{{ctrl.notification}}
اطراف رشت کجا بریم؟

اطراف رشت کجا بریم؟

رشت یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای شمالی کشور که دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری است، شهرهای شمالی کشور در آب و هوای معتدل و گاه شرجی یکی از مقاصد پر طرفدار در کشورمان که گردشگران خارجی و داخلی بسیار زیادی سالانه برای بازدید و تفریح به این کشور سفر می کنند، رشت مرکز استان گیلان که دارای شهرستان ها و روستاهای سرسبز و جذاب بسیار زیادی است که هر کدام از آنها دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است، در اطراف رشت جاذبه هایی وجود دارد که طبیعت گردان ها و توریست های زیادی را به سوی خود می کشاند، مکان‌هایی بکر و دور که رفتن و بازدید از آنها آرامش خاصی را به شما خواهد داد. در ادامه ی مقاله آس چارتر سعی دارد به معرفی جاهای دیدنی در اطراف رشت بپردازد تا شما بتوانید در سفر اطلاعاتی درباره جاذبه های دیدنی اطراف رشت داشته باشید تا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد

معرفی جاهای دیدنی اطراف رشت

زیبایی رشت فقط به وجود دریای زیبای خزر و جنگل های سرسبز آن نیست، رشت دارای جاذبه های دیدنی بسیار جذاب و منحصربفرد، جاذبه های تاریخی و دیگر جاهای دیدنی که در اطراف آن نیز بسیار زیاد می باشد، این مقاله به شما جاذبه هایی را معرفی خواهد کرد که اگر هوس کردید به خارج از شهر بروید دیگر نیازی نیست از خود بپرسید که کجا برویم؟ با دانستن و داشتن اطلاعات درباره دیدنی های اطراف رشت بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید و مقصد خود را انتخاب کنید، مقاصد زیبایی همچون بازدید از آبشارها، پارک های جنگلی، محوطه های تاریخی، کوه های مرتفع سرسبز با درختان بلند و استوار، برکه ها و تالاب های جذاب و منحصربفرد که می تواند برایتان بسیار لذت بخش می باشد. در ادامه این مقاله جذاب همراه مان باشید.

دریاچه سقالسکار

دریاچه سقالسکار یکی از دیدنی ترین جاذبه های دیدنی در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر زیبای رشت در روستای سرسبز و جذابی به همین نام (سقالسکار) وجود دارد، دریاچه سقالسکار مساحتی حدود 15 هکتار و طول 600 متر و عرض آن نیز 500 متر می باشد. دریاچه سقالسکار ارتفاعی حدود 64 متر از سطح دریا دارد، آب این دریاچه از چشمه های اطراف تامین می شود. دریاچه سقالکسار، دریاچه ای رویایی و پاک و تمیز که چندان بزرگ نمی باشد، این دریاچه دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی نیز می باشد، درختان بلوط سر به فلک کشیده شده ی زیادی که در دور تا دور این دریاچه قرار گرفته اند، پرندگان مهاجر که در این دریاچه زیاد وجود دارد، دریاچه سقالسکار از زیباترین جاذبه های دیدنی و پرطرفدار در اطراف شهر رشت که گردشگارن زیادی سالانهاز آن بازدید می نمایند، در اطراف این دریاچه امکانات تفریحی و طبیعی بسیار زیادی برای رفاه حال گردشگران و توریست ها همچون: کافه، رستوران و سرویس‌بهداشتی، آلاچیق‌های متعدد، غرفه های خوراکی و سوغات و صنایع دستی و ... در نظر گرفته شده است، همچنین می توانید لحظات شاد و مفرحی را با قایق‌های پدالی و موتوری در دریاچه به دور زدن بپردازدید و یا قدم زدن و عکاسی کردن در مناظر اطراف دریاچه که بسیار تفریح لذت بخشی می باشد.

