیا با 20 لاین اتوماتیک راه اندازی نمود که در سال 1358 متاسفانه این باشگاه دچار آتش سوزی شد و تمام تجهیزات آن از بین رفت.

 

باشگاه های بولینگ تهران

معرفی باشگاه های بولینگ در تهران

بولینگ در ایران در دهه های اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، بطوری که علاقه مندان به این ورزش آن را بطور حرفه ای دنبال می کنند. در بیشتر نقاط تهران می توان باشگاه های بولینگی را دید که در دهه های اخیر تاسیس شده اند. در ادامه باشگاه های معروف و مفرح بولینگ را برایتان معرفی می کنیم همراه ما باشید تا با بهترین باشگاه های بولینگ تهران آشنا شوید. تهران شامل باشگاه های متعدد بولینگ نظیر: باشگاه بولینگ عبدو، باشگاه بولینگ شیان، باشگاه بولینگ تیراژه، باشگاه بولینگ سرزمین عجایب، سالن مینی بولینگ تیراژه با چهار لین، مخصوص کودکان، باشگاه بولینگ سرزمین عجایب تیراژه، باشگاه بولینگ مگامال، باشگاه بولینگ گلکسی ایران مال، باشگاه بولینگ ایران مال، باشگاه بولینگ انقلاب و ... که در ادامه با چند مورد آن آشنا خواهید شد.

 

باشگاه های بولینگ تهران

باشگاه بولینگ عبدو تهران

باشگاه بولینگ عبدو از قدیمی ترین باشگاه های بولینگ در ایران است که همانطور که در تاریخچه ورود این ورزش به ایران مطالعه نمودید این باشگاه دومین باشگاه بولینگی بود که در سال 1342 در تهران افتتاح گردید و در سال 1353 نیز میزبان مسابقات جام جهانی ورزش بولینگ در جهان شد. نام عبدو در تهران بسیار معروف و محبوب است و واژه بولینگ را مردم تهران با پسوند عبدو می شناسند. باشگاه بولینگ عبدو از معروف ‌ترین باشگاه‌های بولینگ تهران محسوب می شود. متاسفانه در سال 1358 این باشگاه در جریانات انقلاب دچار آتش سوزی شد و در آتش کاملا سوخت و بعدها دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و با نام مجموعه فرهنگی ورزشی چمران راه اندازی شد. این باشگاه قدیمی با بیش از 50 سال سابقه امروزه با داشتن 8 لاین مجهز با استانداردهای بین‌‌‌المللی از برترین باشگاه‌های بولینگ در تهران و ایران بشمار می رود. از دیگر امکانات ورزشی این باشگاه علاوه بر بولینگ می توان به سالن‌های ورزشی، استخر، سالن سینما، شهربازی، فودکورت و... اشاره کرد. برای دسترسی به این باشگاه می توانید با خط یک مترو تهران در ایستگاه صدر پیاده شوید. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

ساعات کاری باشگاه عبدو: 11 تا 23

آدرس باشگاه عبدو: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، رو‌به‌روی ایستگاه مترو صدر، باشگاه بولینگ عبدو

 

باشگاه های بولینگ تهران

باشگاه بولینگ انقلاب تهران

از دیگر باشگاه های بولینگ در شهر بزرگ تهران باشگاه بولینگ انقلاب می باشد که در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب در منطقه 3 شمال واقع شده است. باشگاه بولینگ انقلاب در سال ۱۳۸۵ با 24 لاین اتوماتیک و با مکانیزم توپ ‌برگردان اتوماتیک و سیستم امتیازدهی کاملا مدرن افتتاح شد. باشگاه بولینگ انقلاب توسط مهندسان ایتالیایی با پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات در تهران ساخته شد که در ایران منحصربه ‌فرد است. این باشگاه مختص حرفه ای ها می باشد و سطح بازیکنان بالاتر از سطح آماتور است. باشگاه بولینگ انقلاب دارای معماری خاص، جذاب و مدرنی می باشد و دارای امکانات زیادی برای ورزشکاران است و شما می توانید لوازم و تجهیزات بولینگ حرفه‌ای را در فروشگاه موجود در این باشگاه تهیه نمایید.

ساعات کاری باشگاه بولینگ انقلاب: از 9 تا 23:30

آدرس باشگاه بولینگ انقلاب: استان تهران، خیابان ولیعصر، اتوبان نیایش، حد فاصل بزرگراه کردستان و سئول، باشگاه بولینگ انقلاب

 

 

باشگاه های بولینگ تهران

باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان

باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان یکی دیگر از باشگاه های قدیمی و معروف در تهران است که در سال ۱۳۷۹ در محله سعادت‌آباد در شمال غرب تهران تاسیس شده است، این باشگاه در مجتمع تجاری 8 طبقه اریکه ایرانیان واقع شده است. این باشگاه دارای 12 لاین پیشرفته و مدرن و تمام اتوماتیک با سیستم ثبت امتیاز می باشد. بولینگ اریکه ایرانیان دارای امکاناتی تفریحی دیگری نظیر: سالن بدن‌سازی، پردیس سینمایی، استخر بانوان، استخر آقایان، سالن بیلیارد و اسنوکر و... در محیطی آرام همراه با پخش موسیقی دلنشین برای خانواده ها و افراد حرفه ای می باشد.

