{{ctrl.notification}}
آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آبشارهای عظیم الجثه جهان آبشارنیاگارا می باشد. این آبشار مجموعه ای از سه آبشار زیبا و وسیع می باشد که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این آبشار در میان مرز کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. که در واقع یکی از این آبشارها متعلق به کشور کانادا و سایر آبشارها به کشورآمریکا تعلق دارد. در ادامه آس چارتر در این مقاله قصد دارد این آبشار زیبا و عظیم الجثه را به طور کامل برایتان معرفی کند و اطلاعات جالبی را در خدمتتان قراردهد. با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان خارجی تهران تورنتو را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

آبشار نیاگارا

چگونگی به وجود آمدن آبشار نیاگارا

در عصریخبندان حدود 7/1 میلیون سال قبل حوضه دریاچه های بزرگ گریت لیکس و رودخانه‌ نیاگارا وجود داشته است، که ورقه های یخی به ضخامت 2 یا 3 کیلومتر در حدود 18 هزار سال قبل به سوی جنوب دریاچه‌های گریت لیکس پیشروی کرده اند. و با گذشت زمان و آب شدن این ورقه‌های یخی در حدود 12500 سال قبل، به ‌تدریج یخبندان شبه ‌جزیره‌ نیاگارا از میان رفت. ذوب شدن این ورقه های ضخیم یخی باعث سرازیرشدن دریاچه‌ ایری، رودخانه‌ نیاگارا و دریاچه‌ انتاریو به رودخانه‌ سنت لارنس و ازآنجا به ‌سمت دریا شد. در ابتدا 5 آبریز وجود داشت که این 5 آبریز به یک آبریز یعنی آبشار نیاگارا کاهش یافت. و بعد از آن آبشار باعث فرسایش و فرسودن سنگ ها شد، و بر اثر فرسایش این منطقه 10 کیلومتر به ‌سمت جنوب عقب ‌نشینی کرد، و در حدود 10900 سال پیش نیاگارای امروزی در بین منطقه ی کوئین استون در انتاریو و لوئی استون در نیویورک به وجود آمد که این پرتگاه که ارتفاعی حدود یک ساختمان ۲۰ طبقه را دارد و حدود 2 میلیون سال پیش در زیر لایه ای از یخ مدفون بوده است. رودخانه ی نیاگارا نیز قدمتی حدود 12 هزارسال را دارد، آب این آبشار با طی مسافتی حدود 24 کیلومتر از گردنه‌ها و دره‌ها نهایت به انتاریو و پنجمین دریاچه‌ گریت لیکس که یک پنجم آب شیرین جهان را تشکیل می دهد ریخته و از آنجا به پرتگاه نیاگارا که به آبشار نیاگارا مشهور است می ریزد.

آبشار نیاگارا

معرفی آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا از جذابترین آبشارهای جهان می باشد، که بعد از آبشار آنجل دومین آبشار بلند جهان محسوب می شود. آبشار نیاگارا از مجموع سه آبشار نقاب عروس، نعل اسب و آمریکایی پدید آمده است، که آبشار نعل اسب بزرگ ‌ترین و نقاب عروس کوچک ‌ترین آنهاست. این آبشار از دریاچه ایری و رودخانه نیاگارا سرچشمه می گیرد و به دریاچه انتاریو می ریزد، این آبشار از نظر سرعت جریان آب در جهان رتبه اول را دارد. این غول آبی در سراسر جهان یکی از معروف ترین آبشارهای دنیا می باشد، این آبشار محبوب یکی از مکان های الهام‌بخش برای هنرمندان، نویسندگان، فیلم‌سازان و بازدیدکنندگان بوده است و دارای دورنمای بسیار شگفت انگیز و دیدنی می باشد، که به‌عنوان یک جاذبه طبیعی به قطب گردشگری میلیون ها گردشگر و توریست در جهان درآمده است، آبشار نیاگارا علاوه بر صنعت گردشگری تاثیر مهمی بر اقتصاد آمریکا و کانادا و در تامین نیرو و حمل و نقل نیز داشته است. در ادامه این هر یک از این سه آبشار را برایتان معرفی خواهیم کرد.

