{{ctrl.notification}}
بازارهای تاریخی و سنتی تهران

بازارهای تاریخی تهران

در مقاله قبل به معرفی تعدادی از بازارهای تاریخی تهران پرداختیم در ادامه به معرفی تعدادی دیگر از این بازارها می پردازیم. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان تبریز تهران را از این سامانه تهیه نمایید.

بازارهای سنتی تهران

بازارعبدل آباد تهران

یکی دیگر از بازارهای معروف و قدیمی تهران که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد، بازار عبدل آباد است که در گذشته به بازار احسانی نیزمعروف بوده، قدمت این بازار به 70 سال می رسد، انواع پوشاک دخترانه، پسرانه، مردانه، زنانه، کیف و کفش، انواع پارچه، انواع پرده، کاور مبلمان و میز ناهارخوری و... است، می توان گفت عبدل آباد یکی از مراکز خرید و فروش عمده پارچه و پوشاک است، به همین خاطر به بازار پارچه فروشان معروف شده است. این بازار نیز از بخش های مختلفی مانند: بازار پارچه کیلویی، بازار مبل، بازار پرده، بازار عمده فروشان، بازار پارچه و... است، که می توانید بنا به خریدی که دارید به همان بخش بروید، در این بازار همچنین کالاهای دیگری همچون کیف و کفش، چمدان، کالای خواب، وسایل ورزشی، بدلیجات، لوازم آرایشی، وسایل سیسمونی، لوازم خانگی و غیره نیز می توانید تهیه نمایید.

ساعت کاری بازار عبدل آباد: از 8 صبح تا 10 شب

آدرس بازار عبدل آباد: تهران، بزرگراه نواب، بزرگراه جوانه، عبدل‌آباد، خیابان احسانی

بازارهای سنتی تهران

بازار گل محلاتی تهران

یکی از بازارهایی که می توانید در آن قدم بزنید وآن لذت ببرید بازار گل محلاتی تهران است، این بازار شامل 10 سالن و 600 غرفه است، در این بازار شما می توانید انواع گل وگیاهان طبیعی بسیار زیبا و گل های مصنوعی و همچنین انواع گل و گیاه زینتی و آپارتمانی، خاک و کود، انواع گلدان، ابزار و لوازم باغبانی و گل آرایی را ببنید و تهیه کنید، بازارهای گل و گیاه تهران از بازارهای مشهوری است که مورد علاقه ی تعداد زیادی از مردم است و به دلیل داشتن تنوع بالا گل و گیاه همیشه شلوغ است، در این بازار همچنین خدمات گل آرایی و دیزاین اتومبیل عروس نیزانجام می شود.

ساعت کاری بازار گل محلاتی: این بازار از ساعت 4 صبح تا 13 ظهر باز است.

آدرس بازار گل محلاتی: تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم و پایین ‌تر از دادگاه

بازارهای سنتی تهران

بازار چهارسوق تهران

چهارسوق یکی دریگر از بازارها و قسمت های بازار بزرگ تهران قرار گرفته است، این بازار مربوط به دوره زندیه و دوره قاجاراست، بازار چهار سوق در اواسط قرن سیزدهم هجری قمری در سال ۱۱۸۵ خورشیدی ساخته شد. معماری هشت ضلعی با سقفی کوتاه و گچ بری‌های منحصربفرد و بافت قدیمی این بازار از آثار ملی ایران محسوب می‌ شود. این بازار که در نزدیکی مسجد جامع و در خیابان ۱۵ خرداد واقع شده و می توان گفت پر رفت و آمدترین بازار در تهران است، بازار چهارسوق تهران مرکز پخش و عرضه ی انواع شال و روسری است. مسجد جامع  نیز در نزدیکی این بازار قرار دارد. این بازار در تاریخ 2 آبان 1356 با شمارهٔ ثبت 1541 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ساعت کاری بازار چهارسوق: از ساعت 8:30 تا 8 شب

