{{ctrl.notification}}
اقامتگاه های بوم گردی مشهد و اطراف آن

اقامتگاه های بوم گردی مشهد و اطراف آن

مشهد یمی از شهرهای مهم و توریستی ایران که از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری میان مردم ایران و کشورهای اطراف است، سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای زیارت و تفریح درییلاقات و مراکز تفریحی به مشهد سفر می کنند، مشهد دومین شهر پرجمعیت و بزرگ ایران که دارای امکانات رفاهی و درمانی و تفریحی متعدد و متنوعی می باشد، یکی از جذاب ترین امکانات رفاهی برای گردشگران اقامتگاه های مشهد است، سایر اقامتگاه ها نظیر هتل های 5 ستاره تا 2 ستاره، سوئیت ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها که همگی بنا به سلیقه و بودجه مسافران برای اقامت خود تعیین می کنند، اما در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی دیگر از گزینه های جذاب برای اقامت گردشگران و مسافران بپردازد، اقامتی دلنشین در اقامتگاه های بومگردی مشهد و اطراف ییلاقات آن که گزینه ای مناسب برای اقامت و آشنایی با با فرهنگ بومی مردم این نواحی است. در ادامه با آس چارتر همراه باشید تا با این اقامتگاه های و خانه های محلی و روستایی مشهد بیشتر آشنا شوید. . آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی مشهد:

شهر بزرگ مشهد یکی از شلوغ ترین شهرهای ایران که روزانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان می باشد، بنابراین عده ای از گردشگران برای اینکه در آرامش بیشتری به تفریح و گردش بپردازند سعی می کنند از اقامتگاه های روستایی و بومگردی برای آرامش بیشتر خود استفاده کنند، اقامتگاه های بومگردی که  در دل باصفا ترین روستاهای سرسبز و خوش آب و هوا قرار دارند که و در طول سال خصوصا در فصل های بهار و تابستان میزبان تعداد زیادی گردشگر و طبعیت گر می باشد. بهترین اقامتگاه های بوم گردی مشهد شامل:

اقامتگاه بوم گردی زشک زیبا

اقامتگاه بوم گردی عمارت کوچه باغ

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن

اقامتگاه بوم گردی شهربانو

اقامتگاه بوم گردی ماژان

اقامتگاه بوم گردی باباعلی  

اقامتگاه بوم گردی سرای دلگشا

اقامتگاه بوم گردی برج شاندیز

اقامتگاه بوم گردی عمارت سلیمان  

اقامتگاه بوم گردی آق بجی و دده

اقامتگاه بوم گردی زشک زیبا

یکی از اقامتگاه های بومگردی و باصفا در اطراف مشهد که در روستای زشک شاندیز قرار دارد اقامتگاه زشک زیبا است، اقامتگاه بوم گردی زشک زیبا دارای 4 طبقه و 7 اتاق می باشد و ظرفیتی حدود 25 مسافر را دارد، این اقامتگاه شامل امکاناتی نظیر: آشپزخانه، امکان غذا خوری در فضای باز، مبلمان در فضای باز، باربیکیو، یخچال، اجاق گاز، امکانات شستشو ظرف، لوازم آشپزی، قوری و کتری، توالت ایرانی، توالت فرنگی، تلویزیون، گیرنده دیجیتال، میز غذاخوری، سرویس بهداشتی وحمام نیزبه صورت اختصاصی در هر اتاق، آشپزخانه ای مجهز نیز با کلیه ی امکانات آشپزی برای پخت و پز و تهیه غذا در اختیار گردشگران قرار دارد که همه سوئیت ها می توانند از آن استفاده نمایند. درضمن لازم است بدانید برای اجاره و اقامت در این اقامتگاه همراه داشتن مدارک محرمیت برای زوجین الزامی است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی زشک زیبا: شهرستان طرقبه شاندیز، بخش طرقبه، دهستان جاغرق، روستای کنگ، خیابان اصلی، کوچه رضایی

