{{ctrl.notification}}
آشنایی با دریاچه سراگاه گیلان

آشنایی با دریاچه سراگاه گیلان

هنگام سفر و گردشگری اگر بخواهید برای یک روز مکانی را انتخاب کنید مطمئنا مکان های طبیعت گردی و یا پارک ها را انتخاب می کنید اما امروز اینجا هستیم تا به شما بگوییم برای مقصد بعدی خود دریاچه سراگاه تالش که یک شاهکار خلقت است را انتخاب کنید دریاچه ها با وجود اب و هوای خوشی که دارند باعث می شود تا خانواده ها و افراد زیادی را دور خودش جمع کند دریاچه سراگاه تالش که یک جاذبه فوق العاده می باشد بهترین گزینه برای شما می باشد، استان گیلان علاوه بر داشتن غذاهای خوشمزه و اب و هوای فوق العاده مکان های تفریحی و دیدنی فوق العاده ای دارد که این مکان ها باعث شده همه ساله مسافران و گردشگران زیادی به این دریاچه سر بزنند،  در ادامه با آس چارتر سامانه خرید بلیط چارتر هواپیما همراه باشید تا به شما این دریاچه را معرفی کنیم.

دریاچه سرآگاه

معرفی تالش

تالش شهری است در استان گیلان که از شمال به استارا و از شرق به دریای خزر و از غرب با استان اردبیل و از جنوب با رضوان شهر  متصل می گردد.

دریاچه سرآگاه

معرفی دریاچه سراگاه

سراگاه در 10 کیلومتری شهر تالش و روستایی به همین نام واقع شده است و اب این روستا از چشمه های بالا تامین می شود همچنین در این دریاچه پرورش ماهی نیز انجام می شود، همچنین به این روستا ( سه راه گاه ) گفته می شود.

دریاچه سرآگاه

سراگاه یک روستایی است که فوق العاده زیبا و خاص می باشد همچنین دور تا دور این روستا را کوه های سر به فلک کشیده پوشانده است و در اطراف ان زمین های کشاورزی و شالیزارهای برنج دیده می شود، از قسمت های زیبای این منطقه می توانیم به مرغ های ماهی خوار اشاره کنیم که منتظر صید روز خود هستند. این دریاچه یک ملک شخصی می باشد که صاحب ان اجازه بازدید از ان را به خانواده ها و دیگران داده است.

دریاچه سرآگاه

در سال 2006 جمعیت این روستا طبق سرشماری 847 نفر و 193 خانوار بوده است، همانطور که در بالا گفتیم دریاچه سراگاه تالش بسیار زیبا است و اطراف ان فوق العاده سرسبز است و جنگل های انبوه و سر به فلک کشیده ای دارد در جنگل های این منطقه میوه هایی چون :  آلوچه، زرد آلو ، ازگیل وحشی ، تمشک می دهد و بخشی از اطراف این دریاچه را باغ های کیوی فراگرفته است.

دریاچه سرآگاه

نکات مهم در سفر به دریاچه سراگاه تالش

در این دریاچه نمی توانید قایق سواری کنید.

شنا کردن در این دریاچه ممنوع می باشد و اجازه شنا به هیچ عنوان ندارید.

در این دریاچه نمی توانید ماهی گیری کنید زیرا ماهی های این دریاچه پرورشی است و اهالی این روستا از ان کسب درامد می کنند.

هنگام رفتن به این دریاچه حتما همراه خود کیسه زباله بزرگ داشته باشید تا اشغال های خود را درون ان جا بدهید.

دریاچه سرآگاه

ابو هوای شمال مداوم در حال تغییر کردن است به این صورت که اگر هوا خوب و عالی باشد ممکن است یهو بارندگی شدید بیاید پس برای محض احتیاط بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید.

اگر قصد دارید تا شب را در این منطقه بگذرانید از برپا کردن اتش خود داری کنید تا به طبیعت اسیبی نرسانید.

از انجایی که در این منطقه انتن دهی ضعیف است بهتر است قبل رفتن حتما مسیر را چک کنید و اگر به انجا رسیدید و مسیر را نتوانستید پیدا کنید از افراد بومی منطقه کمک بخواهید.

در هنگام رانندگی در مسیر این منطقه محتاطانه عمل کنید زیرا ممکن است مسیرهایی وجود داشته باشد که شما با انها اشنایی نداشته باشید.

دریاچه سرآگاه

زمان بازدید از دریاچه سراگاه تالش

شمال از جاهایی است که در هر فصلی که بروید قطعا زیبایی خاص خودش را دارد و همیشه اب و هوای خوب ان سر جایش است، اگر گرمایی هستید و دوست ندارید در فصل های گرم مانند تابستان که هوا شرجی است به شمال بروید پیشنهاد می کنیم در فصل بهار و پاییز که هوا خنک است به انجا بروید البته توجه داشته باشید که فصل زمستان هوا بسیار سرد است و اگر خواستید فصل زمستان به مسافرت بروید حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

دریاچه سرآگاه

مسیر دسترسی به دریاچه سراگاه تالش

برای رفتن به این دریاچه ابتدا باید به گیلان بروید و سپس در بخش مرکزی تالش می توانید به سمت دریاچه سراگاه بروید بعد از حدود سه کیلومتر پیاده روی به سمت روستای ریک و سراگاه اکنون می توانید این دریاچه فوق العاده زیبا را مشاهده کنید.

