{{ctrl.notification}}
ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

آشنایی با ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

ایران کشوری چند هزار ساله که شهرهای باستانی و تاریخی و همچنین جاذبه های طبیعی بی نظیری را در خود جای داده است، که سالانه گردشگران و توریست های خارجی زیادی برای سفر راهی ایران می شوند، حتی مسافران که در داخل ایران به سفر می پردازند همواره به دنبال مقاصدی هستند که جاذبه های رفاهی و تفریحی و گردشگری زیادی را داشته باشد،

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

و همچنین برایشان کم هزینه تر باشد، از این رو می توان  درباره مقصدی که می خواهید به آن سفر کنید کمی تحقیق کنید، تا بتوانید سفر خوش و لذت بخشی را تجربه کنید، در این مقاله آس چارتر به معرفی ارزان ترین شهرها برای سفر می پردازد، آس چارتر به شما این مکان را می دهد تا بلیط چارتر اهواز تهران خود را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت کدامند؟

یکی از گزینه های مهم برای سفر کردن، مخارج و هزینه های سفر می باشد. داشتن اطلاعاتی مفید و دانستن روش هایی کارآمد می تواند برایتان کم هزینه تر باشد. شناختن شهرهایی که برای سفر انتخاب می کنیم یکی از مهمترین گزینه هایی می باشد که کدام شهربرای سفر ارزان تر و مناسب تر می باشد. در ادامه به معرفی چند مورد از شهرها و برخی از جاذبه های دیدنی آن اشاره خواهیم کرد. تا اگر علاقه به مسافرت دارید بتوانید سفری کم هزینه و پرخاطره ای را برای خود به ارمغان بیاورید.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

تهران

تهران یکی از شهرهایی است که می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سفری ارزان بشمار آید. از آنجایی که تهران پایتخت کشور به حساب می آید و هزینه ها در این شهر بسیار بالا است، خیلی ها فکر می کنند سفر به تهران بسیار پر هزینه و گران می باشد. اما در واقعیت برداشت اشتباهی می باشد، تهران از ارزان ترین شهرهای ایران و یکی از مقاصد مناسب برای سفردر تعطیلات می باشد. زیرا در ایام تعطیل در تهران قیمت ها کاهش پیدا می کند. و اقامت در تهران برایتان کم هزینه تر در می آید، تهران دارای جاذبه های تاریخی و دیدنی فراوانی است.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

جاذبه های تاریخی از دوران قاجار و پهلوی مانند: باغ موزه قصر، میدان‌های حسن آباد و مشق، کاخ‌های گلستان و دادگستری قدیم، مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی سعدآباد و نیاوران، محله‌های سنگلج و عودلاجان، بازار بزرگ تهران، عمارت‌های سردر باغ ملی و کوشک، خانه استاد صبا، پل امیر بهادر و سبزه میدان، موزه‌های ملی ایران و جاذبه‌های گردشگری مانند: برج‌های میلاد و آزادی، باغ فردوس، بازار تجریش و امامزاده صالح، پل طبیعت، دریاچه چیتگر، باغ پرندگان و شهر اوشان می باشد. شما می‌توانید با اجاره خانه ویا هتل  در تهران به دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر بزرگ و مدرن بروید.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

ایلام

ایلام شهری زیبا و کوهستانی که در غرب ایران قرار دارد سرشار از جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی است. شهر ایلام می تواند سفری شگفت‌انگیز و ارزان برایتان باشد، چون هزینه سفر و اقامت در شهرهای این استان بسیار به‌صرفه‌ است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و تفریحی زیادی از جمله شهر باستانی سیروان، تنگه ارغوان، کوه قلاقیران و قلعه قیران، دریاچه دوقلو سیاه گاو، سنگ نوشته تخت خان، غار طلسم‌خان، روستای کلم، تپه چغاگلان،  نقش برجسته گل گل ملکشاهی، تنگه بهرام چوبین، قلعه والی، کوه مانشت و موزه تاریخ طبیعی می باشد، که بازدید از آن ها برایتان بدون هزینه می باشد. شما می توانید با اجاره اقامتگاه های ارزان بوم گردی در ایلام چند روزی را در ایلام بمانید و به دیدن جاذبه‌های این شهر زیبا بروید.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

لرستان

استان لرستان یکی دیگر از زیباترین استان های ایران می باشد، که در قلب رشته کوه‌ زاگرس قرار گرفته قدمتی چهار هزار ساله دارد و یکی دیگر از مقصد‌های سفر ارزان در ایران است. که جاذبه های گردشگری و طبیعی با چشم اندازی حیرت انگیز بسیار زیادی را در خود جای داده است، و بازدید از آنها رایگان است و می تواند برایتان سفری مقرون به صرفه و ارزان باشد.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

از جاهای دیدنی لرستان می توان دریاچه‌های گهر دورود و کیو، قلعه‌های باجول و دختر، غار‌های تمندر و کوگان، پل‌های شاپوری و قلعه حاتم، پارک جنگلی شور‌آب، اشترانکوه، دشت لاله‌های واژگون، خانه تاریخی ابو، تالاب ازگن، فلک‌الافلاک، نقش‌های صخره‌ای هومیان، مقبره حیات‌الغیب، آسیاب گبری و مسجد سلطانی اشاره نمود.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

