{{ctrl.notification}}
بازارهای تاریخی تهران

بازارهای تاریخی تهران

تهران یکی از شهرهایی که دارای تاریخ پراز فراز و نشیبی بوده است، در هرگوشه از این شهر تاریخی آثار به جا مانده ای از گذشتگان را می توانید ببنید، تهران از جمله شهرهایی است که علاوه بر اینکه یک شهر صنعتی و تجاری می باشد، جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی را در خود نیز جای داده است، در این مقاله آس چارتر به معرفی بازارهای تاریخی تهران می پردازد، بازارهای تاریخی تهران از جمله مکان های با ارزشی بوده است، که تجار و بزرگان برای دادو ستد و تجارت می پرداختند، برخی از این بازارها تهران دارای قدمتی چند صد ساله است. در ادامه با ما همراه باشید تا با بازارهای قدیمی تهران بیشتر آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما اهواز تهران را به راحتی تهیه نمایید.

بازارهای تاریخی تهران

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران یکی از بازارهای تاریخی تهران است که قدمتی از دوره قاجاریه دارد، این بازار در زمان شاه طهماسب صفوی ساخته شده است و در دوره قاجاریه بخاطر انتخاب شدن تهران بعنوان پایتخت این بازار نیز رونق گرفت و بخش هایی مانند: حجره‌‌ها، دالان‌‌ها، کاروانسراها مورد مرمت قرار گرفت. بازار بزرگ تهران دارای معماری خاص و بی نظیر سنتی به شکل طاقی و گنبدی می باشد، که قدمت آن به 220 سال پیش باز می گردد، بازار بزرگ تهران شامل قسمت‌های مختلفی مانند تیمچه، بازار، راسته، پاساژ، مغازه، رستوران، مسجد، تکیه می باشد. همچنین این بازار از نظر موقعیتی در نزدیکی جاذبه های دیدنی مانند: پارک شهر، کاخ گلستان، موزه مقدم، امامزاده زید، آرامگاه لطفعلی خان زند و... قرار دارد.

ساعات کاری بازار تهران: این بازار از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷ باز می باشد، اما بخش بیرونی بازار تا ساعت ۲۰ در حال فعالیت هستند.

آدرس بازار بزرگ: تهران، مرکز تهران، منطقه ۱۲ شهری تهران

بازارهای تاریخی تهران

بازاربزرگ شهر ری تهران

یکی از دیدنی های شهر ری بازار تاریخی ری می باشد که جنب حرم حضرت عبدالعظیم قرار دارد، قدمت این بازار به دوران صفویه بازمی گردد، در ساخت این بازار تاریخی از آجر، خشت و گل استفاده شده است. که در دوران قاجاریه به دستور امیرکبیر مورد مرمت قرار گرفته است. این بازار از دو راسته کاروان ‌سرا دوقلو و چهار سوقی و یک پوشش گنبدی میانه بازار تشکیل شده است، در این بازار می توانید بهترین ادویه ها و داروهای گیاهی و نقره‌جات، سجاده‌ها، لوازم مورد نیاز حجاج و حتی سوغاتی مانند: سوهان، گز و آبنبات های رنگی نیز تهیه کنید. به تازگی نیز در کنار این بازار قدیمی بازار جدید و بزرگ شهر ری نیز افتتاح شده است که بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست. این بازار قدیمی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ساعات کاری بازار تاریخی شهر ری: از ساعت  صبح تا 11 شب

آدرس بازار تاریخی ری: تهران، شهرری، جنب حرم حضرت عبدالعظیم

بازارهای تاریخی تهران

بازار بین الحرمین تهران

بازار بین الحرمین یکی از بازارهای قدیمی تهران که در بازار بزرگ تهران قرار گرفته است، علت نامگذاری این بازار به بین الحرمین به این خاطر است که در میان دو مسجد امام جامع و مسجد امام خمینی که در گذشته به آن مسجد شاه گفته می شده قرار گرفته است. در گذشته خانه های ویلایی در این قسمت وجود داشته که هرکدام مغازه کوچکی داشته و بعد از تخریب این خانه ها این بازار بین الحرمین گسترش پیدا کرده است، و شغلی بیشتر مردم در این قسمت مسگری و حلب سازی، بقالی، قصابی، نانوایی و عطاری بوده است، که اکنون دیگر خبری از آنها نیست و بعد از بازسازی و تخریب خانه ها بازار بین الحرمین فقط مخصوص فروش لوازم تحریر می باشد که در اوایل مهرماه همزمان با شروع مدارس بسیار شلوغ می شود.

