{{ctrl.notification}}
آشنایی با 20 مکان دیدنی قزوین

آشنایی با مکان های دیدنی قزوین

قزوین یکی از شهرای ایران است که می گویند تاریخچه ان به دوران ساسانی باز می گردد و حفاری های باستان شناسی که در دشت قزوین صورت گرفته است قدمت ان را به هزاره هفتم قبل از میلاد نشان می دهد،

قزوین

در دوران اسلامی قزوین به عنوان یکی از مراکز علمی کشور معرفی شد و رونق ان دو چندان شد، شما می توانید برای سفر به شهر قزوین در اولین فرصت بلیط چارتری هواپیما قزوین را تهیه کنید با ما همراه باشید.

قزوین

آب و هوای قزوین

اب و هوای قزوین در تابستان خنک و زمستان ها سرد می باشد.

قزوین

زبان مردم قزوین

مردم قزوین لهجه قزوینی را دارند یعنی فارسی باستانی اصیل یعنی فارسی باستانی اصیل را بدون شکستن الفاظ که ریشه ان در شمال شرق ایران است صحبت می کنند  و تاتی ، گیلکی، ترکی اذری از زبان های دیگری هستند که در قزوین صحبت می کنند.

قزوین

مکان های دیدنی قزوین

دشت قزوین

این دشت از نظر پیشینه تاریخی محصولات کشاورزی ، گونه های جانوری اهمیت اقتصادی و تاریخی نقش بسیار مهمی در دشت های ایران داشته است به طوری که بسیاری از باستان شناسان بر این باور هستند که تمدن کشاورزی از دشت قزوین اغاز شده و سپس به شرق و قلب فلات ایران گسترش یافته و به همین دلیل اولین دشت ایران است که دارای ردیف بودجه کشور است.

دشت قزوین

دروازه تهران قدیم

این دروازه که در شهر قزوین قرار دارد به نام های  دروازه درب کوشک، دروازه باغ‌شاه، دروازه تبریز، دروازه امام‌زاده حسین، دروازه خندق‌بار، دروازه شیخ‌آباد و دروازه تهران هم معروف می باشد، قدمت این دروازه به دوران قاجار باز می گردد و کاشی کاری های ان مربوط به دوران پادشاهی ناصرالدین شاه است و این دروازه هشت گلدسته دارد.

قزوین

الموت

این منطقه کوهستانی در شمال قزوین قرار دارد و از شمال به دهستان های دو هزار  و سه هزار تنکابن، از شرق به طالقان، از غرب به رودبار و از جنوب به طالقان محدود شده است و رشته کوه های البرز در منطقه الموت دارای قلل معروف و پر ارتفاع است که از محور کوه نوردی قرار دارند ، اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا در کمتر از سه دقیقه بلیط ارزان چارتری ایرانشهر تهران را بگیرید و سفر کنید.

قزوین

کاخ چهلستون

مهم ترین اثار تاریخی قزوین کاخ و موزه چهلستون می باشد و در دوران شاه تهماسب صفوی پایتخت ایران بود و ساخته شد اکنون این کاخ که از مهم ترین مراکز مهم خوشنویسی قزوین بوده که تغییر کاربری به موزه خوشنویسی داده است ، و قبل از تبدیل شدنش به موزه خوشنویسی در ان اشیای تاریخی را نگه داری می کرده اند و در سال 1337 تصمیم به موزه خوشنویسی گرفته شد و ظرف های ان مربوط به دوران قبل از میلاد ، دوران اسلامی، و از ابتدا دوران قاجار تا اواخر بوده است.

قزوین

موزه شهر

در این موزه اثاری از دوران پیش از تاریخ ، دوران تاریخی و دوران اسلامی به نمایش گذاشته شده است ، مهم ترین این اثار سکه‌های متعلق به اشکانیان تا قاجار، مهر‌های نفیس و تاریخی، ظروف سفالی، فلزی و سنگی، اشیای زینتی، نظامی و کاربردی است و بعضی از این اثار از حفاری های دشت قزوین به وجود امده است.

موزه شهر قزوین

شاهزاده حسین

شاهزاده حسین فرزند دو ساله امام رضا (ع) بوده که طبق گفته ها در سفر به خراسان –قزوین از دنیا رفته است و در همان شهر قزوین دفن شده است بنای اصلی بقعه از اثار دوره صفویه و از حیث معماری بسیار نفیس است.

قزوین

آرامگاه حمد الله مستوفی

این ارامگاه از زیبا ترین اثار قزوین می باشد که متعلق به حمدالله مستوفی مورخ بزرگ ایران در عصر ایلخانان مغول است و یک گنبد مخروطی و کشیده فیروزه ای رنگ می باشد و قدمت ان به قرن هشتم قمری و دوره ایلخانیان باز می گردد همچنین جالب است بدانید این اثر در فهرست اثار ملی ایران ثبت شده است.

قزوین

حسینیه امینی ها

این حسینیه یک خانه بزرگ تاریخی است که برای انجام مراسمات مذهبی مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر ان را حسینیه می گویند این خانه متعلق به شخصی به نام حاج محمد رضا امینی است که یک تجار بزرگ است و شامل سه تالار بزرگ با ارسی های 9 دهنه و گره چینی شده از هم جدا می شوند این حسینیه معمولا بسته است و باز نمی باشد اما سرایدار این خانه برای گردشگران در را باز می کند تا بتوانند بازدید کنند.