آبشار نیاگارا

آبشار نعل اسبی

یکی از بزرگترین آبشارهای نیاگارا که به نعل اسبی معروف است، در بخش شرقی جزیره بز قرار دارد، ارتفاع این آبشار حدود ۵۳ تا ۵۷ متر است. بیشتر قسمت آبشار نعل اسبی در کانادا قرار گرفته است به همین دلیل به آبشار کاندایی نیز شناخته می شود، که حدود 90 درصد آب این آبشار از کانادا و 10 درصد آن از آمریکا سرچشمه می ‌گیرد، میزان ریزش آب این آبشار حدود 2 میلیون لیتر در هر ثانیه است، که با تغییر فصول ریزش آن تغییر می کند. ریزش این آبشار دارای حجم و سرعت بسیارزیادی است که همین امر باعث شده حدود 120 متر از بستر زمین زیرین خود را ویران کرده است. دهانه‌ این آبشار طولی برابر با ۷۹۲٫۴ متر دارد. جالب است بدانید بیش از ۹۰ درصد آب رودخانه نیاگارا را در جهت تامین دو نیروگاه برقی و آبی مورد استفاده قرار می گیردو 10 درصد باقی مانده از طریق دو آبشار دیگر مجموعه آبشار نیاگارا از ارتفاع فرو می ‌ریزد.

آبشار نیاگارا

آبشار آمریکایی

آبشار آمریکایی نیز در بخش غربی با زاویه 90 درجه قرار گرفته است و ظاهر آن به شکل w می باشد، که این شکل ظاهری به ‌دلیل سابیده شدن سنگ‌ها توسط فشار آب طی ۱۵۰ سال گذشته به وجود آمده است.عرض این آبشار حدود ۲۵۰ متر است و ارتفاع این آبشار در بلندترین قسمت حدود 30 متر و در کوتاه ترین قسمت حدود 21 متر می باشد، کمی ارتفاع این آبشارنسبت به آبشار نعل اسبی بخاطر تخته سنگ غول‌ پیکری است که در قسمت پایینی آبشار آمریکایی قرار دارد. اما شاید برایتان جالب که در وقتی از بالا به این آبشارها نگاه می کنید، ارتفاع انها را یکی ببنید اما این موضوع یکی از جذابیت های مرموز این آبشار است. ضلع شمالی این آبشار در سال ۱۹۵۴ میلادی کاملا از بین رفت به همین دلیل گروهی از مهندسان ارتش آمریکا در سال ۱۹۶۹ میلادی برای جلوگیری از تخریب آبشار آمریکایی موفق شدند در سال ۱۹۷۰ با تغییر دادن برخی نواحی آبریز نیاگارا روند فرسایش خاک را کاهش دهند و ازتخریب این آبشار که یکی از محبوب ترین و پرگردشگرترین جاذبه های این کشور است جلوگیری نمایند.

آبشار نیاگارا

آبشار نقاب عروس

سومین آبشار در مجموعه آبشارهای نیاگارا آبشار نقاب عروس یا تورعروس است، این آبشار در گذشته  نام های دیگری همچون لونا و آیریس داشته است، ارتفاع این ابشار حدود 24 متراست، این آبشار دارای ظاهر و شکل خاصی نیست، این آبشار کوچکترین آبشار نیاگارا اسن که در نیویورک آمریکا قرار دارد. آب آبشار نقاب عروس به سنگ‌های سنگ‌های تالوس که بسیار مشهور هستند برخورد می ‌کند و بعد به دریاچه می ‌ریزد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران ونکوور از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آبشار نیاگارا

تفریحات در آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی که از شگفت انگیز ترین پدیده های طبیعی و اثری خارق العاده از هنرمندی خدا می باشد که سالانه تعداد زیادی گردشگر و مسافر برای مشاهده این پدیده زیبا به کانادا و آمریکا سفر می کنند، این آبشار به قدری شما را محو خود می کند و صدای موسیقی آب برایتان آرامش بخش خواهد بود که ساعت ها می توانید به مشاهده آن بپردازید، اما در کنار این جاذبه ی زیبا تفریحات فوق العاده جذابی نیز دارد که زیبایی این جاذبه را دو چندان کرده است که سالانه بیش از ۱۳ میلیون گردشگر به این منطقه سفر می کنند. در ادامه این تفریحات جذاب را برایتان معرفی خواهیم کرد.

