{{ctrl.notification}}
ایرلاین قطر ایرویز

ایرلاین قطر ایرویز

هواپیمایی قطر ایرویز به طور رسمی در 22 نوامبر 1993 تاسیس شد. اولین پرواز با استفاده از از کویت ایرویز یک بوئینگ 767 قرض گرفته شده و قطر ایرویز در ابتدا متعلق به خانواده آل ثانی بود و مدیریت جدید تیم را در سال 1997 بر عهده گرفت و 50 درصد از سهام آن به سرمایه گذاران خصوصی فروخته شد. چند سال بعد، قطر ایرویز به یکی از رقابتی ترین خطوط هوایی تبدیل شد. در سال 2010، قطر ایرویز بیش از 17 مقصد از جمله کیف، بخارست، بوداپست، بروکسل، حلب، کپنهاگ، پوکت، آنکارا، مدینه و غیره را به فهرست مقاصد خود اضافه کرد. در سال 2017 طولانی ترین پرواز با قطر ایرویز بین دوحه و اوکلند انجام شد. قطر ایرویز یکی از سریع ترین و جوان ترین خطوط هوایی جهان است که به هر 6 قاره پرواز دارد. قطر ایرویز به عنوان اولین مشتری جهانی A350-1000 اولین شرکت هواپیمایی در جهان است که پیشرفته ترین هواپیماها دو طبقه را در آسمان پرواز می کند و بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان محسوب می شود.

قطر ایرویز با بیش از 200 هواپیمای بوئینگ و ایرباس یکی از بزرگترین ناوگان هواپیمایی در جهان را داراست. همه مسافران می توانند از آنها برای حمل و نقل و جابجایی بار استفاده کنند. این شرکت مجهز به 11 فروند هواپیمای بمباردیر و گلف استریم است که هواپیماهای ترابری هیئت مدیره و مدیران مختلف هستند. این بخش از قطر ایرویز در حال گسترش و رشد است. همچنین به تازگی  قطر ایرویز نیز 30 جت گلف استریم سفارش داده است.این شرکت هواپیمایی شرکت های زیادی را در زیر مجموعه خود دارد که می توان به:

حمل و نقل هوایی قطر

قطر ایرکرفت کترینگ کمپانی
قطر ایرویز هالیدیز
یونایتد مدیا اینترنشنال
قطر دیوتی فری
قطر اوییشن سرویس
قطر دیستریبیوشن کمپانی
قطر اکسکیوتیو

اشاره کرد.

ایرلاین قطر ایرویز

کلاس های هواپیمایی قطر

قطر ایرویز کابین های مختلفی دارد که هر کدام تفاوت های خاص خود را دارند.

فرست کلاس: اولین کلاس پروازی قطر دارای فرست کلاس هستند، صندلی ها راحت هستند و ماساژور نیز وجود دارد. صندلی ها دارای گرمکن و خنک کننده هستند و یک تلویزیون لمسی پیشرفته در جلوی آن ها قرار داده شده است. این کابین ها دارای حمام و سرویس های خصوصی، تخت و اتاق های خصوصی هستند. کابین در حال حاضر تنها روی 380 فروند از هواپیماهای این شرکت موجود است. درجه یک لوکس ترین و همچنین گران ترین است.

کلاس تجاری یا بیزنس: قطر ایرویز فروش بلیط های بیزینس کلاس را در سال 2004 آغاز کرد. بیزینس کلاس اقتصادی تر از درجه یک است. صندلی ها در این سطح را می توان 180 درجه خم کرد تا به یک تخت دونفره تبدیل شود. این کلاس در قطر ایرویز پذیرایی ویژه دارد. بهترین سرآشپزهای دنیا در آنجا آشپزی می کنند. این کلاس در سال 2016 جایزه هواپیمایی سال را دریافت کرد.