آدرس بازار چهارسوق: تهران، بازار بزرگ تهران، روبروی مسجد سید عزیزاله بازار چهارسو

بازارهای سنتی تهران

بازار کفاش های تهران

از دیگر بازارهای تهران بازار کفاش های تهران است که در وسط بازار تهران واقع شده است. راسته یا بازار کفاش‌ها یکی از معروف‌ ترین و قدیمی‌ترین راسته‌های بازار بزرگ تهران است. قدمت بازار کفاش ها به دوره حکومت قاجاریه بازمی ‌گردد. این بازار همانطور که از نامش پیداست مخصوص کفاش ها و تولید کیف و کفش است، اما علاوه بر کیف و کفش کالاهای دیگری مثل انواع صنایع دستی، پارچه های ترمه و قلمکاری شده و ظروف آشپزخانه نیز به فروش می رسد. این بازار از نظر موقعیتی همچنین به کاخ گلستان، پارک شهر و بازار مولوی نردیک می باشد. یکی از قدیمی ترین تیمچه ها در این بازار تیمچه مهدیه است، که قدمتش به دوران ناصرالدین شاه قاجار می رسد.

ساعات کاری بازار کفاش ها: از ساعت 8:30 تا 8 شب

آدرس بازارکفاش ها: تهران، خیابان پانزده خرداد، سبزه میدان

بازارهای سنتی تهران

بازار عودلاجان تهران

بازار عودلاجان در محله ی قدیمی عودلاجان تهران و در محدوده بازار بزرگ تهران واقع شده است. این بازارهمچنین در نزدیکی سه محله ی قدیمی و اصلی امام زاده یحیی ،پامنارو ناصر خسرو  قرارگرفته است. بازار عودلاجان دارای معماری و بافتی سنتی با حجره ها، درها و طاق ها زیبایی می باشد. در این بازار انواع صنایع دستی منبت کاری، قلم کاری، سوزن دوزی، ظروف ملیله و نقره، چرم و محصولات نمدی، انواع سفال و قالیچه های دستی و همچنین کیف و کفش و لباسهای سنتی به فروش می رسد. این بازار همچنین دارای امکانات مانند: کافه و رستوران های سنتی و سرویس بهداشتی می باشد، شما می توانید در این بازار سنتی زیبا علاوه بر خرید کمی شکم گردی کنید و لذت ببرید. این بازار همچنین در نزدیکی خانه مدرس، باغ ملک‌الشعرا، کاخ گلستان و عمارت مسعودیه قرار دارد. در این بازار همچنین در دوره قاجار مراسمات مذهبی مانند روضه خوانی، زیارت نامه خوانی و تعزیه گردانی برگزار می شده است.

ساعات کاری بازار عودلاجان: از ساعت 8 صبح تا 10 شب

آدرس بازار عودلاجان: تهران، حد فاصل خیابان ری در شرق، خیابان ناصرخسرو در غرب، خیابان ۱۵ خرداد در جنوب و خیابان امیرکبیر در شمال

بازارهای سنتی تهران

بازارپرچم تیمچه حاجب الدوله تهران

از دیگر بازارهای قدیمی تهران که در بازار بزرگ تهران در قسمتی از بازار کفاش ها قرار گرفته تیمچه حاجب الدوله است، که با قدمتی حدود ۱۵۰ ساله اش یکی از زیبا ترین تیمچه های تهران است، این تیمچه به دست میرزا علی خان حاجب الدوله در زمان ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است. معماری این بازارسنتی و دیدنی است در اطراف تیمچه حجره های که در بالای آن ارسی هایی ساده و بعضی سفید و مقرنس کاری شده با شیشه هایی رنگی خودنمایی می کند. سقف ها نیز کاشی کاری شده اند و طراحی بی نظیری دارند ظروف تزیینی، ظروف مسی و صنایع دستی و محصولات قلم کاری، منبت کاری، خاتم، سوزن دوزی، قالیچه های دست باف و سایر صنایع دستی اصفهان و شیراز و کرمان و همدان و … هستند، که می توانید سری به این بازار بزنید و از محصولات تزئینی ودکوری آن بعنوان سوغات خرید نمایید.