آبشار نیاگارا

پیاده روی و قدم زدن در آبشار نیاگارا

یکی از جذابترین تفریحات در آبشار نیاگارا قدم زدن و پیاده روی در کنتر این آبشار زیبا و جذاب می باشد که از پرطرفدارترین تفریحات در این منطقه است. در این منطقه تورهایی وجود دارد که می توانید با کمک و خرید بلیط این تورها به زیر آیشار بروید و در آن زیر قدم بزنید، در این تورها شما می توانید با توسط از قایق و پوشیدن لباس‌های ضدآب و پلاستیکی به این ابشار نزدیک شوید، پوشیدن این لیاس ها ضروری می باشد، و از خیس شدن شما جلوگیری می کند زیرا با نزدیک شدن یه این آبشار کاملا خیس خواهید شد، این قایق ها شما را به زیر آبشار می برد و شما می توانید در زیر آبشار به قدم زدن بپردازید و از آن لذت ببرید.

آبشار نیاگارا

شنا کردن در نیاگارا

از دیگر تفریحات لذت بخش در آبشار نیاگارا شنا کردن می باشد، به همین منظور در قسمتی از آبشتر نیاگارا برای شنا کردم گردشگران در نظر گرفته شده است، در پایین آبشار نیاگارا که آب های ریخته می شود، قسمتی از آن به نیروگاه اختصاص دارد که در میان آن نیز قسمتی برای شنا و آب تنی کردن گردشگران در نظر گرفته شده است. کسانی که به شنا کردن در این آبشار علاقه مند هستند می توانند در آن به شنا بپردازند و از این تفریح لذت ببرند.

آبشار نیاگارا

قایق سواری در آبشار نیاگارا

از دیگر تفریحات در آبشار گشت زدن در درون آبشار با قایق می باشد، با استفاده از قایق هایی که در آبشار قرار گرفته است می توانید با تهیه بلیط با سوار شدن به قایق آبشار را و اطراف آن را با دقت ببنید و از دیدن عظمت این آبشار زیبا و جذاب لذت ببرید.

آبشار نیاگارا

عکاسی در آبشار نیاگارا

این را همه ی ما می دانیم یکی از لذت بخش ترین تفریحات در سفرها عکاسی کردن و ثبت لحظه های خاطره انگیز می باشد، در آبشار نیاگارا نیز یکی از لذت بخش ترین تفریحات عکاسی کردن است، منظره های فوق العاده شگفت انگیز این آبشار عظیم شما را به وجد خواهد آورد که عکس گرفتن و فیلم گرفتن در کنار این جاذبه ی شگفت انگیز برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود.

آبشار نیاگارا

رستوران گردی در نیاگارا

در کنار بزرگترین آبشار زیبای جهان رستوران های متعددی وجود دارد که برای شکم گردی در کنار تفریح ودر حین گشت و گذار می‌توانید از غذاهای لذیذی که رستوران‌های اطراف آماده کرده‌ اند سفارش داده و از خوردن آن در همچین محیط زیبا و جذاب لذت ببرید. از بهترین رستوران های محبوب و معروف این آبشار می توان به رستوران هارد راک اشاره کرد که دارای لذیذترین غذاهای خوشمزه می باشد.

آبشار نیاگارا

پرواز بر فراز آبشار نیاگارا

یکی از لذت بخش ترین تفریحات در آبشارنیاگارا پرواز با هلیکوپتر می باشد، شما می توانید با تهیه بلیط برای اولین باز پرواز بر فراز آبشار نیاگارا را امتحان کنید و از آن بالا مناظر زیبای آبشار را مشاهده نمایید، این هلیکوپترها حدود 50 سال در این منطقه وجود دارند که گردشگران برای تفریح از آن استفاده می کنند.

آبشار نیاگارا

تله کابین نیاگارا

یکی از بهترین تفریحات آبشار نیاگارا تله کابین نیاگارا می باشد، این تفریح جذاب از سال 1916 در این منطقه در حال فعالیت می باشد و توسط لئوناردو  تورس کودو یک مهندس اسپانیایی ساخته شده است. تله کابین نیاگارا در ارتفاع ۱۰۶۶ متری در چهار کیلومتری آبشار نیاگارا و روی رودخانه نیاگارا قرار گرفته است، ظرفیت این تله کابین حدود 35 نفر است، تله کابین نیاگارا از مسافتی را از سواحل کانادایی، رودخانه نیاگارا و مرز بین‌المللی دو کشور آمریکا و کانادا می گذارند و حدود 4 بار شما با این تله کابین از این مرز و مناظر عبور می کنید جالب است بدانید شما بدون ویزا می توانید با این تله کابین از مرز آمریکا عبور نمایید.

