{{ctrl.notification}}
آشنایی با انواع هواپیماها و مدل آن

آشنایی با انواع هواپیماها و مدل آن

اولین طراحان هواپیما برادران رایت بودند که موفق شدند وسیله ای بسازند تا بتواند پرواز کند بعد ها با توجه به پیشرفت علم هواپیما را به پرواز در اوردند.

در این مقاله با آس چارتر همراه باشید تا با انواع هواپیماها آشنا شوید، همچنین شما می توانید بهترین قیمت بلیط چارتری و بلیط هواپیما را از آس چارتر  جستجو کنید.

انواع هواپیما های مسافربری:

انواع ایرباس

انواع بوئینگ

هواپیمای فوکر

مک دانل داگلاس

هواپیما های مسافربری:

این هواپیما ها توسط شرکت های هواپیمایی طراحی می شود معمولا این نوع هواپیما ها وزن سنگین تر و ابعاد بزرگتری از هواپیما هایی که سبک هستند دارند.

جالب است بدانید هواپیماهای مسافربری جزوه کارهای تجاری حساب می شوند. امروزه شرکت‌های زیادی هستند که هواپیمای مسافربری تولید می‌کنند که می‌توان شرکت‌های ایرباس، بوئینگ، بمباردیه و امبرائر را مثال زد که در رقابت عمده با یکدیگر هستند. اگر قصد رزرو بلیط پرواز ارزان چارتری را دارید می توانید از طریق سایت آُس چارتر بلیط خود را تهیه کنید.

بزرگ‌ترین هواپیماهای مسافری دنیا ، هواپیماهای پهن‌پیکر جت هستند.

هواپیمای پهن‌پیکر یک هواپیمای بزرگ مسافربری است که در سالن مسافرین آن دو راهرو وجود دارد.

 به اصطلاحی به آن هواپیمای دو راهرویی می‌گویند. عموماً هواپیماهای مسافربری پهن‌پیکر، بدنه‌ای با قطر ۵ تا ۶ متر دارند.

این نوع هواپیماها، در سالن اصلی، مسافران در ۷ تا ۱۱ صندلی در کنار یکدیگر می‌نشینند و در کل توانایی حمل ۲۰۰ تا ۸۵۰ مسافر را دارد.

هواپیما مسافربری ایرباس A350:

این هواپیما دومتره یکی از مدرن ترین هواپیما های فرانسویی است که در پاریس رونمایی شد کاربرد اصلی این هواپیما جابجایی تعداد زیادی مسافر در مسافت‌هابسیار طولانی است.

هواپیما مسافربری ایرباس A350

ویژگی های منحصر به فرد A350:

مجهز ترین سیستم های الکترونیکی و ناوبری در این هواپیما وجود دارد به همین دلیل بسیاریی از ایرباکس ها را کامپیوتر پرنده میگویید.

ایرباکس قابلیت حمل مسافر های زیادی را دارد .

برد این هواپیما 14000 کیلومتر و سرعت آن میتواند تا 903 کیلومتر بر ساعت میشود.

مک دانگل MD-80

این هواپیما شامل  دو موتوراست که 172 نفر گنجایش مسافر دارد. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و هواپیمایی زاگرس در ناوگان هواپیمایی خود، از این هواپیما استفاده می کنند. برد این هواپیما 3476 کیلومتر است.

این هواپیما یک هواپیمای بسیار باریک پیکر است و اخرین مدلی که از ان تولید شده است توسط خود شرکت مک دانگل است. این هواپیما می تواند 172 نفر را جا به جا کند. از تولیدات کارخانه ی مک دانل داگلاس مدل های McDonnell Douglas MD-82 و McDonnell Douglas MD-83 هم توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایرتور و زاگرس پرواز می کنند.

مک دانگل MD-80

فوکر 100

این هواپیما 122 مسافر را جابه جا می کند و دو موتور را انتهای خود دارد. سرعت این هواپیما ۸۴۵ کیلومتر بر یاعت است. شرکت های هواپیمایی ایران‌ ایر، کیش‌ایر، قشم ‌ایر، آسمان و نفت از این هواپیما در ناوگان خود بهره می برند.

فوکر 100

هواپیمای  British Aerospace 146

از سال 1981 به بازار آمد. این هواپیما 4 موتوره است و بیشترین سرعتش هم برابر 801 کیلومتر بر ساعت است. این هواپیمای 112 نفره توسط قشم ایر و تابان استفاده می شود.با خرید بلیط چارتری و خرید بلیط لحظه اخری از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

هواپیمای ATR 72

این هواپیما کاملا میان برد است و کاملا مناسب برای پروازهای داخلی و منطقه ای است. ظرفیت این هواپیما بین ۶۸ تا ۷۸ نفر است. شرکت هواپیمایی آسمان از این مدل هواپیما استفاده می کند.