قزوین

کاخ عالی قاپو

قزوین کاخی به نام عالی قاپو دارد که امروزه تنها سردر ان باقی مانده است و این سردر رو به خیابان سپه (شهدا ) است که جزو اولین خیابان ایران شمرده می شود و قدمت ان به 500 سال می رسد، معمولا کسانیکه بلیط هواپیما چارتر مشهد تهران گرفته اند از این کاخ دیدن می کنند.

کاخ عالی قاپو قزوین

روستای نیاق

یک صخره ای مرتفع در روستای نیاق قزوین وجود دارد که در دل این صخره حفره هایی بزرگ با باد و باران و فرسایش ایجاد شده است البته درون بعضی از این حفره ها حوضچه های مستطیل شکل است که احتمالا توسط ساکنان قدیمی حفر شده است هنگامی که باران می بارد اب در این حوضچه ها جمع می شود و ایوان هایی به نام ایوان نیاق و طاق محمد حنیفه وجود دارد که مردمان این روستا بر  این باور هستند قصر محمد حنیفه روی این صخره قرار دارد.

قزوین

عمارت باغ سپهدار

عمارت باغ سپهدار مقر نظامیان روس و انگلیس بوده است و بعد ها به دلیل بدهی مالیاتی به تصرف دولت در امد این عمارت در سال 1335 مرمت شد و در اختیار اداره کشاورزی قرار گرفت امروزه این موزه مشغول فعالیت است و در فهرست اثار ملی ایران قرار دارد و افراد زیادی از ان بازدید می کنند.

قزوین

دریاچه آوان

این دریاچه در 75 کیلومتری قزوین قرار دارد که بسیار مناسب برای تفریح به همراه خانواده یا دوستانتان است و در اطراف ان می توانید فضای مناسبی برای نشستن پیدا کنید این دریاچه در ارتفاع 1850 متری از سطح دریا قرار دارد بهترین زمان مناسب برای رفتن به این دریاچه تابستان است.

دریاچه آوان قزوین

باغ صفویه

باغ صفویه نام دیگرش باغ سعادت اباد است و بین سبزه میدان و خیابان سپه قرار دارد و یادگاری از دوران صفویه می باشد و هر ساله گردشگران خارجی و ایرانی زیادی از ان بازدید می کنند این باغ نام های دیگری چون دولتخانه صفوی، باغ فرهنگی قزوین،  ارگ تهماسبی دارد.

قزوین

آبشار ورچر

این ابشار در 6 کیلومتری شرق روستای رزجرد و نزدیکی روستای رزجرد واقع شده است و یکی از مکان های دیدنی قزوین است, ارتفاع ابشار به 30 متر می رسد و فوق العاده زیبا است، برای دیدن این ابشار فوق العاده زیبا کافی است بلیط هواپیما چارتری خود را گرفته و از این ابشار دیدن کنید.

قزوین

باغستان سنتی قزوین

این باغ قدمت هزار ساله دارد و وسعت ان به بیش از 3 هکتار می رسد و این باغستان میراث ارزشمند نیاکان و ساکنین انجا در طول تاریخ  بوده است.

قزوین

روستای زرشک

این روستا که به لحاظ خوش اب و هوایی معروف است مردم برای تفریح به انجا می روند این روستا یک چشمه اب سرد دارد که در بین مردمان محلی به ملک محمد ارباب مشهور است.

قزوین

پارک جنگلی باراباجین

این پارک محل مناسبی برای گشت و گذار و تفریح است و از جمله امکانات ان می توانیم به زمین چمن، پیست دوچرخه و موتورسواری و شهربازی و کمپین‌هایی باقیمت مناسب برای مسافران اشاره کنیم.

پارک جنگلی باراباجین قزوین

کلیسای کانتور

قزوین در کنار مسجد های تاریخی که دارد کلیسا هم دارد که محل عبادت ارامنه هستند این کلیسا یادگار دوران روس ها در طی جنگ جهانی دوم  است که از کوچک ترین کلیساهای جهان است.

قزوین

مسجد جامع قزوین

از قدیمی ترین مکان های دیدنی قزوین می توان به مسجد جامع اشاره نمود که در ان معماری هایی چون سلجوقی، صفوی، قاجاری را می توانید مشاهده نمایید و در غرب این مسجد موزه ی سنگ و سفال بنا شده که از اثار ان به سنگ نگاره، ارسی‌ها، کاشی‌ها، سفالینه‌ها و انواع گچ بری‌های حیرت انگیز تاریخی می شود اشاره نمود.

قزوین

آب انبار حاج کاظم

این اب انبار مربوط به قرن 13 هجری قمری است و سردر ان با کاشی کاری، طاق رسمی بندی و کتیبه سنگی تزئین شده است همچنین در این اب انبار دو کتیبه وجود دارد که یکی از انها با سنگ مرمر و با خط نستعلیق شعری نوشته شده است، اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط هواپیما است.

قزوین

اطلاعات بیشتر درمورد این شهر تاریخی را در لینک های زیر مشاهده فرمایید.

 
 
date_range پنجشنبه 06 آبان 1400 remove_red_eye 583 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0