{{ctrl.notification}}
اماکن زیارتی بندرعباس

اماکن زیارتی بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای ساحلی در جنوب کشور می باشد، این شهر ساحلی دارای جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی دیدنی بسیار زیادی است، همچنین بندرعباس از لحاظ داشتن بنادر مهم و نزدیک بودن به جزایرگردشگری مانند کیش و قشم سالانه میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سرتاسر ایران می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی اماکن زیارتی بندرعباس بپردازیم. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط لحظه آخری ارزان مشهد بندرعباس را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

اماکن زیارتی بندرعباس

امام زاده سید مظفر بندرعباس

بزرگترین مرکز مذهبی هرمزگان بارگاه امامزاده سید مظفر است. این مقبره زیبا در محله نیبند شمالی و در نزدیکی خط ساحلی شهر واقع شده است، که هر روز میزبان زائران زیادی از نقاط مختلف استان هرمزگان به این مکان مقدس برای زیارت می باشد. امام زاده سید مظفر از نوادگان امام موسی بن جعفر ع بود که در اوایل قرن پنجم هجری در آن منطقه از دنیا رفت و در همان جا مدفون شد. این زیارتگاه در بین اهل سنت نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و به اعتقادات هم احترام می گذارند.  در این زیارتگاه نشانه هایی از معماری دوره صفوی و همچنین حکومن تیموریان نیز دیده می شود. مکان کنونی امام سید مظفر، یک بنای چوبی ساده بوده است که بعد از بازسازی انجام شده بقعه بر روی سکویی با چهار مناره و گنبد ساخته شد و با نمای کاشی‌ کاری فیروزه ای رنگ و میناکاری‌ تزئین شده است و همچنین دارای یک صحن بسیار بزرگ بسیار زیبا دارد. گنبد آبی رنگ و گلدسته های بسیار زیبای این امامزاده از فاصله دور قابل مشاهده است.

آدرس امام زاده سید مظفر: استان هرمزگان، بندر عباس، حاشیه شمالی بلوار امام خمینی، روبروی بلوار شهید چمران

اماکن زیارتی بندرعباس

امام زاده سید کامل بندرعباس

یکی دیگر از اماکن زیارتی که در میان مردم بندرعباس بسیار محبوب است، امام زاده سیدکامل است که در محله سید کامل بندرعباس واقع شده است. بخاطر وجود این امام زاده در این محله به این نام معروف شده است. این امام زاده از نوادگان امام موسی کاظم ع است. این زیارتگاه دارای گنبد سفید و جذابی است، که چشم انداز زیبایی دارد، در اطراف این زیارتگاه درحدود 50 سال پیش قبرستان بندرعباس بوده است، اما امروزه فقط افراد خاص در این قبرستان دفن می شوندو برای دفن آنها نیاز به مجوز دفن است.

آدرس امام زاده سیدکامل: استان هرمزگان، بندرعباس، سیدکامل، خیابان حقانی

اماکن زیارتی بندرعباس

امام زاده شاه محمد تقی بندرعباس

امام زاده شاه محمد تقی از دیگر اماکن زیارتی در بندرعباس است، امام ‌زاده شاه محمد تقی در کنار جاده بندرعباس سورو قرار دارد. این امام زاده یکی از فرزندان امام موسی بن جعفر ع  است، که در سال 402 هجری قمری در بندرعباس فوت کرده اند و در همان جا به خاک سپرده شده اند. این امام زاده در ابتدا به صورت بقعه بوده و بعدها به امامزاده تبدیل شده است.این امام زاده دارای پنجره‌های رنگی، سقف و مناره‌های میناکاری شده بسیار زیبایی می باشد. در وسط صحن یک ضریح چهار گوش کوچک قرار گرفته است که توسط حاج مصطفی روزگاریان در اصفهان در سال 1375 ساخته شده است. امامزاده ها شاه محمدتقی یکی از محبوب ترین امام زاده های بندرعباس محسوب می شود که در میان مردم بندرعباس بسیار مورد احترام می باشد.

آدرس امام زاده شاه محمد تقی: استان هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام خمینی، خیابان شهید بهشتی جنوبی، کنار مسجد امام

اماکن زیارتی بندرعباس

مسجد ناصری بندرعباس

یکی از مساجد تاریخی و مکان های دیدنی بندرعباس  مسجد ناصری است که قدمت آن به دوره قاجاریه می رسد. این مسجد در سال 1304 شمسی توسط محمدعلی ناصری اهل حیدرآباد ساخته شده است، این مسجد با معماری سنتی جنوبی ساخته شده است و در ساخت سقف مسجد از چوب مخصوصی به نام صندل که از هندوستان وارد شده بود استفاده شده است، گچ بری این مسجد بسیار زیبا و چشم گیر می باشد، این مسجد دارای 6 ستون که با کاشی های منقش و آجرکاری شده بسیار جذاب است. مسجد دارای یک گنبد مرکزی و دو مناره است، قسمت داخلی گنبد نیز دارای نقوش هندسی و گل های بسیار زیبایی که در داخل آن ها آیاتی از قرآن نوشته شده است. درب مسجد نیز از چوب و به  شکل معرق است و پنجره‌های مسجد نیز با شیشه‌های رنگی تزئین شده است. این مسجد همچنین دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، پارکینگ و رستوران است.

