{{ctrl.notification}}
اسالم به خلخال رویایی ترین جاده ایران

رویایی ترین جاده ایران اسالم به خلخال

استان گیلان یکی ازاستان های شمالی کشوراست که در بین مردم ایران بسیارمحبوب است. سرتاسراین استان دارای سواحل وجنگل های زیبا است وآب وهوای بسیارعالی آن باعث می شود که مسافران زیادی به خصوص درایام تعطیلات گیلان را به عنوان مقصد سفرخود انتخاب کنند. گیلان به دلیل برخورداری ازطبیعت غنی و میراث فرهنگی و تاریخی از قطب‌های گردشگری ایران به‌ شمارمی ‌رود که سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را ازسراسر کشورجذب خود می‌ کند. دراین مقاله آس چارترشما را با جاده ای زیبا و رویایی ایران آشنا می کند.  برای سفربه مناطق زیبای شمالی، شما می توانید ازسایت آس چارتر بلیط هواپیما خود را رزرو نمایید.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال که طول آن ۷۰ کیلومتراست، از شهراسالم دراستان گیلان شروع می ‌شود و به شهر خلخال درجنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان می ‌رسد. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در بخش شمالی کشور، اقلیم خاصی دارد، به گونه ‌ای که درهمه ‌ی فصل‌های سال، هوای خنک و مطبوعی دارد و رطوبت و مه در آن دیده می ‌شود. حتی در تمام طول سال می ‌توان شاهد بارش باران در مناطقی ازاین جاده بود. درطول تابستان هم درارتفاعات این منطقه هوا سرد است. با ورود به این جاده به یکی از رویایی ترین مسیرهای جنگلی ایران قدم گذاشته اید و با گذر ازآن مناظربسیار زیبایی را خواهید دید.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم خلخال را می‌ توان قطعه‌ای از بهشت نامید. منطقه‌ای که جنگل، دشت، آبشار و دریاچه را با هم دارد وهربخشی از آن تصویری بی ‌نظیرازطبیعت دربرابردیدگان شما می ‌گذارد. به دلیل نزدیکی به دریای خزر، این جاده همیشه مملو از رطوبت و مه است و همین موضوع نیز ظاهر بسیار زیبایی به آن می ‌بخشد. این جاده که جزء زیباترین و رویایی‌ترین جاده‌های ایران است از شهراسالم دراستان گیلان شروع می‌ شود و تا شهر خلخال در جنوب استان اردبیل ادامه پیدا می ‌کند. با سفر به این جاده که حتی رانندگی در آن خسته ‌کننده نیست می ‌توانید وارد بهشتی با طبیعت بکر و دست نخورده شوید و درطول سفرخود علاوه برمناظر طبیعی از روستاهای زیبای این جاده لذت ببرید و غذاهای محلی آن را امتحان کنید. یکی ازمهم‌ ترین دلایل سفر به این منطقه ‌ی جنگلی را می ‌توان طبیعت بکر و بسیار زیبای آن دانست. رانندگی دراین مسیرخسته ‌کننده نیست و تجربه‌ای فوق‌العاده را برایتان رقم می ‌زند.همچنین می ‌توانید از طعم بی ‌نظیر غذاهای محلی، کباب چنجه، عسل طبیعی، کره‌ی محلی، نان و لبنیات تازه در اینجا لذت ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر عسلویه رشت در مشهد می باشد.

جاده اسالم به خلخال

بخش‌های مختلف مسیر اسالم به خلخال

مسیرجاده اسالم به خلخال را می‌ توان به دو بخش تقسیم کرد، بخش جنگل وبخش ییلاقی تالش.

