{{ctrl.notification}}
اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه ها مکانی برای اقامت گردشگران هستند، که توسط بومیان محلی به روش سنتی در یک محیط طبیعی دور از منطقه شهری ساخته شده اند. این اقامتگاه های سنتی که امروزه طرفداران بسیار زیادی رادارد، این اقامتگاه ها گردشگران را با زندگی محلی، فرهنگ و اعتقادات مردم آن منطقه و گذشته آنها و نوع زندگی آنها آشنا می سازد. گردشگران با اقامت در این مکان ها می توانند ضمن لذت بردن با جاذبه های طبیعی، آن منطقه آشنا شوند. امروزه بوم گردی یا اکوتوریسم مورد توجه گردشگران از سراسر جهان است و نوعی گردشگری محسوب می شود. گیلان یکی از شهرهایی است که اقامتگاه های بوم گردی زیادی دارد، که معرف فرهنگ و معماری منطقه است و در اکثر این اقامتگاه های بوم گردی سعی شده از سبک زندگی روستایی و سنتی منطقه بیشتراستفاده شود تا مهمانان تجربه متفاوتی از زندگی شهری و خانه ای مدرن داشته باشند، اما در برخی دیگر از این اقامتگاه ها امکانات مدرن تری فراهم شده است که مهمانان در آسایش و آرامش بیشتری برخوردار شوند. در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی اقامتگاه ها بوم گردی گیلان بپردازد، در ادامه همراه ما باشید تا با این اقامتگاه ها بیشتر آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد رشت را به راحتی تهیه نمایید.

 

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی خانم بزرگ فومن

اقامتگاه بوم گردی خانم بزرگ در منطقه جلگی گیلان، شهر زیبای فومن واقع شده است و هر ساله با معماری منحصر به فرد و سنتی خود گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اقامتگاه بوم گردی خانوم بزرگ دو طبقه و دارای 4 اتاق بوده و گنجایش 25 مسافر را دارد. این اتاق ها سنتی هستند و فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی می باشند. بازدیدکنندگان علاقه مند به طبیعت و طبیعت گردی می توانند به راحتی با این خانه اصیل به گشت و گذار در مناظر فورمان بپردازند و زمان با کیفیتی را به دور از زندگی شهری، استراحت و لذت بردن از آب و هوا و زیبایی های طبیعی منطقه بگذرانند.

در طبقه اول این اقامتگاه یک هال، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه مشترک، ایوان بزرگ و ایوان کوچک وجود دارد و در طبقه دوم دو اتاق خواب و همچنین سرویس بهداشتی ایرانی و و توالت فرنگی متحرک وجود دارد که مسافران می توانند از این سرویس بهداشتی استفاده کنند. اقامتگاه بوم گردی خانم بزرگ همچنین دارای یک کلبه زیبا به نام کلبه مش عباس می باشد که این کلبه دارای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی و حیاط اختصاصی می باشد که در بالکن چوبی آن میز و صندلی های چوبی زیبایی وجود دارد که می توانید بر روی آنها بنشینید و از منظره و هوای مطبوع آن لذت ببرید، این کلبه مش عباس به صورت دربسته در اختیار مسافران قرار می گیرد.

در اقامتگاه بومگردی خانم بزرگ خدمات و امکاناتی برای رفاه و اسایش مسافران در نظر گرفته شده است که می توان به راهنمای تور گردشگری، سیستم گرمایشی بخاری گازی و بخاری برقی، سیستم سرمایشی کولر و پنکه، سرویس خواب شامل پتو و تشک، باربیکیو و... اشاره کرد. از جذابترین برنامه ها در این اقامتگاه بازدید از میوه چینی، درست کردن رب آلوچه، باز کردن پیله های کرم ابریشم، برنج کاری و مزارع چای و بازارچه سنتی است که می توانید از این بازارچه انواع اشیا سنتی، عروسک های بافتنی، وسایل چرمی و... را تهیه نمایید.