کردستان

از کم هزینه ترین مقاصد گردشگری ایران می توان به کردستان اشاره کرد. از دیدنی های کردستان می توان به  دریاچه‌های زریوار و سد وحدت، رودخانه سقز یا چم سقز، آبشار‌بل و آبشار کویله،‌ عمارت‌های وکیل‌الملک و مشیر دیوان، قلعه قمچقای بیجار، غار کرفتو، کوه آربابا بانه، موزه سنندج، روستای پلکانی پالنگان، منطقه اورامان، بازار سنندج، چهل چشمه، پل قشلاق، کلیسای سنندج، سراب قروه و سینمای روباز پارک جنگلی آبیدر، که یکی از بزرگ‌ترین سینماهای روباز جهان در این استان اشاره کرد.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

کرمانشاه

یکی دیگر از استان‌هایی که می ‌توانید برای داشتن یک سفر ارزان انتخاب کنید استان کرمانشاه است. کرمانشاه در غرب ایران قرار گرفته است و آب‌وهوای متنوعی دارد. این استان جاذبه‌های گردشگری مختلفی مثل کاروانسراها، کاخ و خانه‌های تاریخی، حمام‌ها، طاق‌ بستان، گرا، چهارطاقی، قلعه‌های یزدگرد، پیران ویسه، یزدگرد، غار‌های سنگی حسین کوهکن، شکارچیان و دو اشکفت، قوری قلعه، پراو، کاوات، کاوات، ورواسی، کاروانسرا‌های عباسی، کاخ‌های ساسانی قصر شیرین، شاپور، سراب‌های روانسر، صحنه، نیلوفر، مسجدهای عماد‌الدوله، حاج شهباز‌ خان، شاهزاده، جامع کرمانشاه، دولتشاه، تپه‌های گنج‌دره، آسیاب، دخمه مادها، کتیبه‌های گودرز و بیستون، فراتاش یا فرهاد‌تراش، مجسمه هرکول،‌ پل خسرو، آبشار پیران، تالاب هشیلان، نیایشگاه آناهیتا، خانه خواجه باروخ و بقعه بابا یادگار دیدن کنید و از سفرتان لذت ببرید.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان دومین استان بزرگ ایران است که در همسایگی مرز افغانستان و پاکستان قرار گرفته است، سیستان شهر پهلوانان شاهنامه است که در دوران ساسانی به دست اردشیر بابکان فتح شد. از شهرهای مهم در این استان می توان به زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار، قصرقند، دوست محمد و سراوان اشاره کرد، که از معروف ترین شهرها در سیستان و بلوچستان می باشد. این استان دارای جاذبه‌های طبیعی و بناهایی باستانی بی نظیری مانند: ساحل دریای عمان، تالاب لیپار، ساحل درک، دریاچه هامون،‌ روستای تمین، شهر سوخته زابل، قبرستان هفتاد ملا، قلعه ناصری و کوه تفتان و ... اشاره کرد. شما می توانید به سفر به این استان و شهرهای این استان و بازدید و اقامتی ارزان وبه‌صرفه ای  داشته باشید.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

یزد

با سفر به شهر بادگیرها سفری کم هزینه ای را تجربه کنید، یزد یکی از استان‌های محبوب بین گردشگران است. یزد شهری کویری با آب‌ و‌هوای گرم که یکی از جذابیت های آن وجود کویرهای وسیع در این منطقه است، که می تواند گزینه خوبی برای علاقه مندان به کویرنوردی و رصد ستارگان باشد، همچنین یزد دارای جاذبه های دیدنی دیگری از جمله: بلندترین بادگیرهای خشتی پیر سبز چک چک، قلعه خرانق، مجموعه امیرچخماق، آتشکده بهرام، باغ دولت‌آباد، خانه آقازاده، مسجد نخستین، نارین قلعه، کاروانسرای شاه عباسی و صدها جاذبه دیدنی دیگر می باشد. همچنین اکثرا یزد را با شیرینی‌های خوشمزه‌ای می شناسند، که می توانید در سفر به یزد این خوردنی خوشمزه را حتما امتحان کنید، هزینه ها در یزد به نسبت به شهرهای دیگر کمتر است و می تواند برایتان سفری ارزان و کم هزینه ای باشد.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

سرعین

سرعین شهری کوهستانی که در دامنه کوه های سبلان وغرب استان اردبیل قرار گرفته است، سرعین شهری کم هزینه و ارزان مناسب گردشگری که دارای جاذبه‌هایی همچون آبگرم، سبلان، بش باجیلار و گاومیش گلی، دهکده‌ صخره‌ای باستانی و بندر کلخوران، پیست اسکی آلوارس، تپه ی آناهیتا، دره جنگلی ایردموسی، چشمه گورگور و ... است. سرعین دارای هتل ها و سوئیت های بسیار زیادی برای اقامت می باشد و قیمت ها در این شهر مناسب و ارزان است و می تواند گزینه ای مناسب برای سفری ارزان و مقرون به صرفه برای شما باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان تهران ایلام در مشهد می باشد.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

بوشهر

بوشهر یکی از شهرهای ساحلی در جنوب ایران است، این شهربندری یکی از مقاصد گردشگری و تاریخی در ایران می باشد، شهریست که دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که از جمله‌ آن می‌توان به موزه رئیس‌علی دلواری، قلعه نصوری، رافائل، گنبد نمکی جاشکف موزه‌ دریانوردی خلیج فارس و ری شهر اشاره کرد. همچنین بوشهر سوغاتی‌های معروف زیادی ازجمله خرما، ارده، حلوای سنگک، خارک پخته و ماهی می باشد. بوشهر می تواند برای سفر گزینه مناسبی باشد زیرا قیمت ها در این شهر تقریبا کمتر است ومی توانید بوشهر را در برنامه سفر خود قرار دهید و به این شهر پر جاذبه سفر کنید.

date_range چهارشنبه 16 شهریور 1401 remove_red_eye 255 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
محمود :

الان که دیگه شهر ارزون وجود ندارد همه چیز گرونه