آدرس دریاچه سقالسکار: استان گیلان، رشت، ۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار

 

پارک جنگلی و ساحلی درنیکا

پارک جنگلی و ساحلی درنیکا یکی آرامش بخش ترین پارک های جنگلی و ساحلی در اطراف رشت و در نزدیکی امامزاده هاشم می باشد، این پارک وسعت زیادی ندارد اما یکی از شلوغ ترین و پرطرفدار ترین پارک جنگلی های این شهر زیبا می باشد، از جذابیت های این پارک منتهی شده آن به رودخانه سپیدرود و جنگل می باشد، پارک جنگلی و ساحلی درنیکا دارای محیطی دنج و آرام، از یک طرف به رودخانه سپیدرود و از طرف دیگر به جنگل منتهی می‌ شود. یک پارک کوچک که محیطی مناسب برای بازی و تفریح کودکان و همچنین بزرگسالان می باشد، زمین بازی و وسایل بازی برای بچه ها  سوئیت اقامتی و کلبه های چوبی و آلاچیق چوبی و بتنی، قایق سواری، پیست دوچرخه سواری، اسب سواری، رستوران و کافه سنتی، سوپرمارکت، بستنی سرا ، نمازخانه، پارکینگ، از جمله امکانات این پارک هستند، مناسب ترین و بهترین فصل برای بازدید از این پارک فصل بهار و تابستان می باشد. لازم است بدانید برای بازدید و تفریح در پارک جنگلی و ساحلی درنیکا باید مبلغی را بعنوان ورودی پرداخت نمایید.

آدرس پارک جنگلی و ساحلی درنیکا: استان گیلان بزرگراه رشت قزوین ۳ کیلومتر قبل از عوارضی امام زاده هاشم

 

سد بیجار

سد بیجار یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف شهر رشت می باشد، این سد از شناخته ترین سد های کشورمان است، نام اصلی سد بیجار سد آیت الله بحجت است، سد بیجار دارای طبیعت بکر و آب و هوای مناسب و جاذبه‌های گردشگری فراوان می باشد که می تواند بهترین گزینه برای طبیعت گردی و تفریح باشد. سد بیجار بر روی تقاطع دو رود زیلکی و دوآبان در سال ۱۳۹۳ تاسیس گردید، سد بیجار حدود 90.5 ارتفاع دارد، ید بیجار از طبیعت بسیار هیجان انگیز و زیبایی برخوردار است و چشم انداز بسیار جذاب و دلنشینی دارد. در اطراف این سد می توانید کمپ بزنید و از امکانات تفریحی در این سد می توان به قایق سواری، پیاده روی، عکاسی و ماهیگیری اشاره کرد، لازم است بدانید در این سد امکان شنا وجود ندارد و خطرات بسیار زیادی دارد، و ممکن است باعث غرق شدن و مرگ شود. بنابراین می توانید از دیگر تفریحات سرگرم کننده استفاده نمایید و از مناظر فوق العاده آن لذت ببرید. سد بیجار در نزدیکی جاذبه های زیبای دیگری همچون جنگل‌های سرسبز، و دیدنی هایی نظیر سد جمال‌آباد، آبشار دودوز و منطقه ییلاقی دایلسر می باشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما مشهد رشت  را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