هواپیمای ATR 72

جامبو جت  Jumbo Jetsیا هواپیماهای پهن پیکر wide-body

بوئینگ( ۷۴)یکی از انواع هواپیماهای بوئینگ و اولین هواپیمای پهن پیکر جهان بود و با توجه به ابعاد بزرگش، لقب جامبو جت را بدست آورد. عرض بدنه این هواپیماها به اندازه‌ای است که می‌تواند دو راهرو را در خود جای دهد و بیش از ۷ صندلی در هر ردیف آن قرار گیرد.

دو شرکت بوئینگ و ایرباس اصلی‌ترین تولیدکننده هواپیماهای پهن پیکر هستند که به دلیل ظرفیت بالای مسافران و همچنین امکان پرواز در مسیرهای طولانی‌تر، نزد ایرلاین‌های معتبر بسیار محبوب هستند. البته باید در نظر داشت که این هواپیماها در مسیرهای کوتاه و پروازهای داخلی چندان کاربرد ندارند زیرا پر کردن آنها کار دشواری است و از طرف دیگر، تمام فرودگاه‌ها امکان پذیرش این هواپیماهای غول پیکر را ندارند.

جت‌های ابعاد متوسط  Mid-Size هواپیما

همانطور که گفتیم ، استفاده از هواپیماهای پهن پیکر یا جامبو جت در مسیرهای کوتاه‌تر به خاطر ظرفیت، ابعاد و همچنین هزینه‌های آن منطقی نیست. اما بالا بودن سرعت موتور جت استفاده شده در این هواپیماها باعث شده تا یک هواپیمای دیگر به انواع هواپیماها اضافه شود که به آنها جت‌های ابعاد متوسط می‌گویند.

این هواپیماها مانند Airbus 350-1000 یا Boeing 737، عرض کمتری دارند و با ظرفیتی در حدود ۳۵۰ مسافر، در مسیرهای متوسط‌تر استفاده می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا این نوع از هواپیماها محبوبیت بیشتری نزد ایرلاین‌ها داشته باشند.بلیط چارتر ارزان خود را از آُس چارتر خریداری نمایید.

جت‌های ابعاد متوسط  Mid-Size هواپیما

جت‌های منطقه‌ای Regional jet هواپیما

 نوع  دیگری از انواع هواپیماهای مسافربری که ظرفیتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ مسافر دارد، هواپیماهای جت منطقه‌ای است که محبوبیت بسیاری در مسیرهای کوتاه و پروازهای داخلی دارد. این هواپیماها قیمت کمتری دارند، سوخت کمتری مصرف می‌کنند و با توجه به ظرفیت پایین احتمال خالی ماندن صندلی‌های آن کمتر است. بنابراین این نوع از هواپیما برای ایرلاین‌ها بسیار محبوب است و اکثر انواع هواپیمای مسافربری در ایران، از این نوع است. Fokker 100 یکی از مهمترین انواع هواپیما در این دسته بندی است.

هواپیماهای ملخی Turboprops، انواع-هواپیما

نوع دیگر از هواپیماها که برای جا به جایی مسافران استفاده می شود است. هواپیماهای ملخی یا توربوپراپ هستند. اگرچه این هواپیماها کمتر از هواپیماهای موتور جت قابل اعتماد هستند، اما با این حال از امنیت بالاتری نسبت به حمل و نقل زمینی برخوردارند.

این هواپیما مصرف سوخت کمتری دارد و با توجه به اینکه سوخت یکی از مهمترین هزینه‌های یک پرواز است، بنابراین هواپیماهای ملخی برای ایرلاین‌ها و مسیرهای کوتاه و داخلی بسیار محبوب هستند. ATR 72 یکی از محبوب‌ترین انواع هواپیمای ملخی است که در ایران نیز بسیار استفاده می‌شود.

هواپیماهای ملخی Turboprops، انواع-هواپیما

هواپیما باری cargo aircraft

هواپیماهای باری یا فرایتر یکی دیگر از انواع هواپیما هستند و همانطور که معلوم است، به منظور حمل بار ساخته شده‌اند. این هواپیماها از دیگر انواع هواپیما بزرگتر است و به طور اختصاصی برای حمل و نقل بار از آنها استفاده می‌شود. اگرچه Boeing 747 هم می تواند به عنوان هواپیمای باری استفاده شود، اما هواپیماهای Boeing Dreamlifter و Airbus Beluga XL از مشهورترین انواع هواپیمای باری هستند که بیش از ۲۲۰۰ متر مکعب ظرفیت دارند. آُس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده پرواز چارتری است.

 

date_range جمعه 05 شهریور 1400 remove_red_eye 2098 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0