ساعات کاری بازار بین الحرمین: از ساعت 9 صبح تا 10 شب

آدرس بازار بین الحرمین: تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار بزرگ تهران، ورودی پله نوروزخان، جنب مسجد امام

بازارهای تاریخی تهران

بازار تجریش تهران

بازار تجریش یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده قدیمی تهران که قدمتی حدود 150 سال دارد، این بازار در نزدیکی امامزاده صالح قرار گرفته است. بازار تجریش دارای معماری زیباو بی نظیری با کاشی‌های فیروزه‌ ای می باشد، در این بازار انواع مایحتاجی که مورد نیازتان هست وجود دارد، لبنیاتی تا قصابی، بقالی،میوه فروشی، پارچه ‌فروشی، آهنگری، عطاری و قهوه‌خانه در این بازار وجود دارد، شما همچنین می توانید صنایع‌ دستی زیبایی مانند ترمه یزد، میناکاری، خاتم‌کاری و مس اصفهان، جاجیم کردستان و … نیز در این بازار ببنید. جالب است بدانید این بازار تا حدود پنجاه سال به صورت روباز بوده است، که در فصل زمستان بخاطر بارندگی شدید برف کسبه مجبور می شدند بازار را تعطیل کنند، بنابراین این بازار را با استفاده از چوب پوشاندن و در سال 1352 سقف آهنی جایگزین سقف چوبی آن شد. این بازار به جاهای دیدنی مانند: دربند، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، باغ فردوس و... نزدیک می باشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بلیط لحظه آخری اصفهان تهران را به راحتی رزرو نمایید.

ساعات کاری بازارتجریش: از ساعت 8:30 صبح تا 10 شب

آدرس بازار تجریش: تهران، ضلع جنوب غربی میدان تجریش، جنب ایستگاه مترو، بازار تجریش


بازارهای تاریخی تهران

بازار شوش تهران

از دیگر بازارهای قدیمی تهران بازار شوش است که در قدیمی‌ ترین منطقه تهران تجریش قرار گرفته است، در این بازار بورس انواع چینی و بلور و کریستال قرار دارد،  مغازه‌های چینی و بلور که زیباترین ظروف را می توانید از این بازار تهیه کنید، همچنین بورس انواع لوازم خانه و آشپزخانه و دکوراسیون نیز با  انواع برندهای داخلی و خارجی در این بازار وجود دارد، این بازار از نظر موقعیتی در نزدیکی این بازار حمام نواب، کاروانسرای خانات، خانه مستوفی الممالک و … قرار دارند. همچنین در نزدیکی این بازار پاساژهای دیگری مانند: پاساژ شهرداری، پاساژ تاج، ایرانیان، الغدیر، نور، الماس، میلاد و… بخشی از پاساژهای بازار شوش هستند که لوازم چینی، لوازم دکوری، سرویس پلاستیک، ظروف برقی آشپزخانه، ظروف خانه، جیهزیه عروس، ظروف بلور، ظروف کریستال، ظروف استیل، سرویس قاشق و چنگال، روتختی عروس و … را می‌ فروشند. شما می توانید در بازار شوش و اطراف این بازار به راحتی به خرید بپردازید.

ساعات کاری بازار شوش: از ساعت 8 صبح تا ساعت 9 شب

آدرس بازار شوش: بزرگراه بعثت، خروجی به سمت فدائیان اسلام، خیابان صابونیان

بازارهای تاریخی تهران

بازار صفویه تهران

از دیگر بازارهای دیدنی با معماری بی نظیر در تهران بازار صفویه است، این بازار در زمان پهلوی دوم در سال 1350توسط دو تاجر بزرگ به نام محمد حسن پیرایش و محمد تقی نیلی ساخته شده است، معماری فیروزه ای این بازار از بازار بلند اصفهان الگو برداری شده است و در نوع خود بسیار جذاب و منحصربفرد است، کاشی کاری، آینه کاری و گچبری های بی نظیر از تزئینات این بازار می باشد، بازارچه صفویه دارای سه طبقه  و دارای 64 غرفه است و انواع اجناس متنوع مانند: پوشاک زنانه و مردانه، انواع زیورآلات، انواع صنایع دستی، سماورهای طلایی، کیف و کفش، کفش های دست دوز، ظزوف نقره قلمکاری شده، زیورآلات نقره، عطر و... را می‌ توانید در این بازار تهیه کنید. این بازار یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین بازارهای تهران محسوب می شود شما همچنین می توانید برای تهیه پوشاک برندهای معروفی همچون برند بوسنی، بوفالوی سفید و برند هالیدی رانیز از این بازار تهیه کنید.

ساعت کاری بازار صفویه تهران: از ساعت10 صبح تا شب 9:30

آدرس بازار صفویه: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی ورودی اصلی پارک ملت

بازارهای تاریخی تهران

بازار امام زاده حسن تهران

بازار امامزاده حسن از دیگر بازارهای تهران که در منطقه 17 درخیابان امین الملک و یافت آباد واقع شده است، این بازار در زمان حکومت قاجار بخاطر وجود این مکان زیارتی ساخته شد. در این بازار  انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش و لوازم آرایشی، ساعت، طلا، زیور آلات، وسایل برقی و ... به فروش می رسد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر در مشهد می باشد.

ساعات کاری بازار امام زاده حسن: از ساعت 8 صبح تا 11 شب

آدرس بازار امامزاده حسن: تهران، خیابان قزوین، خیابان امین الملک

 

date_range چهارشنبه 11 آبان 1401 remove_red_eye 119 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0