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت کوچه باغ

از دیگر اقامتگاه های بومگردی در اطراف مشهد اقامتگاه عمارت کوچه باغ در شهرشاندیز روستای کاریزنو می باشد. اقامتگاه عمارت کوچه باغ دارای ۳ اتاق است که امکانات بی نظیری دارد، از جمله امکانات این اقامتگاه می توان به بخاری گازی، کرسی و کولر آبی، سرویس کف‌خواب و سرویس بهداشتی، حمام اختصاصی، پارکینگ غیرمسقف و یک آشپزخانه با تمامی لوازم و تجهیزات برای پخت و پز و آشپزی می باشد. جالب است بدانید اگر به غذاهای سنتی و بومی این منطقه علاقه مند هستید می توانید به آشپزخانه این اقامتگاه سفارش دهید و غذاهای خوشمزه ای همچون پلو مرغ، جوجه کباب، قورمه سبزی، آش و کوکوسبزی را سفارش دهید. اقامتگاه بوم گردی عمارت کوچه باغ همچنین به پارک جنگلی شاندیز و سد چالیدره نزدیک می باشد. با تهیه بلیط چارتر هواپیما تهران به مشهد از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی عمارت کوچه باغ: شاندیز، میدان معلم، بعد از مرکز معاینه فنی، روستای کاریزنو

 

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن

روستای پلکانی کنگ یکی از کهن ترین روستاهای تاریخی در طرقبه مشهد می باشد، این روستا قدمتی حدود 3000 ساله دارد که به دوران قبل از اسلام باز می گردد. در این روستا خانه ای سنتی و تاریخی قرار دارد که قدمت آن به 300 سال می رسد. خانه تاریخی روستای کنگ در گذشته بعنوان مکتب‌خانه فعالیت داشته است و  از سال ۱۳۹۶ بعنوان یک اقامتگاه بومگردی فعالیت خود را آغاز نمود، اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن دو طبقه که دارای 4 واحد اقامتی در طبقه بالا و همچنین بخش های دیگری همچون رستوران، آبدارخانه، مطبخ و فروشگاه صنایع دستی می باشد، این اقامتگاه فاقد تخت، تلویزیون و یخچال است و اگر نیازی به یخچال برای مواد غذایی خود داشتید می توانید از یخچال اقامتگاه استفاده نمایید، روستای کنگ در 27  کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است و برای رسیدن به این اقامتگاه باید حدود 15 دقیقه پیاده ‌روی نمایید و مسیر پلکانی را طی نمایید.

 

اقامتگاه بوم گردی شهربانو

اقامتگاه بومی شهربانو خانه ای قدیمی با دیوار های خشتی، پنجره های چوبی در شهر زیبا و خوش آب و هوا در دل جنگلهای چراغ دره طرقبه، استان خراسان رضوی در فاصله 15 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این اقامتگاه از مصالح چوب و خشت ساخته شده و فضایی کاملا سنتی و دلپذیری دارد، اقامتگاه بومی شهربانو دارای 2 سوئیت به متراژ 50 متر که در هر سوئیت ظرفیتی حدود 10 نفر دارد، از امکانات رفاهی اقامتگاه بومی شهربانو می توان به سرویس کف خواب، آشپزخانه، توالت فرنگی، توالت ایرانی، حمام، تراس، سیستم سرمایشی کولر آبی و سیستم گرمایشی بخاری گازی، کرسی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، پارکینگ غیر مسقف اشاره کرد. اقامتگاه بومی شهربانو به جاذبه های گردشگری همچون رستوران ها و چایخانه های سنتی طرقبه، دریاچه و سد چالیدره و روستاهای سرسبز و باصفایی همچون روستای پلکانی کنگ، ازغد، ده بار، روستای جاغرق، مایان و نغندر قرار گرفته است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی شهربانو: طرقبه، خیابان صاحب زمان ۱۴

 

اقامتگاه بوم گردی ماژان

از دیگر اقامتگاه های بوم گردی در روستای حصار سرخ توابع شاندیز در نزدیکی شهر مشهد قرار گرفته است، این اقامتگاه خانه ای سنتی است که قدمتی 130 ساله دارد و به اقامتگاه بوم گردی ماژان معروف می باشد، اقامتگاه بوم گردی ماژان دارای محیطی کاملا سنتی با وسایل دست ساز، پرده های دست بافت می باشد، اقامتگاه بوم گردی ماژان دارای 6 واحد با ظرفیتی حدود 35 گردشگر می باشد. از امکانات رفاهی و تفریحی این اقامتگاه می توان به آشپزخانه و امکانات پخت و پز و  سرویس های گرمایشی و سرمایشی و جاذبه های دیدنی نزدیک به آن نظیر: مجتمع تفریحی و مرکز خرید بزرگ پدیده شاندیز، پارک طبیعی شاندیز، رصدخانه نجوم رضوی، منطقه زیبا و سرسبز ابرده، تله کابین زشک، پیست اسکی ابرده شیرباد و انواع فروشگاه های صنایع دستی و سنتی قرار دارد که می توانید انواع ظروف سفالی، مسی، سنگی، چرم دوزی، حصیر بافی را از این فروشگاه بعنوان سوغات تهیه نمایید. همچنین می توانید از غذاهای محلی و خوشمزه اقامتگاه بوم گردی ماژان همچون انواع آش های محلی، دیگچه، اشکنه و چلوکباب و انواع خورشت ها سفارش داده و نوش جان نمایید. جالب است بدانید در این اقامتگاه همچنین یک کارگاه ساز سازی و نقاشی روی سفال و گلخانه وجود دارد. همچنین امکان اجرای موسیقی زنده به صورت گروهی و یا تک نوازی در اقامتگاه بوم گردی ماژان وجود دارد که به درخواست گردشگران اجرا می شود.