ساعات کاری باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان: از ساعت 10 تا 22

آدرس باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان: استان تهران، بلوار فرحزادی، نبش خیابان حافظی، مرکز خرید اریکه ایرانیان، بولینگ اریکه ایرانیان

   

 

باشگاه های بولینگ تهران

باشگاه بولینگ اپال تهران

باشگاهی مدرن در منطقه دو شمال غرب تهران که باشگاه بولینگ اپال است، باشگاهی پرطرفدار که در طبقه 8 مرکز تجاری اپال بزرگترین مرکزخرید تهران در منطقه سعادت‌آباد واقع شده است، این باشگاه در سال 1389 تاسیس گردید، این باشگاه دارای 12 لاین استاندارد و سیستم ثبت امتیاز اتوماتیک و پیشرفته می باشد، باشگاه بولینگ اپال همچنین مکان مناسبی برای سرگرمی نوجوانان و بزرگسالان است که علاوه بر بولینگ می توان به تفریحات دیگری همچون بیلیارد و بازی‌های واقعیت مجازی بپردازید. از امکانات این باشگاه می توان به از فروشگاه‌ها، مارکت، شهربازی، فودکورت، رستوران، کافی‌شاپ، قنادی، پردیس سینمایی، کلینیک زیبایی اشاره کرد. برای رفتن به باشگاه بولینگ می توانید از طریق بزرگراه یادگار امام و بزرگراه نیایش استفاده نمایید. و یا با استفاده از خط هفت مترو در ایستگاه مترو میدان صنعت پیاده شوید. ظرفیت برای بازیکنان هر لاین 4 نفر است و باید از کفش مخصوص بولینگ که کارکنان مجموعه در اختیارتان قرار می دهند استفاده نمایید.

ساعات کار باشگاه بولینگ اپال: ساعت 11 تا 23

آدرس باشگاه بولینگ اپال: استان تهران، بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان، مرکز خرید اپال

 

 

باشگاه های بولینگ تهران

بولینگ گنجینه شادی

بولینگ گنجینه شادی از بهترین باشگاه های بولینگ در مجتمع تجاری الماس یک غرب تهران در تهرانسر است. گنجینه شادی نام شهربازی می باشد که در مجتمع تجاری الماس یک قرار دارد، این مجموعه شامل تفریحاتی نظیر وسایل بازی مشت‌زنی، چکش‌زنی، شبیه‌ساز موتور، شبیه‌ساز ماشین، ایر هاکی بزرگسالان، بازی‌های کامپیوتری، خانه بازی کودکان، بازی‌های جایزه‌ای و باشگاه بولینگ می باشد. این باشگاه بسیار مقرون به‌صرفه‌ و محیطی آرام برای خانواده ها می باشد. در این مجتمع علاوه بر مجموعه تفریحی گنجینه شادی امکانات دیگری نیز مانند فروشگاه‌ها، سفره‌خانه سنتی، پارکینگ، سینما ۶ بعدی، شهربازی و... دارد.

ساعات کاری بولینگ گنجینه شادی: 10 تا 24

آدرس بولینگ گنجینه شادی: استان تهران، تهرانسر، بلوار لاله، مجتمع تجاری الماس یک، طبقه سوم، بولینگ گنجینه شادی

 

 

باشگاه های بولینگ تهران

مراحل بازی بولینگ

بازی بولینگ یکی از تفریحاتی است که چندسال اخیر در ایران طرفداران زیادی رو به خود جذب کرده است که اکثر آنها بطور حرفه ای این بازی را دنبال می کنند. در ابتدا برای شروع این بازی باید وسایلی مانند کفش مخصوص بولینگ، یک توپ حفره‌دار و ۱۰ پین را داشته باشید. 10 پین همان نشانه ها و توپ حفره دار نیز گویی برای پرتاب که به سمت پین ها پرتاب می شود. برای پرتاب باید مراحلی را طی کنید در ابتدا توپ را از روی ریل برگشت با دو دست بر می دارید و بعد بازوها را خم کرده به ‌سمت لین بولینگ به انتهای محوطه اپروچ رفته تا به فر لین یا خط مرز آن برسید، در این هنگام زانوها را کمی خم کرده و سرتان بالا و توپ را در نزدیکی کمر نگه داشته، در این هنگام اگر چپ دست یا راست دست هستید توپ را در همان دست گرفته و با توجه به علامت‌های پیکان روی لین بولینگ توپ خود را به نرمی پرتاب کنید. لازم است بدانید اگر می خواهید پرتاب خوبی به سمت هدف داشته باشید قبل از اینکه نوبت شما شود انگشت خود را در داخل حفره توپ نکنید زیرا باعث تعریق انگشت می شود و در نتیجه از دستتان سر می خورد و پرتاب خوبی نخواهید داشت. هر بازی شامل 10 مرحله بنام فریم است، در هر فریم بازیکن فقط دوبار می تواند توپ خود را پرتاب کند و پین‌ها را نشانه بگیرد. این پین ها به‌ شکل مثلث چیده می شوند، امتیاز هر فریم نیز بستگی به تعداد پین های واژگون شده در هر فریم می باشد.

