{{ctrl.notification}}
بازارهای زاهدان

بازارهای زاهدان

زاهدان مرکز استان سیستان بلوچستان یکی از کلان شهرهای کشورمان ایران است، این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است، همچنین زاهدان به جهت مرزی بودن، از موقعیت استراتژیک جغرافیایی و تجاری و نظامی و شرایط خاص برخوردار است، دراین مقاله آس چارتر به معرفی بازارهای زاهدان می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط چارتری ارزان هواپیما تهران زاهدان را به راحتی تهیه نمایید.

بازارهای زاهدان

معرفی بازارهای زاهدان

بازارهای زاهدان از پرطرفدارترین بازارها برای گردشگران و مسافران می باشد، زاهدان از بازارهای مختلف مانند مجتمع های تجاری منطقه آزاد، بازارچه های مرزی، بازارهای سنتی و محلی، پاساژها و بازارهای مدرن برخوردار است، بازارهای زاهدان  یکی از جذابیت هایی که دارند وقتی وارد آنها می شوید انگار وارد بازارهای قدیمی و محلی پاکستان پا گذاشته ‌اید. شما می توانید هر آنچه را که نیاز دارید را از این  بازارها تهیه نمایید، حتی انواع کالاهای مارک و حتی تاناکورا نیز در بازارهای زاهدان وجود دارد، که با قیمت های مناسب به فروش می رسند. در ادامه همراه ما باشید تا با بازارهای زاهدان بیشتر آشنا شوید.

بازارهای زاهدان

بازار رسولی زاهدان

بــازار رســولی از قدیمی ترین بازارهای زاهدان که می توان قدمت آن را بیش از صدسال تخمین زد، درابتدا فقط چنــد باب مغــازه بوده است که در مدتی کمی با تغییر کاربری بــه نانوایــی و آســیاب و لحاف‌ دوزی تبدیل شـدند. اما کم کم با تجمع فروشندگان دراین منطقه بازار رسولی از دهه 50 به بعد شهرت پیدا کرد. بازار رسولی دارای تنوع زیادی از کالاها است، ازجمله کالاها پوشاک زنانه و مردانه، انواع کفش، پارچه‌های رنگارنگ سنگ ‌دوزی، آیینه دوزی و سوزن‌دوزی شده، خوراکی‌های مختلفی مانند ادویه‌ و ترشی‌های تند محلی و همچنین ادویه‌های هندی و پاکستانی، انواع مختلف چای از جمله: چای سفید، سبز، قرمز و سیاه، انواع قهوه، انواع میوه‌های گرمسیری مانند انبه، چیکو، زیتون، گواوا، گوشی‌های چینی و کره‌ای، کالاهای الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، اسباب‌بازی، و غیره یافت می‌ شود، همچنین اجناس خارجی نو و دست ‌دو مثل پارچه‌های متنوع، کفش‌های مارک‌ دار، لباس‌های تاناکورا نیز در این بازار می توانید ببنید و خریداری کنید. این بازار یکی از معروف ترین و شلوغ ترین بازارهای زاهدان است که تنوع کالاهایش برای هر ذائقه و سلیقه‌ای مناسب است. در ضمن در این بازارسوغاتی های معروف  از جمله نان خرمایی زابلی، کلوچه زابلی، کشک و آچار یا ادویه محلی نیز می توانید تهیه کنید. از امکانات این بازار می توان به مسجد، سرویس های بهداشتی، اغذیه نیز اشاره کرد.

آدرس بازار رسولی: زاهدان، چهار راه رسولی، بازار رسولی

بازارهای زاهدان

بازارچه تاریخی سر پوشیده زاهدان

از قدیمی ترین بازارهای زاهدان می توان به بازارچه تاریخی و سر پوشیده زاهدات اشاره کرد، این بازار سرپوشیده از سال ۱۳۰۸ هجری شمسی در خیابان امام خمینی کنونی ساخته شد و در سال ۱۳۱۴توسط استاد معماری خلفی یزدی این بنا تکمیل گشت، این بازارچه از مصالحی خشت و گل استفاده شده است  دارای ۲۵ حجره است .این بازرچه نزدیک به ۲۳ چشمه طاق 4 متری با سقف های گنبدی شکل دارد، در این بازار سر پوشیده می توانید انواع   لوازم خانگی، طلا، وسایل خرازی و کفش را تهیه نمایید، این بازارچه سرپوشیده بخاطر داشتن سقفی که دارد از شدت گرماو آفتاب در امان خواهید بود و می توانید به راحتی به خرید بپردازید.

آدرس بازارچه تاریخی سرپوشیده: زاهدان، خیابان امام خمینی، حد فاصل آزادی و طالقانی

بازارهای زاهدان

بازار مشترک زاهدان

بازار مشترک زاهدان از جمله بازارهای پرطرفدار در زاهدان است، این بازارتوسط یک معمار یزدی به نام غلامعلی خلفی در سال ۱۳۰۸ هجری شمسی ساخته شده است . بازار مشترک زاهدان از بازارهای محلی و یکی از جاهای دیدنی زاهدان نیز به ‌شمار می‌ رود و دارای معماری سنتی است، این بازار یکی از بازارهای شلوغ است که محلی ها تمام خریدهای روزانه خود را ازاین بازار خرید می کنند. در این بازار کالاهای مختلفی از جمله میوه و سبزیجات، پوشاک و لباس‌های محلی منطقه، پارچه‌های سنتی و محلی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، وسایل آرایشی و بهداشتی، موبایل و خوراکی‌هایی مثل برنج و ترشی‌های پاکستانی و… به فروش می رسد.