جاذبه هایی نظیر: قلعه رودخان، ییلاق زودل سر، ییلاق آندره، مناطق کوهستانی فومن، غار خون فوشه، رودخان پلنگ ور، منطقه حفاظت شده گشت رودخان، چشمه های آب معدنی علی زاخونی، پارک جنگلی ماسوله، جاده سراوان و...  در نزدیکی این اقامتگاه وجود دارد که مسافران و گردشگران می توانند به بازدید از آنها بپردازند و از آن لذت ببزند.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی گیل خانه کوچصفهان

از دیگر اقامتگاهای گیلان، اقامتگاه بوم گردی گیل خانه در روستای گیلوا دشتان می باشد که یکی از روستاهای اطراف شهر کوچصفهان است، این اقامتگاه بوم گردی دارای معماری سنتی است که دارای نمایی از چوب و کاهگل است و در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۵۰ متر در ۲ واحد به صورت مجهز ساخته شده است. این اقامتگاه دارای چندین اتاق و سوئیت است، این اتاق ها و سوئیت ها نام های زیبایی همچون گل پامچال، گل گندم، گلبهار و گلنار دارند، در طبقه اول این اقامتگاه یک سوئیت قرار دارد و در طبقه دوم 4 سوئیت دیگر قرار گرفته است، که هرکدام از اتاق ها و سوئیت ها دارای سرویس بهداشتی، حمام، تلویزیون، کرسی و لحاف تشک اختصاصی و آشپزخانه با امکاناتی مانند سینک و گاز و همچنین همگی دارای تراس با منظره زیبای رو به باغ دارند. با تهیه بلیط چارتر ارزان تهران رشت در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه بوم گردی گیل خانه همچنین دارای یک رستوران سنتی می باشد که می توانید غذاهای خوشمزه سنتی قدیمی را نظیر: ترشه تره، مرغ ترش، میرزاقاسمی، باقالی پلو و فسنجان را سفارش دهید و نوش جان کنید. از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه می توان به سیستم سرمایشی و گرامیشی در سوییت های اقامتگاه بوم گردی گیل خانه بصورت بخاری گازی، بخاری نفتی، هیزمی و پنکه و یک یخچال عمومی و همچنین پارکینگ مسقف با ظرفیت ۲ ماشین و پارکینگ غیر مسقف ظرفیت ۸ ماشین را دارد. در این اقامتگاه اگر علاقه به لباس های سنتی دارید می توانید از لباس های سنتی که در آنجا وجود دارد بپوشید و عکس هایی به یادگار بیاندازید. در کنار این اقامتگاه یک خانه ۵۰ متری یک خوابه به اسم خونه کوچیکه قرار دارد، که دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مستقل، حمام جداگانه ، تلویزیون، بخاری گازی و پنکه است.

از جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه بوم گردی گیل خانه نیز می توان به ساحل زیبا کنار، تونل جنگلی صفرا بسته، تالاب سوستان و آبشار شیطان کوه، حوضه میراث روستایی، اسکله ماهیگیری یکی شه و کوچصفهان اشاره کرد.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان
اقامتگاه های بوم گردی تلارخانه خمام

اقامتگاه بوم گردی تلارخانه بردبار در جاده رشت به بندرانزلی و در منطقه خمام واقع است، اقامتگاه بومگردی تلارخانه در 2طبقه به سبکی سنتی گیلکی در سال 1394 ساخته شده است. این اقامتگاه دارای 4 اتاق که در محوطه و طبقات همکف و اول قرار دارند. در طبقه پایین فروشگاه صنایع دستی قرار دارد و در طبقه دوم نیز 2  واحد اقامتی قرار دارد که هر واحد دارای یک سالن 21 متری یک آشپزخانه وحمام ودستشویی وایوان می باشد و دارای امکاناتی نظیر تلویزیون ال سی دی،یخچال،گاز رادیاتوراسپیلت رختخواب است. دو اتاق بنام های چی چی نی و کلبه ننه خونه نیز در این مجموعه است که فاقد حمام و سرویس بهداشتی است و مسافرانی که از این اتاق ها استفاده می کنند برای استفاده از حمام و سرویس بهداشتی ایرانی باید از سرویس هایی که در داخل محوطه قرار دارد استفاده کنند. این اقامتگاه داری یک حیاط بزرگ و پوشیده از گل و درخت بسیار زیبایی می باشد. اگر به غذاهای سنتی علاقه مند هستید می توانید در این اقامتگاه سفارش بدهید تا برایتان آماده کنند. از دیگر جذابیت های دیدنی در این اقامتگاه حیوانات خانگی  همچون: اسب، سگ، مرغ، خروس و اردک است که زندگی طبیعی و زیبای روستایی را می توانید از نزدیک لمس کنید و لذت ببرید.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی تکرم

