{{ctrl.notification}}
اندیمشک

اندیمشک

اندیمشک یکی از شهرهای زیبای استان خوزستان می باشد. یکی از شهرهای باستانی ایران که دنیایی از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی که تنوع بی‌ نظیری دارد را در خود جای داده است. طبیعت بسیار زیبا و خیره کننده اندیمشک باعث شده که این شهر به یکی از مقاصد گردشگری در ایران محسوب شود. در این مقاله آس چارتر به معرفی شهر اندیمشک می پردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوایند بلیط هواپیما چارتری ارزان تهران آبادان را به راحتی رزرو نمایید.

اندیمشک

معرفی شهر اندیمشک

اندیمشک یکی از شهرهای مهم جنوبی ایران در کنار خرابه های شهر قدیم لور و اری ترین و 40 کیلومتری شهرباستانی شوش واقع شده است. این شهر در کوهپایه زاگرس مرکزی واقع شده است. اکثر ساکنین شهرستان اندیمشک لر هستند و به زبان لری صحبت می ‌کنند. اندیمشک در دوره قاجاریه به صالح آباد شهرت داشته است. همچنین شهرستان اندیمشک به سدهای عظیم و نیروگاه‌های تولید انرژی برق‌آبی و راه‌آهن شهرت دارد. اندیمشک از نظر موقیعتی پل اتصال استان های خوزستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان است و از  اهمیت بالایی برخوردار است. اندیمشک گردشگاه‌های طبیعی و دست ‌ساز فراوانی دارد. وجود سه سد بر روی رودخانه‌های دز، کرخه و بالارود در این شهرستان و ایجاد امکانات گردشگری در پشت این سدها توانسته گردشگران زیادی را جذب اندیمشک کند.

اندیمشک

جاهای تفریحی ودیدنی در اندیمشک

همانطوز که در بالا اشاره شد اندیمشک دارای جاذبه ای طبیعی و تاریخی بسیاری می باشد . قرار گیری آن در میان استان های خوزستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان باعث شده که از لحاظ جغرافیایی در موقعیتی خوبی قرار گرفته است. در سفر به اندیمشک هرگز خسته نخواهید شد این شهر جاهای دیدنی زیادی همچون: قلعه شجاع الدین، بنای امیر سیف، قلعه مختاره، معدن چناره، قدمگاه امام رضا ع، روستای تله زنگ، قلعه حسینی، دژ سرقلا، معبد ستاره های نشان دار ساسانی، آرامگاه محمودعلی، دره تنگوان، امامزاده بابالنگ، سد کرخه، سد دز و قلعه کورن که دارد شما را سرگرم خواهد کرد، در ادامه به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی اندیمشک می پردازیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اندیمشک

کوه تنگوان اندیمشک

از دیدنی ترین جاذبه های زیبای اندیمشک می توان به کوه تنگوان اشاره کرد، این کوه از جمله کوه‌های شمالی خوزستان محسوب می ‌شود که از قسمت شمال غربی و جنوب شرقی به رشته ‌کوه‌های زاگرس متصل می شود. قدمت این کوه را می توان به دوره هلوسن، حدود ۱۰ هزار سال تخمین زد. ارتفاع این کوه حدود 600 متر می باشد، این کوه دارای دیواره سنگی، صخره‌ای و صاف و دره‌های عمیق و پرتگاه‌های متعدد می باشد. به همین دلیل این کوه یکی از بهترین گزینه ها برای ورزش‌های کوهنوردی به ویژه صخره ‌نوردی می باشد. این کوه دارای پوشش گیاهی از درختان کنار، رملیک و بادام کوهی می باشد.

اندیمشک

سد دز اندیمشک

سد دز یکی از دیدنی های شهر اندیمشک که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۸ خورشیدی توسط ایتالیایی‌ها بر روی رودخانه دز احداث شد و در سال ۱۳۴۱ خورشیدی افتتاح گردید. دریاچه سد دز ۶۵ کیلومتر طول و ۲۲۵۰۰۰ کیلومترمربع مساحت و گنجایشی حدود ۳.۳ میلیارد مترمکعب دارد. سد دز با ارتفاع ۲۰۳ متر در زمان ساخت خود به عنوان ششمین سد مرتفع جهان در آن زمان شناخته می ‌شد و در حال حاضر نیز عنوان پنجاهمین سد بلند دنیا در بین سدهای ساخته شده را به خود اختصاص داده است. سد دز یکی از عظیم ‌ترین سازه‌های آبی ایران با وسعتی حدود ۱۷۰۴۵ هکتار  واقع در شمال و شمال شرق شهرستان اندیمشک دارد که در منطقه حفاظت شده چهل پا معروف به کوه تنگوان جای گرفته است.

اندیمشک

سد کرخه اندیمشک

سد کرخه در حدود ۲۰ کیلومتری شهر اندیمشک قرار دارد، این سد بزرگ ترین سد خاکی در خاورمیانه به عنوان یکی از مهم ترین تامین کننده های آب آشامیدنی کشور به شمار می رود که بر روی رودخانه کرخه قرار گرفته است. این سد با تاجی به طول ۳.۰۳۰ متر و ارتفاع ۱۲۷ متر از لحاظ حجم بدنه و حجم مخزنی به میزان ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب، بزرگ ‌ترین دریاچه ی مصنوعی ایران را پدیدآورده است، آبیاری ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست از این سد تامین می شود. رودخانه کرخه از مناطق میانی و جنوب‌غربی رشته‌کوه‌های زاگرس در نواحی غرب و شمال غرب کشور سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در حدود ۹۰۰ کیلومتر در امتداد شمال به جنوب، سرانجام در مرز مشترک ایران و عراق به مرداب هورالعظیم می‌رسد.