روستای جیرسرباقرخاله

از دیگر جاذبه های بی نظیر و منحصربفرد که در 17 کیلومتری رشت قرار دارد می توان به روستای جیرسرباقرخاله در دهستان چوکام خمام اشاره کرد، منطقه ای با دشت های وسیع سرسبز پر از اسب های زیبایی که در حال تاختن هستند، شالیزارها برنج و مناظر فوق العاده زیبا که گردشگران زیادی را به سمت طبیعت بی نظیر خود کشانده است. روستای جیرسرباقرخاله دارای امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری شامل قایق سواری، کایاک سواری، رفتینگ و … می باشد. در این روستا تالاب زیبایی قرار دارد که می توانید در زمستان به تماشای پرندگان زیبایی نظیر قوها، اردک ها، غازها و چنگرها بپردازید، در این روستا همچنین مرکز اکوتوریستی برج پرنده نگری احداث شده است که می توانید از آن نیز دیدن نمایید، روستای جیرسرباقر خاله حدود 1000 نفر جمعیت دارد، این روستا دارای طبیعت بی نظیر و بکر، آب و هوایی دلپذیر، فضایی آرامش بخش و دلنواز که می توانید در آن طبیعت گردی کنید و لذت ببرید، شما می توانید در این روستا از کلیه امکانات رفاهی و تفریحی همچون، غذاخوری در روستا با غذاهای متنوع بومی و محلی خوشمزه و خوش عطر، مسجد، غرفه های خوراکی، سرویس بهداشتی، محلی برای اقامت در خانه های روستایی و گشت زنی و عکاسی از مناظر بکر طبیعی اطراف که روحتان را جلا می دهد.

دریاچه ویستان بره سر گیلان

از دیگر جاذبه های گردشگری و دیدنی در فاصله 90 کیلومتری رشت قرار گرفته است، این دریاچه زیبا و جذاب بعد از جاده‌ای سنگلاخی دل جنگل‌های پوشیده شده از راش در دامنه کوه واقع شده است، دریاچه ویستان بره سر گیلان دارای آب و هوای معتدا و دلپذیر، مناظر بکر و دیدنی منحصربفرد می باشد. این بر اثر یک زلزله به وجود آمده است و از آب های جاری و زیرزمینی تغذیه می کند، دریاچه ویستان حدود 4 هکتار وسعت دارد . ارتفاع آن از سطح دریا حدود 1.250 متر می باشد. از پوشش گیاهی متنوع در این دریاچه می توان به درختان راش، بید، بلوط، سیب، گلابی، گردو و ازگیل و بوته‌های زالزالک، تمشک و گیاهانی همچون نی، لاله کوهی و وحشی، شیرین بیان، گل گاو زبان و گونه کمیاب سوسن چلچراغ اشاره کرد. جانورانی نظیرکبک، قمری، تیهو، بلدرچین، موش‌خرما، گراز و روباه نیز در اطراف این دریاچه زندگی می کنند. دریاچه بره سر گیلان با طبیعتی غنی و آب و هوای مطلوب مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران و مسافران می باشد، به همین دلیل امکانات رفاهی زیادی همچون سرویس بهداشتی‌، آب آشامیدنی، سوپر مارکت، چایخانه، کافه و یک اقامتگاه بومگردی در اطراف دریاچه برای گردشگران فراهم شده است که می توانند به راحتی در این منطقه به تفریح بپردازند، از تفریحات این دریاچه می توان به ماهی‌گیری، قایق‌سواری، چیدن گیاهان دارویی، عکاسی، پرنده‌نگری و تماشای آسمان صاف و پرستاره شب آن اشاره کرد، که می تواند سفری لذت بخشی را برایتان رقم بزند.

 