اقامتگاه بوم گردی سنتی در شهرستان شفت استان گیلان درمحیطی روستایی تکرم ، آرام و دنج قرار گرفته است. این اقامتگاه دارای معماری با دیوار های خشت و گلی و در و پنجره هایی چوبی است. اقامتگاه بومگردی تکرم  حدود 40 نفز ظرفیت دارد و 5 اتاق دارد. اتاق های اقامتگاه بومگردی تکرم دارای سرویس کف خواب و فاقد سرویس تخت خواب و همچنین امکانات دیگری همچون: سیستم گرمایشی، بخاری برقی، چراغ نفتی، بخاری گازی، میز ناهارخوری در محوطه‌ی بیرونی، ۳ عدد حمام، ۲ سرویس توالت ایرانی و ۲ سرویس توالت فرنگی خارج از اتاق ها و بصورت مشترک می باشد. همچنین در حیاط اقامتگاه بخاری هیزمی و میز و صندلی برای شب‌نشینی و دور آتش  جمع شدن و خوردن سیب‌زمینی و چای ذغالی نیز در این اقامتگاه وجود دارد. در داخل محوطه‌ ی اقامتگاه نیز باغ چای، باغ سبزیجات ارگانیک و درختان میوه‌ی مختلف وجود دارد. در این اقامتگاه همچنین غرفه ای برای سوغات وجود دارد که می توانید سوغاتی‌های محلی همچون مربا و سیرترشی خانگی را از آنجا تهیه کنید.

در نزدیکی اقامتگاه بومگردی تکرم جاذبه‌های گردشگری همچون سد خاکی ساقلکسار، موزه میراث روستایی گیلان، تالاب سراوان، قلعه رودخان، روستای ماسوله و تالاب قایقرانی سیاه ‌درویشان قرار دارد.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی خوش نشین رودبار

اقامتگاه بوم‌ گردی خوش نشین رودبار یکی از قدیمی ترین اقامتگاه های گیلان اسن که قدمای حدود 60 سال دارد، این اقامتگاه دارای 4 باب اتاق که در طبقات همکف و اول قراردارند می باشد. اقامتگاه خوش نشین دارای امکاناتی نظیر: پارکینگ غیرمسقف اختصاصی و راهنمای تورهای گردشگری، سیستم سرمایشی و گرمایشی در تمام اتاق ها است. در این اقامتگاه حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت عمومی در محوطه اقامتگاه وجود دارد. در این اقامتگاه موبایل و اینترنت فاقد آنتن می باشد. اقامتگاه بوم گردی خوش نشین دارای وسایل بومی و سنتی می باشد که به گونه ای زیبا تزئین شده است، در اقامتگاه بوم گردی خوش نشین تراس بزرگی وجود دارد که چشم اندازی خارق العاده از جنگل های انجیری، رشته کوه های درفک و مزارع پلکانی چای را دارد. طعم اصیل غذاهای محلی و سنتی را می توانید در این اقامتگاه تجربه کنید و از طعم غذاهای گیلکی لذت ببرید.

از نزدیک ترین جاذبه های دیدنی به اقامتگاه بوم گردی خوش نشین می توان به دریاچه سد سفیدرود، چشمه کلشتر، پارک ساحل سفیدرود، منطقه محافظت شده سیاهرود، چشمه های آب معدنی سنگرود و دریاچه ویستان اشاره کرد.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی داروک ماسال

اقامتگاه بوم گردی داروک در روستای چالکسر استان گیلان واقع شده است. اقامتگاه بوم گردی داروک با معماری سنتی به سبک خانه های محلی گیلکی 2 طبقه و 4 واحد اقامتی دارد. این اقامتگاه بوم گردی داروک امکاناتی همچون:  تراس بزرگ، سرویس بهداشتی، حمام، سیستم گرمایش و سرمایش و یخچال، تشک و پتو می باشد. همچنین این اقامتگاه دارای دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است، این روستا در منطقه گردشگری علیان و در نزدیکی تالاب انزلی قرار دارد. و دارای چشم اندازی عالی از مزارع برنج، باغ های کیوی، مزارع چای و درختان صنوبر، احاطه شده توسط رودخانه ها، آب انبارها، جنگل ها، کوه ها و خانه های زیبای روستایی می باشد که می توانید از این مناظر بکر و رویایی عکسی به یادگار بگیرید.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی بام رودبار