دریاچه سرآگاه

اقامت در دریاچه  سراگاه تالش

برای اقامت در دریاچه تالش می توانید کمپ و یا چادر بزنید برای این کار ابتدا باید تمامی وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید و سپس چادر خود را برپا کنید برای این کار بهتر است به همراه چند نفر باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. از جمله وسایل مورد نظر برای کمپ زدن : وجه نقد، کفش کوهنوردی، زیر انداز، عینک و کلاه آفتابی، کوله پشتی، آب آشامیدنی، هیزم، آتش افروز، پاور بانک، وعده های غذایی، سوخت خودرو از جمله وسابل مورد نیاز در سفر به دریاچه سراگاه تالش می باشند.

دریاچه سرآگاه

اقامت گاه های اطراف دریاچه سراگاه تالش

از اقامت گاه هایی که می توانید برای ماندن در نظر بگیرید می توانیم به کلبه سرای اقای تالشی که در این روستا ان را به اجاره می دهند و فاصله ان با 5 دقیقه با خودرو و 11 دقیقه پیاده روی است اشاره کنیم همچنین می توانید از هتل لیوادر تالش برای اقامت خود که فاصله ان با دریاچه سراگاه تالش 9 کیلومتر است استفاده کنید، این هتل دسترسی اسان و سریع به مراکز تفریح و گردشگری چون پارک جنگلی گیسوم ، سورتمه تالش ، جاده اسالم به خلخال دارد هتل لیوادر تالش در 5 طبقه و 27 سوئیت می باشد.

دریاچه سرآگاه

مکان های دیدنی تالش

تالش مکان های دیدنی زیادی دارد که بعضی از این مکان ها عبارتند از : پارک جنگلی سیاه داران، منطقه ییلاقی دوخاله کوه تالش، غار سوباتان، پارک جنگلی گیسوم، منطقه‌ ییلاقی سوباتان، آبشار ورزان، حمام قدیمی مریان، قلعه سلسال، کاخ ییلاقی و قشلاقی نصرالله خان یا سردار امجد، حمام قدیمی آق اولر، مناطق باستانی تول و بقعه شاه میلرزان، سورتمه تالش شما می توانید بعد از بازدید از این مکان ها اگر فرصت داشتید سری به دیگر مکان های دیدنی تالش بزنید، در ادامه برخی از این مکان های دیدنی را به شما معرفی می کنیم.

رستوران های نزدیک به دریاچه سراگاه تالش

پارک جنگلی سیاه داران

این پارک 9 کیلومتر با دریاچه سراگاه فاصله دارد، در این پارک جنگلی پوشش های گیاهی چون :   درختان شمشاد ، افرا ، ممرز ، بلوط ، راش ، توسکا ، گردو ، انجیلی ، نمدار ، آزاد ، ملچ وجود دارد، همچنین در این پارک تعدادی گوزن مارال و اهو و غزال وحشی زندگی می کند. از امکانات موجود در این پارک می توانیم به : رستوران، سرویس بهداشتی عمومی، پارکینگ، آلاچیق برای استراحت اشاره کنیم.

ادرس پارک جنگلی سیاه داران : ایران، استان گیلان، جنوب غربی تالش، هشتپر، منطقه ی سیاهداران

رستوران های نزدیک به دریاچه سراگاه تالش

سورتمه تالش

این سورتمه در سال 1389 شروع به فعالیت کرده است و توسط یک شرکت المانی ساخت ان با تمامی استاندارد ها بوده است این سورتمه دارای طول یک کیلومتر و پنجاه و پنج متری می باشد که دو خط دارد خط اول ان به شکل مستقیم و یا لیفت است و خط دوم غیر مستقیم می باشد و در این خط پیچ های زیادی وجود دارد.

آدرس سورتمه تالش: استان گیلان، شهر تالش، میدان امام علی، انتهای خیابان جعفر طیار، پارک سیاهداران

رستوران های نزدیک به دریاچه سراگاه تالش

پارک جنگلی گیسوم

گیسوم از منطقه هایی می باشد که ساحل و جنگل ان در فاصله کمی واقع شده اند در این منطقه تفریحات زیادی از جمله : جت اسکی، پارالاکس، دوچرخه سواری، اسب سواری، قایق سواری، پاراگلایدرو ترامپولین و پارک بادی برای کودکان واقع شده است همچنین این منطقه امکاناتی چون : آلاچیق، رستوران، سرویس بهداشتی عمومی و پارکینگ دارد اگر قصد سفر کردن به این منطقه را دارید بدانید تمامی امکانات مورد نظرتان فراهم شده است و هیچ جای نگرانی نیست.

ادرس ساحل گیسوم  : استان گیلان، شهرستان تالش، ساحل گیسوم

رستوران های نزدیک به دریاچه سراگاه تالش

رستوران های نزدیک به دریاچه سراگاه تالش

بعد از یک گشت و گذار حسابی مطمئنا به دنبال یک رستوران با کیفیت غذای خوب هستید از این رو ما به شما پیشنهاد رستوران هایی چون : رستوران اکبر جوجه تالش که در فاصله 30 دقیقه ای از دریاچه می باشد و غذاهای ان معروف و خوشمزه است و همچنین رستوران اسپینا تالش که در 10 کیلومتری دریاچه سراگاه واقع شده و رستوران اق اولر تالش که منوی ان ایرانی است با فاصله 35 دقیقه ای از دریاچه سراگاه است و رستوران شاطر عباس که این رستوران در نزدیکی سورتمه تالش واقع شده است و 38 دقیقه مسیر دارد را به شما معرفی می کنیم.

date_range پنجشنبه 23 تیر 1401 remove_red_eye 383 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0