{{ctrl.notification}}
باتومی

باتومی

یکی از شهرهای زیبا در گرجستان شهر باستانی و گردشگری باتومی می باشد؛ این شهر توریستی جذاب از زیباترین جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است باتومی شهری ساحلی و اروپایی که دومین شهر بزرگ گرجستان نیز محسوب می شود که با معماری بی نظیر و منحصربفرد که در کرانه دریای سیاه قرار دارد،  که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در ادامه آس چارتر سعی دارد که این شهر بی نظیر توریستی را برایتان معرفی کند، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان خارجی تهران تفلیس را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

باتومی

آب و هوای باتومی

شهر باتومی در دامنه رشته کوه های قفقاز و کناره دریای سیاه قرار گرفته است و دارای آب و هوای معتدلی می باشد، این شهر تنها شهری می باشد که در تمام فصول گردشگر دارد، به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد طرفداران بسیاری دارد که حتی در هوای برفی بازم گردشگران زیادی به ایت شهر سفر می کنند، باتومی دارای پوشش گیاهی متنوعی از گل و گیاهان و درختان متعدد می باشد.

مذهب مردم باتومی

کشور گرجستان دارای قومیت و مذهب مختلفی می باشد،  قومیت هتی این شهر شامل:  ارمنی ها، روس ها، آذربایجانی ها، اوست، گرجی، یونانی، آبخازی و ... می باشند که بیشترین درصد را گرجی ها تشکیل می دهند، مردم در این شهر به زبان گرجی و قفقازی صحبت می کنند، مذهب مردم در این منطقه نیز متفاوت است و اکثر اقلیت ها مذاهبی همچون: مسلمان، ارتدکس روسی، رسولی ارمنی، کاتولیک و یهودی دارند و در کنار هم با آرامش زندگی می کنند.

باتومی

شهر گردشگری باتومی

باتومی شهری منحصربفرد که مرکز یکی از این جمهوری‌های خودمختار به نام آجاریا است، قدمت این شهر به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد. باتومی با جاذبه های بسیار و بی نظیری دارد، شهر باتومی کرانه دریای سیاه و در بخش ساحلی جنوب غربی کشور گرجستان قرار گرفته‌ است. این شهر با معماری بی نظیر از ساختمان ها و خیایان ها، جاهای دیدنی طبیعی، مغازه های لوکس، رستوران ها و کافه ها، مراکز خرید متنوع و شیک یکی از قشنگ ترین شهرهای ساحلی گرجستان است که توانسته طرفداران بسیار زیادی را به سوی خود بکشاند در ادامه با این جاذبه ها بیشتر آشنا شوید.

باتومی

مجسمه عشق باتومی

یکی از جاذبه های دیدنی و معروف در باتومی مجسمه معروف عشق است، این مجسمه دارای دو سازه فلزی زن و مرد می باشد، که از لایه‌هایی فلزی متعدد تشکیل شده است، این مجسمه متحرک می باشد و هر ده دقیقه حرکت کرده و از داخل هم فرو رفته و به شکل یک تن در آمده و بعد از درون هم عبور کرده از هم جدا شده و به طرف مخالف هم حرکت می کنند و از هم دور می شوند، طبق افسانه ها و داستان هایی که در بین مردم باتومی وجود دارد، این دو مجسمه نماد عشق پسری به نام علی اهل آذربایجان است که عاشق دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می ‌شود که خانواده ها مانع ازدواج این دو می شوند و این دوعاشق از غم دوری هم دق می کنند و این مجسمه فلزی یادبودی از این دو عاشق می باشد.

باتومی

دریاچه نوریگلی باتومی

دریاچه نوریگلی باتومی از جاذبه های دیدنی شهر باتومی است، دریاچه  نوریگلی دارای منظره ای بسیار فوق العاده و منحصربفردی که دیدن و تفریح در اطراف این دریاچه بسیار برایتان لذت بخش است، آب دریاچه نوریگلی از آب های زیرزمینی تامین می شود. آب خوش رنگ لاجوردی دریاچه و درختان سرسبز و گونه های مختلف پرندگان زیبا جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است. شما می توانید در اطراف این دریاچه به دوچرخه سواری و یا در دریاچه به قایق سواری بپردازید.

باتومی

قلعه گونیو باتومی

از دیگر جاذبه های قدیمی و تاریخی در باتومی قلعه رومی گونیو می باشد که قدمتی 2 هزار ساله دارد، این قلعه توسط رومیان ساخته شده است و در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد، قلعه گونیو در ۱۵ کیلومتری جنوبی باتومی قرار گرفته است.