اقامتگاه بومگردی بام رودبار در روستای دارستان واقع شده است. این اقامتگاه دوطبقه است، امکانات این اقامتگاه بوم گردی شامل: پارکینگ غیر مسقف، راهنمای محلی تورهای گردشگری، سیستم گرمایشی شوفاژ و رستوران با ارائه انواع غذاهای محلی مانند شامی رودباری، باقلا قاتق، میرزا قاسمی، ترشه تره، دیزی و قورمه و ... می باشد. یکی از مزیت های اقامتگاه بوم گردی بام رودبار رایگان بودن اقامتگاه برای کودکان کمتر از ۷ سال است و آزاد بودن و بردن حیوانات خانگی به همراه خودتان می باشد. هرطبقه این اقامتگاه همچنین به صورت دربست اجاره داده می شود. جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه بوم گردی بام رودبار می توان به جنگل منجیل، ییلاقی لاکه اشاره کرد.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی احمد رضوانشهر

اقامتگاه های بوم گردی احمد رضوانشهر از دیگر اقامتگاه های گیلان می باشد، این اقامتگاه در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این اقامتگاه دارای برنامه های جذاب تفریحی نیز می باشد، از جمله این برنامه های تفریحی این اقامتگاه نظیر: طبیعت گردی، دوچرخه سواری و اسب سواری و جاذبه هایی نظیر آبشار ویسادار ، چشمه، تپه های سرسبز و درخت های کهن گردو آجری پونل، مسجد اسپیه مزگت، پارک جنگلی گیسوم، گورستان پرن پرن وسکه و پل تاریخی شفارود که از جاذبه های نزدیک به این اقامتگاه می باشد. از دیگر امکانات این اقامتگاه می توان پنکه، شوفاژ، جا لباسی، آویز لباس یا کمد، لوازم بهداشتی و به کارکنان و پرسنل مجرب و آموزش دیده اشاره کرد.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

اقامتگاه های بوم گردی روخانکول رودبار

یکی از جذاب ترین اقامتگاه ها در استان گیلان اقامتگاه بومگردی روخانکول است که در شهرستان رودبار و روستای براگور قرار دارد. این اقامتگاه بومگردی شامل امکانات و خدماتی نظیر: سیستم‌ گرمایشی بخاری‌ گازی و سیستم‌ سرمایشی کولرگازی و پنکه، سرویس‌ بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی، امکان طبخ غذا برای گردشگران در آشپزخانه ‌عمومی، پارکینگ خودرو، انواع غذاهای محلی و بومی شامل: میرزاقاسمی، باقالا قاتوق، سیرکوکو، فسنجان و سیرقلی می باشد. در ضمن لازم است بدانید در این منطقه آنتن دهی موبایل ضعیف است. از جاذبه‌های طبیعی نزدیک به این اقامتگاه می توان به: آبشار گوسال گاشار، دریاچه شهر بیجار، دشت کردمیر و جنگل‌های هیرکانی، غار اسپهدان، غار کبوتر، چشمه آب ‌معدنی سنگرود، تپه مارلیک، غار دربندرشی، غار یخی درفک، امامزاده محمد حنیفه و غار سیاه اشاره کرد. در سفر به گیلان حتما به اقامتگاه سر بزنید و چند روزی را اقامت کنید و از فضای دلپذیر و منحصربفرد این اقامتگاه لذت ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

 

  1. معروف ترین اقامتگاه های شهر گیلان کدامند؟

اقامتگاه بومگردی روخانکول، اقامتگاه بوم گردی داروک، اقامتگاه بوم گردی سنتی تکرم، اقامتگاه بوم گردی خانم بزرگ

  1.  چه جاذبه هایی در نزدیکی اقامتگاه رودخانکول قرار دارد؟

آبشار گوسال گاشار، دریاچه شهر بیجار، دشت کردمیر و جنگل‌های هیرکانی، غار اسپهدان، غار کبوتر

نویسنده: شادی شادکام

date_range شنبه 16 اردیبهشت 1402 remove_red_eye 1762 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0