{{ctrl.notification}}
آبشار کلوگان

آبشار کلوگان

کلوگان واقع در منطقه شمیرانات دارای طبیعتی زیبا و بکر با آبشارهای دیدنی است که در هر فصل به خصوص در فصل بهار زیبایی خاص خود را دارد. این آبشار یکی از مرتفع ترین آبشارهای تهران است. اگر به طبیعت گردی و پیاده روی علاقه دارید، اینجا مقصد مناسبی برای شماست. کلوگان که به «کلوگان» یا «کلیگان» نیز معروف است، یکی از روستاهای خوش آب و هوا در روستای رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران است. در این منطقه روستاهای دیگری مانند اهر، امامه، شمشک و لالان وجود دارد. آس چارتر به شما ایت انکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید به راحتی بلیط چارتر ارزان مشهد تهران خود را از این سامانه تهیه نمایید.

آبشار کلوگان شمیرانات

معرفی آبشارکلوگان

آبشار کلوگان یکی از جاذبه های استان تهران و یکی از زیبایی های روستای کلوگان است که در دره ای به همین نام بین کلوگان و امامه واقع شده است. کلوگان، جواهر دهکده آبشار کلوگان در ارتفاع 2050 متری از سطح دریا واقع شده است. کلوگان یکی از بلندترین آبشارهای استان تهران است که 40 متر ارتفاع دارد و به صورت پلکانی به پایین سرازیر می شود. این آبشار در فصل بهار معمولا از اواسط تابستان آب زیادی دارد و فقط یک نهر باریک از آنجا دیده می شود. این آبشار در مسیر رودخانه فرعی قرار دارد که از سمت چپ به رودخانه اصلی متصل می شود. برای رسیدن به پای آبشار حدود 200 تا 300 متر در کنار رودخانه فرعی است و حدود یک ساعت و نیم پیاده روی از روستا طول می کشد.

آبشار کلوگان شمیرانات

جاذبه های گردشگری در اطراف آبشار کلوگان

آبشار کلوگان یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی در تهران که از دیدن مناظر آن لذت خواهید برد در کنار تمام این زیبایی های جذاب جاذبه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها بازدید نمایید. در ادامه به معرفی این جاذبه ها خواهیم پرداخت.

روستای زیبای کلوگان

روستای زیبای کلوگان یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران است، که آبشار کلوگان یکی از جاذبه های گردشگری در این روستا محسوب می شود. این روستا در فصل پاییز و زمستان به دلیل مهاجرت مردم متروک است اما در نیمه اول سال که کلوگانی ها به باغ هایشان سر می زنند، روستا شلوغ می شود.  رودخانه زیبا، باغ های سرسبز با انواع میوه های خوشمزه بر جذابیت این زوستا افزوده است، می توانید در مسیر رودخانه و از پله های زیبایی که رودخانه را همراهی می کند عبور کنید و به باغ های گیلاس سری بزنید و یا در زیر سایه درختان بلند گردو با بوی مطبوع قدم بزنید. همچنین بازدید از چشمه معروف روستای کلوگان که در نزدیکی رودخانه قرار دارد که دارای آبی شفاف و گوارا دارد سری بزنید و کمی از این آب بنوشید و لذت ببرید.

آبشار کلوگان شمیرانات

روستای میگون

روستاها و خانه های تابستانی با آب و هوای دلپذیر، بهترین راه برای فرار از محیط پرهیجان شهری هستند. میگون بخشی از قصران که در حدود 53 کیلومتری شمال تهران، روستایی را در شمیرانات واقع شده است. دامنه های سرسبز رشته کوه توچال و رودخانه هایی که از میان این دره ها می گذرد همه مسافران را به وجد می آورد. در نزدیکی روستای میگون غارهای متعددی وجود دارد که همیشه غارنوردان زیادی از آن بازدید می کنند. انگارک، پاسبند، باغ بالا، خوربزدره و جوزدار از چشمه های مهم روستا هستند. در روستای میگون امکانات خوبی برای پذیرایی از گردشگران فراهم می کنند. هر غذاخوری و رستورانی در روستا چشم اندازی از زیبایی های طبیعی اطراف روستا را ارائه می دهد. با اقامت در روستا می توانید در ویلا یا سوئیت اجاره ای چند روزی را سپری کنید.

آبشار کلوگان شمیرانات

روستای فشم

روستای فشم یکی از نقاط دیدنی نزدیک آبشار کلوگان تهران است، بازدید از روستاهای اطراف تهران یکی از بهترین فرصت های دیدنی است. آب و هوا و زیبایی روستای فشم شما را به یاد شمال ایران می اندازد. بقعه امامزاده ابراهیم، ​​دره آهنگرک، دشت جانستون و آبشار یخی آبنیک از جاذبه های این روستا هستند. در منطقه گردشگری فشم چندین رستوران، غذاخوری و کافی شاپ وجود دارد. روستای فشم حدود 50 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد.

آبشار کلوگان شمیرانات

روستای امامه

 بازدید از روستای امامه انتخاب خوبی است. روستا امامه دارای آب و هوای مطبوعی است. امامه یکی از بهترین مقاصد برای گشت و گذار در تابستان گرم است؛ البته دیدن طبیعت رنگارنگ و پاییزی این روستا را از دست ندهید. رودخانه ای خروشان در دره نزدیک روستا جاری است. کمپینگ کنار رودخانه حس خوبی به شما می دهد. روستای امامه امکانات اقامتی خوبی دارد. در این روستا ویلاها و سوئیت های زیادی برای اجاره ساخته اند که می توانید برای اقامت یه چند روزی را سپری کنید.