این مسیر ازمناطقی با نام‌های خرجگیل، شرشر، یالَ پیچ (پیچ بزرگ)، شوندَوْل، معدن، وَرگَه دَرَه، اسب بونی، مَتَش، لَرزَره، چَرَه سو، کرمان، گردنه معروف الماس، مجره و خوجین می ‌گذرد. ابتدای جاده از سمت اسالم، پوشیده از درختان جنگلی با مسیری پر پیچ ‌وخم است که غیر از آسفالت جاده و کلبه‌های غذاخوری، دخل و تصورانسانی در‌ آن دیده نمی ‌شود. کل مسیر بکرودست نخورده است . بعد ازساعتی رانندگی در جاده‌های جنگلی، دشت‌های سرسبزی دیده می ‌شود که هر از گاهی می ‌توان شاهد تاخت و تاز اسب‌های آزاد و گله‌های گاو و گوسفند در آن‌ها بود. روستاهایی در مسیر دیده می ‌شود و برخی مناطق هم عشایرنشین هستند. وجود کلبه‌های کوچک، کندوهای عسل و دشت‌های شقایق از زیبایی‌های بی‌ بدیل این جاده به شمارمی‌ رود. در تمام طول مسیر رودخانه‌ای همراه مسیرتان در حرکت است. این رودخانه در بخش‌هایی به جاده نزدیک و خروشان است و در بخش‌هایی از جاده در پایین دست‌ها مسیرش را ادامه می‌ دهد. اما همواره صدای شرشر آب رودخانه را می ‌شنوید.

جاده اسالم به خلخال

جنگل گیسوم

این جنگل زیبا که در ۳۷ کیلومتری جاده اسالم به خلخال قرار دارد، یکی از معدود نقاط شمال ایران است که جنگل و دریا در فاصله نسبتا کمی از هم قرار دارد و با عبور از جاده مستقیمی که از میانه جنگل می ‌گذرد می‌ توانید وارد ساحل شنی و آرام گیسوم شوید، که برای گردشگران بسیار جالب و آرام‌ بخش است. امکانات رفاهی متعددی هم برای این بخش ساحلی و جنگلی در نظر گرفته شده است اما باید در نظر داشته باشید که این جنگل شناخته شده است و احتمالا مسافران زیادی وقت خود را در آنجا می ‌گذرانند. پس از بازدید از این جنگل و ساحل زیبایش، بهتر است دلی به جاده بزنید و وارد مسیر زیبای اسالم به خلخال شوید.

جاده اسالم به خلخال

روستای ناو

اگر می ‌خواهید از روستایی خوش آب‌وهوا که بافت سنتی خود را حفظ کرده است، بازدید کنید روستای ناو مناسب ‌ترین گزینه برای شماست. در این روستا که تنها یکی از روستاهای اسالم به خلخال است و در کیلومتر ۲۵ جاده اسالم به خلخال قرار دارد، از هوای شرجی سواحل تالش و دریای خزر خبری نیست و در اواخر تابستان هوا بسیار مطبوع خواهد بود و حتی ممکن است در فصل تابستان نیز بتوانید هوای مه آلود را ببینید.

جاده اسالم به خلخال

آبشار دریابن

برای رسیدن به این آبشار زیبا باید در ۱۲ کیلومتری مسیر اسالم به خلخال برسید. در نزدیکی روستای لاکه تاشون یک مسیر فرعی وجود دارد که بعد از طی ۱۵ کیلومتر مسیر خاکی شما را به روستای دریابن می ‌رساند. برای رسیدن به این آبشار زیبا باید نیم ساعتی را در جنگل قدم بزنید و سپس آبشار زیبای دریابن با ارتفاعی حدود ۳۰ متر در مقابل شما قرار دارد.

جاده اسالم به خلخال

ییلاق لرزه

یکی از ییلاق‌های خوش‌ آب ‌وهوای جاده اسالم به خلخال که در ۴۰ کیلومتری این مسیر قرار دارد، ییلاق لرزه است که معمولا اعیان نشین‌های تالش و اسالم برای گذران ییلاق خود این منطقه که وجود دشت و جنگل باعث زینت بخشی به آن شده است را انتخاب می‌ کنند. آس چارتر این امکان را به شما می دهد که با کتر از سه دقیقه به صورت آنلاین بلیط هواپیما چارتر اهواز رشت را از سایت رزرونمایید.