اندیمشک

چم‌ سبز یا چم سوز اندیمشک

چم سبز یا چم سوز، دره‌ ای زیبا و عمیق با دیواره‌های مرتفع یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و زیبای شهرستان اندیمشک است. این منطقه ‌ای گردشگری در شرق اندیمشک و در قسمت پایین‌ سد کرخه تا منطقه گردشگری قلعه مختار قرار گرفته است. این منطقه فضای مناسبی برای ورزش‌های آبی به ویژه جت اسکی و قایقرانی است این دره، با آب خروشان جاری در رودخانه و پوشش گیاهی همیشه سبز هوایی خنک و مطبوع دارد و یکی ازبهترین گزینه ها برای تفریح می باشد. برای سفر به اندیمشک باید ابتدا از سایت آس چارتر بلیط ارزان هواپیما مشهد آبادان خود را تهیه نمایید و سپس سفر کنید.

اندیمشک

امامزاده احمد اندیمشک

امامزاده شاهزاده احمد یکی از محبوب ‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مذهبی در بخش الوار اندیمشک قرار دارد، این امامزاده یکی از فرزندان امام موسی ع می باشد. قدمت این امام زاده به زمان حکومت تیموریان و مغولان باز می گردد. برای رسیدن به این امام زاده باید از روستاهای کلگدره، شیرین آب جا، اردو، سرخکان، پیروالی و چند روستای دیگر عبور کنید تا به بقعه امام زاده احمد برسید. این مقبره چهار گوش می باشد و دارای یک گنبد هرمی شکل با ۱۴ متر ارتفاع دارد،  قندیل ۲۰۰ مثقالی طلا نیز از سقف آن آویزان است ودارای گلدسته هایی آجری است و بر روی قبر ضریحی نیز وجود دارد.

صنایع دستی اندیمشک

منطقه حفاظت شده چهل پا

منطقه حفاظت شده چهل پا یکی از زیستگاههای حیواناتی مانند کل و بزکوهی است، منطقه شکارممنوع چهل ‌پا یکی از گزینه‌های جذاب برای گشت‌ وگذار و تفریح می باشد. منطقه شکارممنوع چهل‌ پا در ۱۵ کیلومتری اندیمشک ودر جوار رودخانه دز قرار دارد. این منطقه به ‌دلیل اهمیت زیست ‌محیطی و تنوع جانوری، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به‌‌عنوان منطقه شکار ممنوع چهل‌ پا (نام دیگر تنگوان) معرفی شده است. از جاذبه های طبیعی و دیدنی در این منطقه می توان به سد و دریاچه مصنوعی دز اشاره کرد.

صنایع دستی اندیمشک

آرامگاه محمود علی

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی که قدمت آن به دوران اسلامی 400 ساله می رسد و در شمال اندیمشک قرار دارد آرامگاه محمود علی می باشد، آرامگاه محمود علی دارای یک گنبد مخروطی شکل دو طبقه به طول هشت متری است. همچنین اتاقی نیز برای زائران در این محل قرار دارد و در اطراف این آرامگاه یک قبرستان قدیمی قرار دارد که بر روی سنگ‌ قبرهای آن‌ به خط کوفی نوشته شده است.

صنایع دستی اندیمشک

صنایع دستی اندیمشک

این شهر جنوبی و زیبا علاوه بر داشتن جاذبه های بی نظیرش دارای صنایع دستی متنوعی نیز می باشد، که نتیجه تلاش هنرمندان در این منطقه می باشد که آثار زیبایی را خلق کرده اند. می‌ توانید در سفر به این شهر صنایع دستی زیبایی را تهیه نمایید. از صنایع دستی این شهر می توان به  گلیم بافی، فرش بافی، چوغابافی، معرق کاری، خراطی، گبه بافی، کپو بافی و گیوه اشاره کرد.

صنایع دستی اندیمشک

سوغات اندیمشک

این شهر زیبا و دیدنی با داشتن صنایع دستی بی نظیر و جذاب دارای سوغات خوراکی متنوع شامل: خرما و مشتقات خرما، پرتقال، هندوانه و محصولات کشاورزی و ماهی نیز می باشد. در سفر به اندیمشک می توانید از این محصولا تهیه کنید و بعنوان سوغات به شهر خود ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری چارتر در مشهد می باشد.

صنایع دستی اندیمشک

بهترین زمان برای بازدید از اندیمشک

شهرستان اندیمشک به‌خاطر قرارگرفتن در کوهپایه، دارای آب و هوای کوهستانی می باش که در فصل‌های سرد پرباران و سرد است و تابستان‌های داغی دارد. اما اگر پاییز و اوایل بهار را برای سفر به این شهرستان انتخاب کنید، از تماشای مناظر زیبای این شهر در هوایی مطبوع لذت خواهید برد، همچنین بهترین زمان سفر به اندیمشک اواخر زمستان و فصل بهار نیز می باشد.

date_range پنجشنبه 05 آبان 1401 remove_red_eye 698 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0