آبشار کلوگان شمیرانات

قله مهرچال و کلوگان

کوهنوردی یکی از تفریحات جذاب در تعطیلات است. در نزدیکی روستای امامه کوهی با شکوه به نام مهرچال وجود دارد. ارتفاع قله مهرچال به 3912 متر می رسد. این کوه یکی از قله های مهم لواسان است و کوهنوردان زیادی به روستای امامه می آیند که کوهنوردی کنند. فراموش نکنید که مسیرهای دسترسی به این کوه بسیار شیب دار و بسیار خطرناک است. بنابراین برای صعود به قله ها باید مهارت های لازم را داشته باشید

آبشار کلوگان شمیرانات

رودخانه روستا

 رودخانه ای که از این آبشار زیبا سرچشمه می گیرد در کنار دامنه کوه های بکر و دره های سرسبز منطقه مملو از گل های وحشی یکی از جذاب ترین مناظر را به وجود آورده است، که مسافران در کنار این رودخانه به تفریح و آب بازی می پردازند و کمپ می زنند این رودخانه فصلی و دائمی از گوشه و کنار دشت ها و دره های گذر می کند که بسیار بی نظیر و تماشایی است شما می توانید در این مناظر به عکاسی بپردازید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط  لحظه آخری آبادان تهران در مشهد می باشد.

آبشار کلوگان شمیرانات

تله کابین توچال

تله کابین یکی از تفریحات دلپذیر در روزهای سرد زمستانی است. ایستگاه تله کابین توچال دارای 3 خط اصلی است که در طول مسیر از 7 ایستگاه عبور می کند. هنگام بالا رفتن از دامنه کوه، مناظر دیدنی زیر پای شما پخش می شود. هر چه به قله نزدیکتر می شوید، آدرنالین خون شما بالاتر می رود. با هر توقف، دمای هوا خنک تر می شود؛ بنابراین فراموش نکنید که لباس مناسب آب و هوای کوهستان به همراه داشته باشید. برای سوار شدن به این تله کابین باید به مرکز تفریحی توچال مراجعه کنید.

وسایل مورد نیاز برای رفتن به آبشار کلوگان

در مسیر رسیدن به این آبشار هیچ امکاناتی وجود ندارد.  پس همراه داشتن وسایل مورد نیاز را فراموش نکنید. مهم ترین وسایل این سفر کفش های پیاده روی و راحتی است. همچنین برای کمپینگ و استراحت به تجهیزات دیگری نیاز خواهید داشت؛ به عنوان مثال، چادر، تشک، غذا، آب آشامیدنی، لباس اضافی، ضد آفتاب، کلاه آفتاب و... وسایلی را که بیشتر نیاز دارید همراه داشته باشید تا کیف شما خیلی سنگین یا آزاردهنده نباشدهمچنین از شارژ کامل گوشی و دوربین خود مطمئن شوید.

آبشار کلوگان شمیرانات

امکانات آبشار کلوگان

از آنجایی که آبشار کلوگان یکی از مناطق طبیعی و بکر اطراف تهران محسوب می شود، این روستا امکانات رفاهی زیادی نمی باشد، از این رو اگر به غذا نیاز دارید می توانید قبل از رفتن به سمت آبشار به سوپرمارکت روستا مراجعه کنید و یا اگر نیاز به سرویس بهداشتی دارید از سرویس بهداشتی مسجد روستا استفاده کنید. علاوه بر این، روستای کلوگان فاقد امکانات اقامتی است، اگر قصد دارید شب را در این مکان سپری کنید، باید در دشت کلوگان چادر بزنید.

آبشار کلوگان شمیرانات

اقامت در آبشار کلوگان

همانطور که در بالا گفتیم در کنار و نزدیکی این آبشار امکاناتی وجود ندارد، از این رو اگر دوست داشتید چند روزی را در این منطقه اقامت کنید، می توانید در دشت های اطراف کمپ بزنید و یا در اقامتگاه ها و خانه های روستایی، روستاهای اطراف چند روزی را برای اقامت اجاره کنید.

آبشار کلوگان شمیرانات

بهترین زمان برای سفر به آبشار کلوگان

توصیه می کنیم اوایل اردیبهشت به کلوگان بروید.  در این فصل از سال، هوای خنک و مطبوع در کنار رودخانه خروشان، طبیعت سرسبز دلپذیر و درختان پر گل شما را مجذوب خود می کند و اجازه می دهد طعم این طبیعت گردی برای مدتی طولانی در خاطرتان بماند. در اواخر فرودين و اوايل ارديبهشت همچنان برف و يخ در اين منطقه ديده می شود و منظره زيبايی را به وجود آورده اند.

آبشار کلوگان شمیرانات

مسیر دسترسی به آبشار کلوگان

ایران، استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، دهستان رودبار قصران، روستای کلوگان

date_range شنبه 26 شهریور 1401 remove_red_eye 406 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
سحر ثابت شیرازی :

جالب بود.