آدرس اقامتگاه بوم گردی ماژان: شاندیز، روستای حصار سرخ، جاده مشهد شاندی، امام رضا 11، روستای حصارسرخ، حصار سرخ ۱۳، جنب میدان انقلاب

 

اقامتگاه بوم گردی باباعلی  

اقامتگاه بوم ‌گردی بابا علی در جاده مشهد به نیشابور روستای ییلاقی قاسم آباد قرار گرفته است، اقامتگاه بوم ‌گردی بابا علی در ساختمانی دو طبقه در سال 1400 تاسیس گردید، این اقامتگاه دارای 6 اتاق و ظرفیتی حدود 33 مسافر می باشد، اقامتگاه بابا علی امکاناتی نظیر تلویزیون، یخچال، با سرویس کف خواب، سرویس بهداشتی و حمام  اختصاصی می باشد. شما همچنین می توانید در اقامتگاه بوم گردی بابا علی انواع غذاهای سنتی خوشمزه را سفارش دهید و نوش جان کنید. لازم است بدانید به هیچ عنوان امکان آشپزی در مجموعه وجود ندارد. از جاهای دیدنی و معروف در اطراف اقامتگاه بوم گردی باباعلی می‌ توان منطقه حفاظت‌شده حیدری، آبشار گرینه و غار مغان اشاره کرد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی باباعلی: شهرستان مشهد، بخش احمدآباد، دهستان پیوه ‌ژن، روستای قاسم آباد

 

 

اقامتگاه بوم گردی سرای دلگشا

اقامتگاه بوم گردی سرای دلگشا از دیگر اقامتگاه های بومی و جذاب سنتی در شهر شاندیز استان خراسان رضوی در 36 کیلومتری مشهد و و 27 کیلومتری طرقبه می باشد، اقامتگاه بوم گردی سرای دلگشا مساحتی حدود 500 متر و دارای 3 اتاق خواب می باشد و ظرفیتی حدود 25 مسافر را دارد، اقامتگاه سرای دلگشا دارای امکاناتی نظیر: سرویس کف خواب، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی اختصاصی، سیستم سرمایش و گرمایش، یخچال، پارکینگ غیر مسقف، آشپزخانه مجهز، جارو برقی و تلویزیون می باشد. اقامتگاه سرای دلگشا شاندیز همچنین به جاذبه های گردشگری پارک کوهستانی شاندیز، چالیدره، سنگ نگاره شترسنگ، رصدخانه نجوم رضوی، موزه شهرداری شاندیز، مجتمع پدیده شاندیز و قلعه باستانی شاهان دژ نزدیک است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی سرای دلگشا: شاندیز ، آبشار 4، پلاک 57

اقامتگاه بوم گردی برج شاندیز

اقامتگاه بوم گردی برج شاندیز دو طبقه و دارای 4 اتاق می باشد و ظرفیتی حدود 15 نفر دارد، اقامتگاه بوم گردی برج شاندیز خانه ی سنتی که اتاق های آن برای اقامت طراحی شده اند، امکانات و خدمات این اقامتگاه شامل: سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی سیار، حمام، پارکینگ اختصاصی به ظرفیت 1 خودرو، آشپزخانه، راهنمای محلی، سیستم گرمایش بخاری گازی و سیستم سرمایش کولر آبی و وسایل بازی برای کودکان می باشد. همچنین این اقامتگاه دارای غذاخوری با انواع غذاهای سنتی خوشمزه نظیر: کشک و بادمجان، قیمه و قرمه، جوجه و انواع آش محلی می باشد. در نزدیکی اقامتگاه بوم گردی برج شاندیز جاذبه گردشگری نظیر: پارک جنگلی شاندیز، روستای بکر ابرده، روستای زشک، سد گلستان، پارک جنگلی وکیل آباد، سد چالیدره، درخت چنار 2700 ساله، سنگ نگاره شتر سنگ، پیست اسکی شیر آباد و پیست موتور سواری وجود دارد. خانه بومی برج شاندیز تجربه بسیار دل انگیز و نوستالژی را برایتان دارد که می توانید زندگی در خانه های قدیمی را در کنار عزیزانتان تجربه نمایید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی برج شاندیز: شاندیز ، میدان امام خمینی، خیابان غفاری، آزادی 12