آدرس بازار مشترک: زاهدان، میدان کوثر

بازارهای زاهدان

دوشنبه بازار زاهدان

نام دوشنبه بازار شاید برایتان آشنا باشد در بعضی از شهرها و در مناطق مختلف حتما دیدید که روزهایی از هفته تعدادی فروشنده در یک مکان خاص در دور هم جمع می شوند و کالاها واجناس خود را به عرضه می گذارند و با قیمتی مناسب می فروشند، در زاهدان نیز بازاری وجود دارد که به دوشنبه بازار معروف است، دوشنبه بازار زاهدان یکی ازشلوغ ترین بازارهای معروف زاهدان که محلی‌ها به آن روز بازار نیز می گویند، این بازار در یکی از مناطق زاهدان به نام زیباشهر برقرار می باشد. در این بازار انواع  میوه‌ جات فصلی و سبزیجات تازه و انواع پارچه، انواع پوشاک، کفش، کیف و لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی به فروش می ‌رسد. لازم است بدانید دوشنبه بازار هیچگونه امکانات رفاهی و بهداشتی ندارد.

آدرس دوشنبه بازار: زاهدان، خیابان فرخی سیستانی

بازارهای زاهدان

بازار حافظ زاهدان

بازار بزرگ حافظ یکی از مراکز مدرن خرید زاهدان است که در خیابان طالقانی قرار گرفته است. در این بازار می توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه و بچگانه، انواع پارچه، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، کیف و کفش و روسری و... می باشد. این بازار از نظر موقعیتی به موزه پست و پاساژ قائم و بازارچه تاریخی سرپوشیده نزدیک می باشد، این بازار همچنین دارای پارکینگ طبقاتی است.

آدرس بازار حافظ: زاهدان، مصطفی خمینی، طالقانی، بین ازادی6 و طالقانی 10

بازارهای زاهدان

پاساژ گلستان زاهدان

پاساژ گلستان یکی از جدیدترین مراکز خرید زاهدان است، چهارراه رسولی و در نزدیکی بازار معروف رسولی قرار گرفته است، زد این پاساژ انواع و اقسام کالاها را می توانید با ارزان ترین قیمت تهیه نمایید. انواع لوازم‌آرایشی و بهداشتی، انواع پوشاک زنانه و مردانه، لباس های محلی بلوچی، روسری، پارچه های کارشده و مواد خوراکی در این پاساژ به فروش می رسد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتری مشهد زاهدان از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس پاساژ گلستان: زاهدان، چهارراه رسولی

بازارهای زاهدان

پاساژ لیپار زاهدان

 از مدرن ترین پاساژهای زاهدان می توان به پاساژ لیپار اشاره کرد، این پاساژ بسیاز شیک وتمیز است و در خیابان مصطفی خمینی قرار گرفته است، در این پاساژ می توانید انواع کالاهای لوکس، طلا، جواهرات را تهیه نمایید.

آدرس پاساژ لیپار: زاهدان، خیابان مصطفی خمینی

بازارهای زاهدان

مرکز تجاری هامون زاهدان

این مرکز تجاری یکی از مراکز خرید زاهدان است که در آن انواع سیستم های کامپیوتری و تجهیزات آن به فروش می رسد، در این پاساژ همچنین تعمیرات کامپیوتر نیز انجام می شود.

آدرس مرکز تجاری هامون: زاهدان، تقاطع خیابان امام خمینی و خیابان مولوی

بازارهای زاهدان

بازار سلماس زاده زاهدان

این بازار یکی از بازارهای معروف در زاهدان می باشد، در این بازار بیشتر لباس های دست دو را بفروش می رساند و به همین دلیل به بوتیک لته نیز معروف است، می توانید لباس های در حد نو در این بازار پیدا کنید و با قیمت مناسب تهیه نمایید.

آدرس بازار سلماس زاده: زاهدان، نبش خیابان مهران

بازارهای زاهدان

جاذبه های دیدنی زاهدان

در سفر به زاهدان می توانید بعد از خرید و بازار گردی به دیدن جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر بپردازید، از جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی این شهر می توان به خانقاه زاهدان، خانه ابویی، کاروانسرای نصرت آباد، آرامگاه هفتاد ملا، موزه پست و ارتباطات، خانه شمس، خانقاه و حسینیه یزدی‌ها و روستای لادیز، قلعه لادیز، آبشار لادیز، تالاب هامون، روستای تمین، چشمه آب معدنی و کوه تفتان می باشد.

بازارهای زاهدان

بهترین فصل سفر به زاهدان

با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان بهترین فصول اوایل بهار، اواخر زمستان می باشد. آُس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط چارتر ارزان هواپیما در مشهد می باشد.

 

date_range چهارشنبه 11 آبان 1401 remove_red_eye 1037 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0