{{ctrl.notification}}
انواع کرونا و علائم اولیه آن

انواع کرونا و علائم اولیه آن

طبقه بندی جدید علائم کروناویروس

تجزیه و تحلیل نرم افزار خروجی داده برای مطالعه علائم بیماری کووید 19 که توسط محققان کالج سلطنتی پزشکان لندن انجام شد، نشان داد که شش نوع مختلف COVID-19 وجود دارد که هریک دارای علائم مشخصی هستند.

این تیم همچنین دریافتند که شدت علائم در گروه های مختلف متفاوت است ، بنابراین نیاز به استفاده از دستگاه پشتیبانی کششی بر اساس شدت بیماری متفاوت است.

شما می توانید رزرو بلیط های چارتر و بلیط هواپیما خود را از آس چارتر بگیرید .

این یافته ها پیامدهای مهمی برای مدیریت کووید 19 دارد و می تواند به پزشکان کمک کند پیش بینی کنند که در موج دوم این بیماری چه افرادی بیشتر در معرض خطر هستند و احتمالاً نیاز به مراقبت های بیمارستانی دارند.

اگرچه سرفه مداوم ، تب و از دست دادن بویایی (آنوسمی) اغلب به عنوان سه مهمترین علامت کووید 19 برجسته می شوند ، داده های جمع آوری شده از کاربران نشان می دهد که افراد می توانند طیف گسترده ای از علائم را تجربه کنند ، از جمله سردرد ، درد عضلانی ، خستگی ، اسهال. ، و سردرگمی از دست دادن اشتها ، تنگی نفس و موارد دیگر را تجربه کنید. پیشرفت و علائم در افراد مختلف متفاوت است ، از علائم خفیف شبیه آنفولانزا یا بثورات پوستی ساده تا بیماری شدید یا کشنده.

برای اینکه محققان بتوانند از داده ها استفاده کنند ، 1600 کاربر که در انگلستان و ایالات متحده به کووید 19 مبتلا بودند ، علائم خود را در ماه های مارس و آوریل ثبت کردند.

تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از این نرم افزار نشان داد که 6 گروه مختلف از علائم می تواند در بیماران مبتلا به کووید 19 رخ دهد. الگوریتم سپس بر روی مجموعه دوم از کاربران مستقل (1000 کاربر) در انگلستان ، ایالات متحده و سوئد آزمایش شد ، که در ماه مه علامت خود را ثبت کردند.

از دست دادن حس بویایی و سردرد برای همه کاربران عادی بود و گهگاه علائم دیگری مانند سرگیجه ، درد شکم و تنگی نفس نیز در بین افراد مشاهده می شد که بسیار شایع نبود اما با این وجود مشخصه شدیدترین نوع بیماری. در نظر گرفته شده اند. در ادامه با آس چارتر همراه باشید.

علایم کرونا ویروس

کرونا بدون علامت یا خاموش است

برخی از افراد مبتلا به کووید -19 بدون علامت هستند. یعنی هیچ علامت واضحی از بیماری عروق کرونر قلب یا علائم مرتبط با آن مانند سرفه نشان نمی دهند.

ممکن است فرد بدون علامت بدون اطلاع از ویروس به دیگران منتقل کند.

هرکسی که آزمایشش مثبت است اما هیچ علامتی ندارد باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند. این فرد باید در فضاهای عمومی که رعایت فاصله اجتماعی مشکل است از ماسک استفاده کند.

هرکسی که با فرد بیمار در تماس بوده یا آزمایش مثبت داشته است ، بدون علامت یا بدون علائم ، باید از قوانین فوق پیروی کند زیرا ممکن است فرد بدون اطلاع خود به کووید -19 مبتلا شود. برای اطلاع از وضعیت بلیط چارتری در دوران کرونا می توانید به آس چارتر مراجعه کنید و بلیط خود را به راحتی دریافت نمایید.

 

علائم خفیف تا متوسط ​​کرونا

تفاوت بین علائم خفیف و متوسط ​​به میزان علائم بستگی دارد و درمان نیز کم و بیش یکسان است.

شایع ترین علائم خفیف تا متوسط ​​عبارتند از:

تب: اکثر افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب تب دارند. بر اساس مطالعه ژانویه 2020 منتشر شده در مجله Lancet ، 98 درصد از افراد مبتلا به کووید -19 تب داشتند. در موارد خفیف تا متوسط، افراد معمولاً تب تا 38 درجه دارند.