 

باشگاه های بولینگ تهران

وزن توپ های بولینگ

توپ‌های بولینگ وزنی معادل ۶ تا ۱۶ پوند برابر با ۲٫۷ تا ۷٫۲ کیلوگرم دارند و دارای سه حفره می باشد، این حفره ها دوتای آن در کنار هم و یکی کمی بزرگتر و در زیر آن دو حفره قرار گرفته است، که انگشت سوم و انگشت حلقه برای دو حفره کنار هم و انگشت شست نیز در حفره پایین قرار می گیرد، لازم است بدانید این حفره ها نباید برای انگشتان شما تنگ یا گشاد باشد.

 

 

باشگاه های بولینگ تهران

قواعد بازی بولینگ

بازی بولینگ دارای قواعد و استادارد های خاص خود می باشد، در ابتدای بازی بولینگ باید بدانید که به کجای توپ می خواهید ضربه بزنید، برای ضربه مستقیم به هدپین باید پیکان وسط لین را نشانه بگیرید، زیرا با زدن به پین 1 می توانید تمام پین ها را بریزید، با زاویه دادن به توپ و زدن نقطه پاکت می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید. لازم است بدانید افرادی که راست دست هستند باید بین پین ۱ و ۳ را هدف بگیرند و افراد چپ ‌دست بین پین ۱ و ۲ را باید هدف گذاری نمایند. در ادامه اصطلاحاتی از این بازی را نیز برایتان معرفی می کنیم اصطلاحات مهمی نظیر استرایک، اسپیر، فریم باز یا اوپن فریم و ضربه میس که هر کدام کاربرد خاصی در این بازی دارد، استرایک به معنی حرکت بازیکنی گفته می شود که در اولین حرکت تمان پین ها را می اندازد. اسپیر حرکتی است که پین ها در پرتاب دوم ریخته می شود و امتیاز کامل را بازیکن در این مرحله کسب می کند. اگر در دو مرحله پرتاب پینی باقی مانده باشد، به این مرحله فریم باز یا اوپن فریم گفته می شود. و در آخر ضربه میس که بازیکن در این پرتاب نمی تواند پینی را بیاندازد و امتیازی نیز نصیبش نمی شود.

 

 

باشگاه های بولینگ تهران

امتیازگیری در بولینگ

در بازی بولینگ مانیتوری وجود دارد که به آن مانیتور امتیازدهی می گویند، ضربه استرایک برابر ۱۰ امتیاز است که در این مانیتور به شکل ضربدر نمایش داده می شود. که در هر فریم امتیازات جمع می شود و مجموع کل امتیاز بازیکن را نشان می دهد. ضربه اسپیر نیز برابر با 10 امتیاز است و به کل / نشان داده می شود، که در این بازی در پرتاب اول فریم بعد از هر امتیاز کسب شده به امتیاز اسپیر او اضافه می شود. در فریم باز نیز تعداد پین‌های افتاده شده محاسبه می‌شود، که در ضربه میس اگر بازی کن امتیازی کسب نکرد در تابلو علامت – نمایش داده می شود. لازم است بدانید در هنگام بازی پای تان از خط خطا عبور نکند چون در این صورت این خطا متداول ‌ترین خطا در بولینگ است و هیچ امتیازی هم برایتان محاسبه نمی شود. بیشترین امتیاز در بازی بولینگ امتیاز ۳۰۰ است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمتریم زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما اصفهان تهران را به راحتی تهیه نمایید.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 23 مرداد 1402 remove_red_eye 4029 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

باشگاه‌ های شمال و غرب تهران کدام هستند؟

باشگاه‌ های شمال و غرب تهران شامل: باشگاه بولینگ عبدو، باشگاه بولینگ انقلاب، باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان، باشگاه بولینگ اپال، باشگاه بولینگ سرزمین عجایب تیراژه، باشگاه بولینگ مگامال، باشگاه بولینگ گنجینه شادی و باشگاه بولینگ ایران مال می باشد.

از مدرن ترین باشگاه های بولینگ کدام باشگاه می باشد؟

باشگاه بولینگ انقلاب در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب مدرن ‌ترین باشگاه بولینگ در تهران می باشد.

از معروف‌ ترین باشگاه بولینگ تهران کدام می باشد؟

از معروف‌ ترین باشگاه بولینگ تهران می توان به باشگاه بولینگ عبدو در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران اشاره کرد.

ازنکات مهم در بازی بولینگ کدامند؟

ازنکات مهم در بازی بولینگ نشانه‌گیری و حفظ تعادل بدن است.