کلاس اکونومی یا اقتصادی: تمامی پروازهای قطر دارای کلاس اکونومی هستند. این صندلی ها دارای صفحه نمایش مخصوصی هستند که می توانید کانال های مختلف را تماشا کنید. این صفحه‌نمایش‌ها با 34 اینچ بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش در بین خطوط هوایی هستند. همه هواپیماهای این شرکت به جز تعداد کمی دارای صفحه نمایشی هستند که مجموعه ای از فیلم ها، موسیقی و سرگرمی را نشان می دهد. بازی های مختلف، نمودارها، اطلاعات کشور مقصد و مبدأ همگی در این هواپیما در دسترس شما هستند. قطر ایرویز دارای سالن های سمینار، کلوپ های شبانه، کافی شاپ ها و موارد دیگر است.

 

ایرلاین قطر ایرویز

میزان بار مجاز در ایرلاین قطر ایرویز

کمک هزینه بار قطر ایرویز بر اساس کلاس های مختلف سفر است. مسافران بیزینس کلاس و فرست کلاس قطر ایرویز مجاز به دو چمدان دستی به وزن هر کدام 15 کیلوگرم در کابین هستند. اما در پروازهای کلاس اکونومی، افراد می توانند چمدان دستی با حداکثر وزن 7 کیلوگرم را سوار هواپیما شوند. ابعاد کلی همه چمدان های دستی باید 25، 37، 50 سانتی متر باشد. مسافران می توانند وسایل شخصی مانند کیف یا لپ تاپ را به داخل کابین بیاورند. البته حجم این دستگاه ها نباید بیشتر از حجم مشخص شده باشد. توجه به این نکته ضروری است که میزان بار در پروازهای قطر ایرویز بسته به مقصد و کلاس پروازی متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از رزرو، شرایط هر پرواز را بررسی کنید و اطلاعات روی بلیط خود را بررسی کنید. به طور معمول، 50 کیلوگرم و 300 سانتی متر در تمام پروازهای فرست کلاس مجاز است. در کلاس بیزینس بار مجاز 40 کیلوگرم با همین ابعاد می باشد. در کلاس اکونومی، بار مجاز به 30 کیلوگرم می رسد، اگر مسافر آن شرکت هواپیمایی بیشتر از حد مجاز چمدان داشته باشد، باید هزینه چمدان اضافی را بپردازد.  نرخ اضافه بار به ریال قطر برای هر کیلوگرم اضافه محاسبه می شود. برای پروازهای به مقصد و از آفریقا و آمریکا، هزینه اضافی بر اساس تعداد چمدان محاسبه می شود. هزینه اضافه بار از 15 تا 70 دلار متغیر است.

ایرلاین قطر ایرویز

قوانین حمل و نقل قطر ایرویز

قوانین حمل چمدان در ایرلاین قطر ایرویز  به تعداد و وزن چمدانی که می توانید با هواپیمای این شرکت حمل کنید، بستگی دارد. میزان بار مجاز بسته به مسیر و کلاس سفر متفاوت است، جزئیات و قوانین را می توان در بلیط چاپ شده مشاهده نمایید. به طور کلی، تا زمانی که از وزن مجاز برای وزن کل چمدان خود تجاوز نکنید، محدودیتی برای مقدار چمدان یا کیف شما وجود ندارد. با این حال، ممکن است قوانین بر اساس ظرفیت حمل هواپیما نسبت به نوع هواپیما اعمال شود. حداکثر ابعاد چمدان نباید از 158 سانتی‌متر تجاوز کند و وزن تمام چمدان‌های چک ‌شده نباید از 32 کیلوگرم (70 پوند) تجاوز کند.

ایرلاین قطر ایرویز

پذیرایی در ایرلاین قطر ایرویز

در سال 2017، قطر ایرویز به عنوان اولین ایرلاین جهان معرفی شد. دلیل کوچکی برای این انتخاب، غذاهای لذیذی است که در تمامی کلاس های پروازی این ایرلاین سرو می شود. این شرکت هواپیمایی از سرآشپزهای مشهور دنیا برای سرو غذای خود استفاده می کند و در تمامی پروازها غذای باکیفیت را در اختیار مسافران قرار دهید. در کلاس بیزینس و فرست کلاس، مسافران حق انتخاب غذا از منوی ویژه را دارند. اما اگر مسافری رژیم غذایی خاصی داشته باشد می تواند قبل از پرواز برای خودش غذای مخصوص سفارش دهد. هر مسافر (البته تجاری و درجه یک) می تواند غذای خود را از منوی گسترده قطر انتخاب کند و بین 14 روز تا 24 ساعت قبل از پرواز در سایت قطر ایرویز ثبت نام کند.