ساعات کاری تیمچه حاجب الدوله: از ساعت 8 صبح تا22

آدرس تیمچه حاجب الدوله: تهران، خیابان پانزده خرداد، سبزه میدان، بازار کفاش‌ها

بازارهای سنتی تهران

بازار دوم نازی آباد تهران

از دیگر بازارهای قدیمی و سنتی در تهران بازار دوم نازی آباد می باشد، این بازار می تواند رقیب سرسختی با بازار بزرگ تهران باشد، شما در این بازار می توانید تنوع محصولات را ببنید، انواع پوشاک زنانه و مردانه و بچه گانه از کوچکترین تا بزرگترین سایزها که شاید در جایی پیدا نکنید می توانید از این بازار تهیه  کنید، همچنین بزرگترین سایزهای کفش را نیز در این بازار ببنید. این بازار از شلوغ ترین بازارهای تهران است، و از دیگر کالاهای این بازار می توان به انواع کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل، مواد خوراکی و ... اشاره کرد. با تهیه بلیط چارتر هواپیما استانبول تهران از آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

ساعات کاری بازار دوم نازی آباد: از ساعت 7 صبح تا 11 شب

آدرس بازار دوم نازی‌آباد: تهران، نازی آباد، خیابان بازار دوم بازار دوم نازی‌آباد، بازار دوم نازی‌آباد ۲

بازارهای سنتی تهران

بازار رضا تهران

بازار یا پاساژ رضا یکی از بازارهای پرطرفدار در تهران است، این پاساژ در سال 1380 در مساحتی حدود ۹.۷۰۰ مترمربع  در 5 طبقه و ۵۸۰ واحد تجاری فعالیت خود را آغاز کرده است. این بازار بخاطر تنوع در کالا و کیفیت و قیمت مناسب از شلوغ ترین بازارهای تهران است، انواع کالاها مانند لباس‌های خانگی، لباس مجلسی زنانه، مانتو، کیف و کفش، شال و روسری، لباس بچه‌گانه، لباس زیر، زیور آلات، لوازم ورزشی، بدلیجات، عینک، اکسسوری منزل، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی و... را می توانید به راحتی از این بازار تهیه نمایید.

ساعات کاری بازار رضا تهران: از ساعت 8:30 صبح تا 10 شب

آدرس بازار رضا: خیابان ۱۵ خرداد، نرسیده به بازار بزرگ تهران، پاساژ رضا تهران

بازارهای سنتی تهران

بازار قائم تهران

بازار یا پاساژ قائم یکی دیگر از بازارهای تهران که بیش از 40 سال قدمت دارد، این پاساژ ۶ طبقه و حدود ۷۰۰ واحد تجاری دارد، در این پاساژ شما می توانید انواع کالاهای متنوع مانند: طلا، جواهرات، نقره و ساعت، انواع پوشاک بانوان، آقایان و کودکان، کیف و کفش زنانه، اکسسوری منزل، صنایع دستی، خدمات موبایل، کامپیوتر و همچنین در طبقه ششم این پاساژ گالری آثار هنری هنرمندان مانند:‌ انواع تابلوهای نقاشی، طراحی، آبرنگ، میکس مدیا، آثار خطاطی و معرق‌کاری قرار گرفته است. این بازار همچنین از نظر موقعیتی در نزدیکی امامزاده صالح و بازار تاریخی تجریش و موزه دکتر حسابی واقع شده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری چارتر در مشهد می باشد.

ساعات کاری بازار قائم تهران: از ساعت 9 صبح تا 22 شب

آدرس بازار قائم: تهران، میدان تجریش، خیابان شهرداری، پاساژ قائم تجریش

 

date_range چهارشنبه 11 آبان 1401 remove_red_eye 84 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0