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت سلیمان 

اقامتگاه سنتی عمارت سلیمان از دیگر اقامتگاه های بوم گردی در شاندیز استان خراسان رضوی می باشد، اقامتگاه عمارت سلیمان در آذر ماه سال 1398 افتتاح شد که ظرفیت 15 گردشگر را دارد، قدمت این عمارت به 80 سال پیش باز می گردد. امکانات این اقامتگاه شامل: سرویس بهداشتی ایرانی و حمام اختصاصی، سرویس بهداشتی ایرانی و حمام داخل محوطه، حیاط بزرگ و دلباز، پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی برای بازدید از جاذبه های دیدنی منطقه، آشپزخانه عمومی با تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز آشپزی، اینترنت و وای فای رایگان، سیستم گرمایشی بخاری گازی و کرسی می باشد. انواع غذاهای لذیذ محلی و سنتی را نیز می توانید در آشپزخانه این اقاکتگاه سفارش دهید از انواع غذاهای این غذاخوری می توان به آش محلی، آبگوشت، اشکنه، قورمه و ... انواع نوشیدنی ها، دمنوش های گیاهی و محلی و چای را میل نمایید. از جاذبه های گردشگری و توریستی در نزدیکی این اقامتگاه می توان به باغات میوه اطراف، غار مغان، قله فلسکه، دره ارغوان، روستای تاریخی و دیدنی کنگ، چالیدره و پارک جنگلی وکیل آباد اشاره کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و با کمترین هزینه و زمان بتوانید بلیط چارتر ارزان هواپیما اصفهان مشهد را در این سامانه دریافت نمایید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی عمارت سلیمان: طرقبه ، میدان شهدا، خیابان قائم 1

 

 

اقامتگاه بوم گردی آق بجی و دده

اقامتگاه بوم گردی آق بجی و دده از دیگر اقامتگاه های بوم گردی در استان خراسان رضوی در روستایی کوهستانی طرقبه می باشد، این اقامتگاه 2 طبقه دارای معماری کاملا سنتی و کاهگلی که حدود 80 سال قدمت  دارد و در سال 1398 افتتاح شد، این اقامتگاه دارای 5 اتاق و ظرفیت 35 گردشگر می باشد، اقامتگاه بوم گردی آق بجی و دده دارای امکاناتی نظیر: سرویس کف خواب، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و یک حمام، پارکینگ غیرمسقف، راهنمای محلی برای بازدید، رستوران، سیستم گرمایشی و سرمایشی می باشد، جاذبه های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه دریاچه و سد چالیدره، بند گلستان، قلعه شاهان دژ شاندیز، روستاهای هدف گردشگری جاغرق و ابرده، غار مغان، پارک کمر مقبولا و پارک طبیعی هفت حوض می باشد، که می توانید از آنها بازدید نمایید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی آق بجی و دده: طرقبه ، روستای نغندر ، چالیدره، روستای نغندر

 

نویسنده: شادی شادکام

 

 

date_range شنبه 11 شهریور 1402 remove_red_eye 3670 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

امکانات تفریحی رفاهی اقامتگاه بوم گردی آق بجی دده طرقبه کدامند؟

از امکانات رفاهی اقامتگاه بوم گردی آق بجی دده طرقبه مشهد می توان به کولر آبی، پنکه، بخاری گازی، کرسی، جا لباسی، لوازم بهداشتی و... اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه بوم گردی سرای دلگشا کدام می باشند؟

از جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه بوم گردی سرای دلگشا می توان به پارک کوهستانی شاندیز، چالیدره، سنگ نگاره شترسنگ، رصدخانه نجوم رضوی، موزه شهرداری شاندیز، مجتمع پدیده شاندیز و قلعه باستانی شاهان دژ اشاره کرد.