 

لوگوی ایرلاین قطرایرویز

قطر ایرویز اوریکس، حیوان ملی قطر، به عنوان لوگوی خود استفاده می کند. در ناوگان این شرکت هواپیمایی، کلمه "قطر" با حروف بزرگ با حروف قرمز تیره در زمینه خاکستری روشن در دو طرف جلوی بدنه نوشته شده است. همچنین کلمه «قطریه» در کنار آن به رنگ تیره تر با حروف کوچکتر دیده می شود. نماد اوریکس در زمینه خاکستری، در قسمت باله طراحی شده است. این شرکت هواپیمایی برای اولین بار در سال 2006 این برند را در این طرح راه اندازی کرد. اوریکس حیوان در حال منقرض شدن بوده و به همین دلیل از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

 

ایرلاین قطر ایرویز

ناوگان هوایی ایرلاین ایرویز

قطر ایرویز یکی از جوان ترین ناوگان ها را با میانگین سنی 5 سال با طیف وسیعی از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس برای مسافت های کوتاه و بلند بین المللی دارد. این ناوگان متشکل از مجهزترین و بزرگترین هواپیماهای ایرباس و بوئینگ است. که در ادامه این هواپیماها را نام برده ایم.

  ایرباس A319LR

  ایرباس A320-200

  ایرباس A321-200

  ایرباس A330-300

  ایرباس A340-600

  ایرباس A350-900

  ایرباس A350-1000

  ایرباس A380-800

  بوئینگ 777

  بوئینگ 787

 

پروازهای خارجی هواپیمایی قطر

در برنامه پروازهای خارجی قطر ایرویز، قطر ایرویز پروازهایی را به اکثر شهرهای اروپا، آمریکا و کانادا در نظر گرفته است، شما می توانید بهترین و نازلترین قیمت این پروازهای خارجی قطر ایرویز را از طریق سایت آس چارتر خریداری کنید. علاوه بر این، این ایرلاین پروازهای ارزان تری به قطر ارائه می دهد. علاوه بر این ایرلاین، می توانید با برخی از پروازهای ایر عربیا به کشورهای عربی نیز پرواز کنید. در بین پروازهای بین المللی قطر ایرویز، بلیط های هواپیمایی با بیشترین حجم مسافر عبارتند از:

ایرلاین قطر ایرویز

پروازهای خارجی ایرلاین قطرایرویز

هواپیمایی قطر ایرویز در برنامه پروازی خارجی خود پروازهای منظمی را به بیشتر شهرهای اروپا، آمریکا و کانادا دارد که شما می توانید از طریق آس چارتر بلیط این پروازهای خارجی قطر ایر را با بهترین و پایین ترین قیمت خریداری نمایید. قیمت بلیط قطر با این هواپیمایی ارزانتر است. علاوه بر این ایرلاین، تعدادی از این پروازها به کشورهای عربی را نیز می توانید با هواپیمایی ایرعربیا انجام دهید. از میان انبوه پروازهای خارجی قطر ایرلاین، بلیط مسیرهایی که بیشترین تردد را دارند عبارتند از :

  بلیط هواپیما تهران دوحه قطر ایرویز

  بلیط هواپیما شیراز دوحه قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران آتن قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران بارسلونا قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران لس آنجلس قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران رم قطر ایرویز

 بلیط هواپیما تهران پاریس قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران آنتالیا قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران توکیو قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران فرانکفورت قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران مونترال قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران برلین قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران مادرید قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران پراگ قطر ایرویز

  بلیط هواپیما شیراز کویت قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران کیف قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران کویت قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران وین قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران زوریخ قطر ایرویز

  بلیط هواپیما مشهد دوحه قطر ایرویز

  بلیط هواپیما مشهد آنتالیا قطر ایرویز

  بلیط هواپیما تهران ازمیر قطر ایرویز

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range شنبه 23 اردیبهشت 1402 remove_red_eye 233 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0