جاده اسالم به خلخال

روستای اندبیل

یکی دیگر از روستاهای مسیر اسالم به خلخال، روستای اندبیل نام دارد که در سه کیلومتری شهر خلخال واقع شده است. مشاهده‌ی بافت روستا از دیدنی ‌ترین مراحل سفر به این روستای زیباست. روستای اندبیل کوهپایه ‌ای است و بافت مسکونی متراکمی دارد. نهر آب روانی که از میانه کوچه‌های پیچ در پیچ این روستا می‌ گذرد طراوت خاصی به آن داده است. درختان سر با فلک کشیده و سر سبزی که در معابر این روستا قرار دارند، کوچه‌های اندبیل را تبدیل به کوچه‌باغ کرده‌اند. خانه‌های روستای اندبیل گلی و با سقف‌های شیروانی متناسب با مصالح موجود و آب‌و‌هوای این منطقه ساخته شده است. در کنار بافت روستایی، جنگل‌های بلوط، رودخانه‌ اندبیل، بوته‌های تمشک و تفرجگاه اندبیل از دیگر نقاط طبیعی دیدنی این روستا و مسیر اسالم به خلخال به شمار می ‌روند.

جاده اسالم به خلخال

امکانات و خدمات رفاهی جاده اسالم خلخال

درجاده اسالم به خلخال هتل چند ستاره‌ای وجود ندارد، اما اتاق‌هایی به‌عنوان میهمان ‌خانه درمسیرو نزدیکی روستا‌ها وجود دارند که ازآن‌ها می‌‌ توانید برای اقامت استفاده کنید. برای خوردن ناهار و شام نیزمی‌ توانید ازغذاخوری‌های موجود درمسیراستفاده کنید. ازموارد جالب توجه در این غذاخوری‌ ها، طریقه نگهداری گوشت است. به دلیل خنکی هوای منطقه، مغازه‌ دارها گوشت را بیرون از مغازه آویزان می ‌کنند که ظاهر جالبی به محیط می ‌بخشد.

جاده اسالم به خلخال

غذاهای سنتی در مسیر اسالم به خلخال

یکی از غذاهای اصلی که دراین منطقه یافت می ‌شود گوشت تازه برای کباب کردن روی آتش است که برای اهل کباب یکی از بهترین جاذبه‌های این منطقه به شمارمی ‌رود. ازآنجا که این منطقه در تمام طول سال خنک و مرطوب است اغذیه فروشی‌ها برای نگهداری از گوشت، با مشکل خاصی مواجه نمی‌ شوند. به جای نگهداری گوشت در یخچال، از جلوی هر کلبه‌ی جنگلی که بگذرید، با منظره‌ای جالب شبیه قصابی‌ها روبه‌رو می ‌شوید. در این مکان‌ها می‌ توانید انتخاب کنید که از کدام قسمت گوشت برایتان کباب کنند. شما می توانید با تهیه بلیط ارزان چارتری از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

جاده اسالم به خلخال

بهترین فصل سفر

از آنجایی که این جاده کوهستانی است، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان محسوب می شود و هوای خنک و سرد آن، در طول سال پایدار است. در فصل سرما معمولا به دلیل بارش بیش از حد باران و برف، جاده لغزنده است. به همین دلیل در این فصول، جاده اسالم به خلخال بسته است. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این جاده رویایی است. در تعطیلات آخر هفته، اغلب اسالم به خلخال شلوغ است و هم وطنانی که به شهرهای شمالی سفر می کنند، از این جاده عبور می کنند. این جاده ۷۰ کیلومتری به آب‌وهوای منحصر به فرد و متفاوتش معروف است. در طول گذر از این جاده ممکن است بتوانید چهار فصل از سال را تجربه کنید. بخشی از این مسیر، آب‌وهوای گرم و شرجی دارد، ممکن است در بخشی از آن با بارش باران مواجه شوید و گاهی نیز هوا به شدت مه‌آلود و سرد خواهد شد.

جاده اسالم به خلخال

date_range یکشنبه 19 دی 1400 remove_red_eye 5212 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0