تپه باستانی مارلیک

یکی از کهن‌ترین شهرستان های تاریخی در گیلان شهرستان رودبار است که دارای قدمت بسیار طولانی می باشد، این شهرستان تاریخی دارای محوطه‌های باستانی زیادی است که یکی از معروف ترین و برجسته ترین آنها تپه مارلیک یا چراغعلی تپه می باشد که قدمت آن به دوران پارینه سنگی بازمی گردد و حدود 3000 سال قدمت دارد، تپه باستانی مارلیک در کرانه شرقی سفیدرود و در دره گوهر رود واقع شده است، در این منطقه قوم "آمارد" زندگی می کردند، و نام آن نیز از دو واژه مارد که آماردها بودند و لیک یعنی قوم می باشد. این منطقه باستانی در سال 1340 کشف گردید و تا قبل از آن ناشناخته باقی مانده بود، در محوطه باستانی تپه مارلیک آثار تاریخی بسیار باارزشی نظیر ظروف سفالی، دکمه‌های تزئینی، جام‌های چینی، شیشه‌ای، طلایی، نقره‌ای و مفرغی، مجسمه‌های برنزی و سفالی، شمشیرها و سرنیزه‌ها و... کشف گردید که نشان از تمدن باستانی ایران در این منطقه می باشد و همچنین 25 آرامگاه در این محوطه پیدا شد که همراه اسکلت مردگان اشیا ارزشمندی نیز کشف گردید، که از معروف ترین این آثار جام مارلیک با 18 سانتی‌متر ارتفاع و نقش برجسته‌هایی با ارتفاعی حدود 2 سانتیمتر که از جنس طلا ساخته شده است، جام مارلیک نماد شکوه عصر آهن گیلان و هنر و فرهنگ و عقاید اقوامی در این خطه است، طبق پژوهشی که بر روی این تپه و آثار به دست آمده مشخص شد این منطقه زمانی محل حکمرانی فرمانروایانی در اواخر هزاره دوم قبل از میلاد بوده، نقش حک شده برروی جام نقش درخت زندگی و دو گاو بالدار در دو طرف آن است، در کف جام نیز گلی زیبا و خورشید با پرتوهای منظم حک شده است، تپه باستانی مارلیک یکی از مقاصد مهم و پرطرفدار برای گردشگران و طبیعت‌گردان می باشد.

 

روستای فوشه

از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف رشت می توان به روستای فوشه که از زیباترین روستاهای کوهپایه‌ای گیلان است اشاره کرد، این روستای سرسبز و زیبا در نزدیکی قلعه رودخان واقع شده است، این روستای زیبا دارای خانه های روستایی با بافت سنتی و قدیمی در دو طرف رودخانه می باشد و از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به باغ‌های چای، جنگل‌های بکر و زیبا، رودخانه‌ ای خروشان اشاره کرد، این روستا حدود 200نفر جمعیت دارد و امکانات رفاهی برای گردشگران ندارد، روستای زیبای فوشه دارای دو بخش بالا و پایین و از محله های زیبای نظیر اسپی سیکین، لیلی سرا، توت باغ و… تشکیل شده است، از پوشش گیاهی این روستا می توان به درختان تنومند افرا، توسکا، راش و گیاهان متنوع دیگری اشاره کرد که باعث سرسبزی و زیبایی این روستا شده اند، روستای فوشه دارای آب و هوای بی نظیر و دلپذیری می باشد، از زیبایی های دیگر این روستا می توان به مزارع سرسبز چای وعطر خوش آن اشاره کرد. اگر می خواهید سفر متنوعی را تجربه کنید بازدید از روستای فوشه یکی از بهترین گزینه ها برای بازدید و تفریح و طبیعت گردی در اطراف رشت می باشد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران رشت در سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 14 شهریور 1402 remove_red_eye 7696 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

پارک جنگلی و ساحلی درنیکا چه امکاناتی دارد؟

از امکانات زمین بازی و وسایل بازی برای بچه ها سوئیت اقامتی و کلبه های چوبی و آلاچیق چوبی و بتنی، قایق سواری، پیست دوچرخه سواری، اسب سواری، رستوران و کافه سنتی، سوپرمارکت، بستنی سرا ، نمازخانه، پارکینگ، از جمله این پارک هستند

از مهم ترین آثار تاریخی در تپه باستانی مارلیک کدامند؟

از تپه مارلیک آثار تاریخی بسیار باارزشی نظیر ظروف سفالی، دکمه‌های تزئینی، جام‌های چینی، شیشه‌ای، طلایی، نقره‌ای و مفرغی، مجسمه‌های برنزی و سفالی، شمشیرها و سرنیزه‌ها و... کشف گردید، که مهم ترین آنها می توان به جام مارلیک اشاره کرد.