آبشار نیاگارا

برج اسکایلون نیاگارا

برج اسکایلون یکی از جاذبه های دیدنی که در نزدیکی آبشار نیاگارا و در شهر نیاگارا فالز اونتاریو  قرار دارد، این برج 235 متراست که دارای چشم‌اندازی شگفت ‌انگیز 360 درجه  می باشد. در این برج زیبا دو سکوی دید باز و بسته، یک رستوران گردان و یک رستوران معمولی و کلی امکانات رفاهی وجود دارد.

آبشار نیاگارا

زیپ لاین نیاگارا

از دیگر تفریحان در این منطقه زیپ لاین است، این تفریح برای 5 سال به بالا در نظر گرفته شده است، با زیپ لاین آدرنالین خون خود را بالا ببرید، و با این تفریح هیجان انگیز بر روی آبشار لذت ببرید.

آبشار نیاگارا

شب گردی در نیاگارا

یکی از تفریحات لذت بخش در این منطقه شب گردی است، هرچند که فرقی ندارد چه در روز و چه در شب از زیبایی و جذابیت این آبشار کاسته نمی شود. اما بسیاری از گردشگران باتجربه شب را برای بازدید از این جاذبه طبیعی خارق‌العاده انتخاب می‌کنند. در شب شما می توانید شاهد نورپردازی بسیار زیبایی باشید، شب های رقص نورهایی بر روی ابشار قرار دارد که شما را محو خود می کند، این نورپردازی ها با پروژکتور و نورافکن‌های قوی روشن از سمت کشور کانادا نورپردازی می ‌شود. همچنین در حاشیه این آبشار مراسمات و جشن های آتش بازی می باشد که بسیار لذت بخش است.

زمین های گلف نیاگارا

وجود زمین های متعدد گلف در این منطقه از دیگر جاذبه های تفریحی برای گردشگران می باشد که می نوانند لحظاتی خود را سرگرم این بازی کنند و ازآن لذت ببرید.

آبشار نیاگارا

شهر نیاگارا فالز کانادا

یکی از جذابترین تفریحات برای گردشگران تفریح و گردش در فضای شهر نیاگارا فالز کانادا می باشد، این شهر با داشتن انواع تفریحات، تورها، کارناوال‌ها و جشنواره‌ها و برنامه‌های تفریحی گردشگران زیادی را جذب خود کرده است، همچنین جالب است بدانید با داشتن انواع تفریحات عاشقانه برای اقامت زوج‌های جوان مشهور است. شما می توانید در این شهر به خرید و تفریح و رستوران گردی بپردازید و آبشار زیبای نیاگارا را نیز مشاهده نمایید.

آبشار نیاگارا

مرکز خوشامدگویی تیبل راک نیاگارا

مرکز خوشامدگویی تیبل راک از دیگر جاذبه های نزیدک به آبشار نیاگارا می باشد. می توان گفت این نقطه اولین و بهترین نقطه برای شروع و گردش در آبشار نیاگارا می باشد، این مرکز در قسمت غربی آبشار نعل اسبی قرار دارد. این مرکز دارای بخش های مختلفی همچون: مغازه ها، فروشگاه‌ها، باجه اطلاعات و فروش بلیط جاذبه‌های مختلف و تورها آبشار نیاگارا قرار دارد. همچنین رستورانی در این مرکز در مقابل آبشار قرار دارد که می توانید در حین صرف غذا از آبشار نیز دیدن نمایید. جالب است بدانید در این مرکز آسانسوری قرار دارد که شما را به عمق 45 متر زیر زمین می برد. در زیر زمین تونل هایی وجود دارد که قدمتی حدود 130 سال را دارند. این تونل ها دقیقا شما را به پشت این آبشار هدایت می کنند، در انتهای این تونل ها سکویی روبازی قرار داردکه می نوانید از پایین ترین قسمت آبشار شاهد شدت جریان آب در آبشار نعل اسبی نیاگارا باشید. شدت آب در این قسمت به قدری شدید است که باید حتما روپوش پلاستیکی به تن داشته باشید.