بلوار باتومی

از دیگر دیدنی های باتومی که یکی از جاذبه های توریستی این شهر محسوب می شود بلوار باتومی می باشد، این بلوار در سال 1881 ساخته شده است، وسعت این بلوار حدود 7 کیلومتر می باشد و در گذشته بعنوان پارک احداث شده بود، این بلوار شامل امکانات و جاذبه هایی همچون مجسمه‌ها، نیمکت‌ها و آبنماهای جذابی می باشد، همچنین امکانات تفریحی و رفاهی همچون کافه‌ها و رستوران‌های دنج و چرخ و فلکی بزرگ می باشد.

باتومی

میدان پیازا باتومی

یکی از میادین زیبا و جذاب در شهر باتومی که معماری بی نظیر ایتالیایی آن باعث شده طرفداران و گردشگران زیادی برای بازدید به این منطقه بروند، این میدان دارای معابر زیبا و کافه رستوران های زیادی می باشد که در اطراف این میدان قرار دارد و شب های این میدان بسیار جذاب و زیبا است و برای شبگردی بسیار لذت بخش می باشد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتری خارجی در سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید. 

آکواریوم باتومی

یکی از جاذبه های دیدنی در باتومی آکواریوم می باشد، در این آکواریوم زیبا و جذاب انواع آبزیان و ماهی های متنوع به نمایش گذاشته شده است، این آکواریوم دارای طراحی فوق العاده و زیبایی می باشد، و از سنگ ریزه های ساحلی برای طراحی آن استفاده شده است.

باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی در باتومی با داشتنی وسعتی حدود 110 هکتار یکی از جاذبه های دیدنی در شهر باتومی محسوب می شود، این باغ  منحصربفرد زیستگاه 2000 گونه گیاهی می باشد که از هرگوش از جهان به این باغ اورده شده است، این باغ زیبا و سرسبز و جذاب را در سفر به باتومی فراموش نکنید و حتما از آن دیدن نمایید.

باتومی

کلیسای مادرمقدس باتومی

از دیگر جاذبه های تاریخی در باتومی دو برج دوقلو بلند کلیسای مادر مقدس می باشد، این کلیسای از زیباترین آثار تاریخی در باتومی می باشد، و دارای معماری کلاسیک و مدرن گوتیک که سبکی بی نظیری از معماری مذهبی می باشد. با پنجره‌های زیبا و رنگی بسیار جذاب و نقاشی های و مجسمه های زیبایی که در درون این کلیسا قرار دارد بسیار جذاب و دیدنی می باشد.

باتومی

تله کابین آرگو باتومی

تله کابین آرگو یکی از جذاب ترین تفریحات محبوب و مهیج در باتومی می باشد، این تله کابین در بندر باتومی در ارتفاع بسیار بالا حدود 250 متر قرار گرفته است، تله کابین آرگو در سال ۲۰۱۳ احداث گردید، در سفر به باتومی برای اینکه تمام این شهر را به راحتی تماشا کنید می توانید سوار این تله کابین شوید و از بالا تمام زیبایی های وصف ناپذیر شهر باتومی را تماشا کنید و از مناظر زیبای و منحصربفرد این شهر عکس هایی به عنوام یادگاری بگیرید.

باتومی

برج الفبا باتومی

برج الفبا یکی از برج های زیبا و معروف در باتومی و در بلوار باتومی قرار دارد، برج الفبا حدود 130 منر ارتفاع دارد، معماری این برج بی نظیر شبیه به DNA است. و دلیل اینکه به این نام معروف شده است، نوشتن الفبا گرجی بر روی این برج می باشد، در بالاترین طبقه این برج رستوران گردانی قرار دارد که می توانید لحظات خوشی را در این ارتفاع و در نمای 360 درجه و با غذای بسیار لذیذ و خوشمزه سپری نمایید و لذت ببرید.

باتومی

بهترین فصل سفر به باتومی

همانطور که در بالا گفته شد شهر توریستی باتومی دارای آب و هوای معتدل و دلنشینی می باشد، و شما می توانید در هر فصلی که دوست داریدبه این شهر سفر کنید و از جاذبه های دیدنی این شهر دیدن نمایید. اما مناسب‌ ترین وبهترین زمان از نظر آب و هوایی به شهر باتومی ماه اوت و فصل های  بهار و پاییز می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما لحظه آخری خارجی در شهر مشهد می باشد.

نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 07 اسفند 1401 remove_red_eye 478 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0