خستگی: برخی از افراد ممکن است انرژی کمتری داشته باشند یا به خواب بیشتری احتیاج داشته باشند.

سرفه: سرفه معمولاً خشک است اما نه همیشه.

سایر علائم شایع کرونری عبارتند از:

• گلو درد

• سردرد

• گرفتگی بینی

• بیماری

• درد عضلانی

• مشکلات گوارشی مانند اسهال ، تهوع یا استفراغ

• بی اشتهایی

بیشتر تحقیقات کرونا بر افرادی متمرکز شده است که به دنبال درمان بوده اند. بنابراین، اطلاعات موجود مربوط به افرادی است که علائم شدید دارند. آخرین اخبار بلیط هواپیما را می توانید در آس چارتر دنبال کنید.

در حالی که ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا روی نوزادان و کودکان تأثیر مخربی دارند ، اکثر تحقیقات در مورد تاج گذاری نشان می دهد که کودکان ممکن است علائم خفیفی داشته باشند یا هیچ علائمی نداشته باشند.

در حالی که گزارش های اولیه از ویروس کرونا عمدتا بر علائم تنفسی متمرکز بود ، تحقیقات جدید در مجله آمریکایی گوارش نشان می دهد که 50.5 درصد از افراد مبتلا به کووید -19 علائم گوارشی مانند اسهال دارند. بودن.

به گفته ENT UK ، برخی افراد اغلب قبل از ظاهر شدن علائم دیگر ، تغییراتی در حس بویایی و چشایی خود گزارش می دهند. پزشکان نمی دانند چه چیزی باعث این بیماری می شود ، اما ویروس های دیگر نیز به حس بویایی که گاهی شایع است حمله می کنند.

کرونا ویروس

درمان کرونا

افرادی که علائم خفیف تا متوسط ​​کووید -19 دارند باید موارد زیر را انجام دهند:

• تا آنجا که ممکن است در خانه بمانید و از دیگران دوری کنید.

• ماسک بزنید

• از علائم آگاه باشید.

از طریق تلفن یا اینترنت با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید تا دریابید که آیا به دلیل علائم نیاز به مراقبت پزشکی دارند یا خیر.

• با پیروی از توصیه های یک متخصص بهداشت ، خود را درمان کنید.

• در صورت تشدید علائم ، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی و درمان باشید.

کرونا ویروس

6 گروه مختلف علائم به شرح زیر است:

• ("مانند آنفولانزا" بدون تب): سردرد ، از دست دادن بویایی ، دردهای عضلانی ، سرفه ، گلودرد ، درد قفسه سینه ، بدون تب.

• ("مانند آنفولانزا" با تب): سردرد ، از دست دادن بویایی ، سرفه ، گلودرد ، گرفتگی صدا ، تب ، از دست دادن اشتها.

• (علائم گوارشی): سردرد ، از دست دادن بویایی ، از دست دادن اشتها ، اسهال ، گلودرد ، درد قفسه سینه ، بدون سرفه.

• (سطح شدید یک ، خستگی): سردرد ، از دست دادن بویایی ، سرفه ، تب ، گرفتگی صدا ، درد قفسه سینه ، خستگی.

• (سطح شدید دو ، سرگیجه): سردرد ، از دست دادن بویایی ، از دست دادن اشتها ، سرفه ، تب ، گرفتگی صدا ، گلودرد ، درد قفسه سینه ، خستگی ، سرگیجه ، دردهای عضلانی.

• (سطح شدید 3 ، شکمی و تنفسی): سردرد ، از دست دادن بویایی ، از دست دادن اشتها ، سرفه ، تب ، گرفتگی صدا ، گلودرد ، درد قفسه سینه ، خستگی ، سرگیجه ، دردهای عضلانی ، تنگی نفس ، اسهال ، درد شکم.

مرحله بعدی مطالعه بر این بود که کدام گروه از بیماران نیاز به حمایت تنفسی و اکسیژن درمانی دارند.

شما با تهیه بلیط های لحظه آخری می توانید از تخفیفات آس چارتر بهره مند شوید .

 

date_range یکشنبه 07 شهریور 1400 remove_red_eye 1864 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
حنانه عامل :

سلام من تو ایام کرونا هیچ پروازی نمیتونستم به گرگان پیدا کنم ولی وقتی با شما تماس گرفتم اولین پرواز رو سریع برام رزرو کردین.واقعا ممنونم