آدرس مسجد ناصری: استان هرمزگان، بندر عباس، بلوار امام موسی صدر

اماکن زیارتی بندرعباس

مسجد جامع بندرعباس

یکی از مهمترین بناهای مذهبی و از قدیمی ترین مساجد استان هرمزگان مسجد جامع بندرعباس به شمار می رود که به مسجد دلگشا نیز معروف است، این مسجد دارای قدمتی حدود ۲۶۴ سال می باشد. این مسجد توسط یکی از خیرین بنام حاج زین العابدین ابوالقاسم اوزی ساخته شده است. این مسجد از زمان ساخت بار ها مورد بازسازی قرار گرفته است و سرانجام در سال ۱۳۸۴ به طور مجدد بازسازی شد و در سال ۱۳۸۷ توسط حاج عبدالله رستمانی افتتاح گشت. این مسجد دارای معماری اصیل ایرانی اسلامی بی نظیرو زیبایی است. مسجد جامع اهل سنت بندرعباس دارای مساحتی به وسعت ۴۹۰۰ متر مربع دارد و دارای 2 طبقه و ۲۰ در بزرگ، یک مناره، شبستان،۱۲ ستون و ایوان های دارای ستون های قدیمی با تزیینات گچی بوده است که در هنگام انجام بازسازی پایه ستون ها با سنگ پوشیده شده است. قدمت محراب، منبر و مناره زیبای مسجد نیز به دوره زندیه می ‌رسد. مسجد جامع اهل سنت با شماره ثبت ۱۵۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. با تهیه بلیط هواپیما ارزان مشهد کیش از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس مسجد جامع: استان هرمزگان، بندرعباس، مادر، شهید ناصر، وحدت، میرزا کوچک خان جنگلی

اماکن زیارتی بندرعباس

مسجد گله داری بندرعباس

مسجد گله ‌داری یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی استان هرمزگان واقع در شهر بندرعباس ودر محله اوزی‌ها است و به اهل تسنن تعلق دارد. این مسجد زیبا توسط حاج شیخ احمد گله ‌داری در سال ۱۲۹۶ هجری و قمری در شهر بندرعباس ساخته شد و در سال 1354 شمسی مورد بازسازی قرار گرفت. این مسجد دارای معماری به سبک مساجد اعراب می باشد، این مسجد بر روی ایوانی به ارتفاع 5/1 متر بنا شده است. و این مسجد شامل: صحن ، ايوان، شبستان ستوندار، ماذنه و شبستان زمستانی می ‌باشد. در این مسجد همچنین کتیبه ای وجود دارد که نشان می دهد این بنا در سال 1338 به جای مسجد کوچکتری که از قرن سیزدهم بنا شده است ساخته شده است و این کتیبه در قسمت شبستان قرار گرفته است. شبستان بزرگ این مسجد دارای 36 ستون با گچبری زیبا است و شبستان دیگر این مسجد به شکل مربع و دارای 16 ستون استوانه ای است و سقف شبستان با تیرها و تخته های چوبی و با کمک گل پوشیده شده است. شبستان مسجد به صورت مربع و پوشش آن، به کمک تيرها و تخته‌هاي چوبي و اندود ضخيم گلي صورت گرفته است، که در سال 1354 خورشیدی سطح زیرین و پوششی جدید آکوستیک پوشانده شده است. در قسمت ضلع جنوب شرقی صحن، منبر و گلدسته ای پلکانی به جا مانده که رو به ویرانی است. مسجد گله داری بندرعباس با شماره 1595/3 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس مسجد گله داری: استان هرمزگان، بندرعباس، محله اوزی ها

اماکن زیارتی بندرعباس

زیارتگاه خواجه خضر بندرعباس

در گذشته معابدی در مناطق جنوبی کشور ساخته می شد که متعلق به خضرنبی پیامبر بود. مردم بندرعباس اعتقاد خاصی به نبی پیامبر داشتند و به همین دلیل معابدی در این شهر وجود دارد. شکل ظاهری این بناها شباهت زیادی به زیگورات های ایلامی و بابلی دارد، بنایی با گنبد سبز رنگ دندانه دار که بسیار دیدنی است. در اطراف این زیارتگاه گورستان قدیمی و متروکه ای نیز وجود دارد. ماهیگیران از آنجایی که خضر را نگهبان دریا می دانند، در صورت داشتن صید کم و یا خطری که در دریا مواجه می باشند به این زیارتگاه می روند و برای رفع مشکلشان نذر و قربانی می کنند تا دریا آرام گرد و صید خوبی روزیشان شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر در مشهد می باشد.

آدرس زیارتگاه خواجه خضر: استان هرمزگان، جاده بندرعباس سورو به سمت اسکله بندرعباس. در سمت راست جاده

اماکن زیارتی بندرعباس

date_range شنبه 21 آبان 1401 remove_red_eye 118 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0