آبشار نیاگارا

جزیره گوت یا بز نیاگارا

در میان رود نیاگارا جزیره ای قرار دارد بنام گوت یا بز این جزیره خشکی بسیار کوچکی است که در میان دو آبشار نعل اسب و نقاب عروس قرار گرفته است، این جزیره خالی از سکنه در جنوب غربی  نیاگارا فالز در ایالت نیویورک قرار دارد. جزیره بز از محبوب ترین جزایر پرگردشگر و پرطرفدار در آمریکا می باشد. جالب این بدانید در این جزیره دو پل وجود دارد که یکی به جزیره ی کوچک لونا و دیگری به سمت مرکز شهر مشیده شده است، از دیدنی ترین جاذبه های این جزیره مجسمه مخترع، مهندس برق، مکانیک و فیزیک‌دان صرب تبار آمریکایی نیکولا تسلا قرار دارد. این مجسمه برای خدمات شایان وی در این جزیره بعنوان یادمان ساخته شده است.

آبشار نیاگارا

جزیره لونا نیاگارا

جزیره ی کوچکتر لونا نیز از در بین آبشار های آمریکایی و نقاب عروس قرار گرفته است، مساحت این جزیره حدود 40 در 110 متر می باشد، این جزیره بوسیله یک پل چوبی به جزیره گون متصل بود که امروزه یک پل فلزی را جایگزین آن کرده اند. با قدم زدن بر روی این پل می توانید آبشارهای نیاگارا را تماشا کنید.

آبشار نیاگارا

بهترین فصل سفر به آبشار نیاگارا

همانطور که می دانید بیشتر گردشگران برای سفر سعی می کنند بهترین زمان و بهترین فصل به سفرکردن بپردازند، و بیشتر گردشگران در فصل های گرم به سفر می پردازند، از این رو بهترین فصل برای سفر به آبشار نیاگارا فصل بهار و تابستان می باشد، اما در هر صورت قبل از اینکه به آبشار نیاگارا بروید باید چند ماه قبل کارهای اقامت خود را در این منطقه انجام دهید. اگر می خواهید هزینه ی کمتری در سفر داشته باشید بهترین فصل برای سفر پاییز و زمستان است که بابت هتل و تفریحات نیاز نیست هزینه ی زیادی را پرداخت کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی  در مشهد می باشد.

آبشار نیاگارا

مسیر دسترسی به آبشار نیاگارا

برای رفتن و دسترسی به آبشار نیاگارا مسیرهای مخالفی وجود دارد، ساده ترین مسیر از تورتنو می باشد که در فاصله 75 کیلومتری این آبشار قرار دارد، شما می توانید با استفاده از اتوبوس های شاتل و یا پیپل موور این مسیر را طی کنید، و درمیان مسیر دریاچه انتاریو و دهکده نیاگارا و در نهایت آبشار نیاگارار رامشاهده نمایید. این اتوبوس ها دارای نرخ متفاوتی می باشند، یکی از آنها شما را با گذراندن از دیگر جاذبه ای دیدنی اطراف آبشار شما را درنهایت به سمت آبشار می برد و دیگر اتوبوس با طی مسافت کمی شما را مستقیما به سمت آبشار می برد. همچنین شما می توانید با اجاره اتومیبل و یا تاکسی به سمت آبشار بروید.

اگر از سمت کشور آمریکا به سمت آبشار می خواهید بروید می توانید مستقیما از سمت فرودگاه بین‌المللی بوفالو در نیویورک با طی مسافتی حدود ۴۰ کیلومتر به پل رنگین کمان به آبشار برسید. در ضمن لازم است بدانید این جاده بسیار شلوغ و پرترافیک می باشد، و هزینه پارکینگ بسیار گران است، همچنین می توانید از سرویس رفت و برگشت فرودگاه و یا از قطار، واگن برقی و اتوبوس برای رفتن به سمت آبشار استفاده کنید تا برایتان ارزان تر و مطمئن تر باشد.

آبشار نیاگارا

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 14 فروردین 1402 remove_red_eye 24277 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0