{{ctrl.notification}}
آبشار اخلمد

آبشار اخلمد

آبشار اخلمد یکی از بزرگ‌ ترین مناطق ورزشی و تفریحی شهر مشهد است. آبشار اخلمد از دره کوه بینالود سرازیر شده و انواع درختان، گیاهان زیبا و گل های صحرایی را سیراب می ‌کند. بیشتر خانواده های مشهدی و یا طبیعت گردان در فصل بهار و تابستان به منطقه اخلمد می آیند تا از هوای متبوع منطقه استفاده کنند. برای دیدن این آبشار زیبا کافی است از پای کوه به طرف بالا حرکت کنید تا اولین آبشار از مجموعه آبشارهای اخلمد را با ارتفاعی 23 متری ببینید. آبشار اصلی اخلمد یک کیلومتر با اولین آبشاری که مشاهده می کنید، فاصله دارد. آبشار اصلی 40 متر ارتفاع دارد و مهمترین منبع تامین آب منطقه محسوب می‌ شود. اما این پایان ماجرا نیست، پس از دیدن آبشار دوم و اصلی کافیست کمی مسیر را ادامه دهید تا به آبشارهای سوم و چهارم برسید. همان طور که ملاحظه کردید، اخلمد متشکل از چند آبشار کوچک و بزرگ فصلی است که این 4 آبشار درهمه فصول سال پر آب و جاری هستند. شاید به همین دلیل باشد که منطقه اخلمد از پر بازدیدترین مکان های مناسب طبیعت گردی و پیک نیک در مشهد است که گرمای تابستان را دلپذیر می‌ کند. دراین مقاله آس چارتر سعی دارد تا این آبشار زیبا را به شما معرفی کند تا ادامه مقاله با ما همراه باشید. برای تهیه بلیط لحظه آخری مشهد می توانید از سایت آس چارتر بلیط خود را تهیه نمایید.

آبشار اخلمد

تخت شاه عباسی اخلمد

در مسیر بین دو آبشار یک منطقه زیبا وجود دارد که بیشتر شهرتش را مدیون نام خود است. تخت شاه عباس نامی است که به منطقه وسیع بین آبشار 23 متری و آبشار 40 متری اخلمد داده اند. از این نقطه رودخانه ای به طول 2 کیلومتر جریان دارد که تا انتهای دره ادامه داشته و به کوه فاراب و کوه منیژه می رسد. بسیاری از گردشگران خود را به منطقه شاه عباسی می رسانند تا عکس های یادگاری بگیرند. البته در مسیر رودخانه و تخته درختان گیلاس و سیب فراوانی وجود دارد که برای افراد محلی هستند. پس سعی کنید بدون اجازه مالک باغ از میوه درختان نخورید. شاید خوب باشد که بدانید به دلیل سطح مناسب و هموار زمین این منطقه می‌تواند برای گردشگران از سنین مختلف به خصوص افراد سالمند نیز جذاب باشد.

آبشار اخلمد

سنگ نوردی دراخلمد

از دیگر جاذبه های منطقه اخملد می ‌توان به غار و بند اخلمد اشاره کرد. صخره های بزرگ 200 تا 300 متری اخلمد از مناطق معروف برای طرفداران سنگ نوردی هستند که جزو انتخاب های خوب برای کوهنوردان است. هر سال در فصل زمستان گروه های ورزشی و اکیپ های یخ نوردی به اخلمد می آیند تا از قابلیت های صخره یخی و آبشار برای تمرین استفاده کنند.

آبشار اخلمد

کوهسار های اخملد

این روستا دارای کوهسار های شگفت انگیزی نیز می باشد. کوهسار اخلمد از سه کوه تشکیل شده است که به یکدیگر متصل هستند و به صورت پیوسته روستای اخملد را درمیان گرفته اند. اهل محل به این سه کوه، کوه میزان، کوه منیجه و کوه پرو می گویند. کوه میزان در شرق اخلمد واقع شده و از نظر مرتع فوق العاده است. کوه منیژه در قسمت شرقی و جنوبی اخلمد قرار دارد که کوهی سبز و خرم با چشمه ها و درختان سبز و دره های زیباست که آب آبشار اصلی اخلمد از این کوه می جوشد. کوه پرو یا نام دیگر آن فاراب در شمال غربی اخلمد واقع شده است که کوه بسیار وسیعی است که بخشی از آن هموار و صاف است که برای زراعت مکان ایده آلی است و در تابستان اقامتگاه دامداران محلی است. با تهیه بلیط جارتر هواپیما ساری مشهد از سایت آس چارتراز مزایا و تخفیفیات ویژه ای برخوردار شوید.

آبشار اخلمد

سد اخملد

یکی دیگر از اعجازهای روستای اخملد، روستا سد اخلمد است. در ورودی این روستا سدی قرار دارد که در زمان «بایسنقر میرزا» نیمه اول قرن نهم هجری ساخته شده است. این سد بر روی سنگ های آهکی دوران دوم زمین شناسی با مصالح سنگ، آجر و ملات ساروج ساخته شده است  این سد آب مورد نیاز کشاورزی شهر مشهد را تامین می کند و در افزایش آب های زیر زمینی منطقه نیز موثر است. علی رغم اینکه از عمر این بنای تاریخی 700 سال می گذرد جز فرسودگی بخش هایی از آن سایر بخش ها سالم و پابرجا مانده اند. این سد به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آبشار اخلمد

غاربسیار عجیب در اخلمد

در پایین روستای اخملد غار بسیار عجیبی وجود، دارد که از ورودی غار فقط یک نفر توان عبور از آن را دارد. این غار نزدیک به 36 متر طول، 9 متر عرض و 4/5 متر ارتفاع دارد. یکی از جذابیت های این غار این است که صخره هایی که این غار را تشکیل داده است از صخره هایی که کوه های اطراف را تشکیل داده بسیار متمایزاند.

آبشار اخلمد

رودخانه اخلمد

این روستا رودخانه و چشمه آب های معروفی نیز در دل خود جای داده است. رودخانه اخلمد از محلی که نام آن پیش باغ و شیرمرغ است سرچشمه می گیرد و مسیری را از پیچ و خم دره های کوه منیجه، طی می کند و به دره اخلمد سرازیر می شود. آب این رودخانه در فصل بهار و طبیعتا هنگامی که در زمستان برف و باران بیشتر است، بسیار زیاد است. آس چارتراین امکان را به شما می دهد تا باکمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما تبریز مشهد را تهیه و رزرو نمایید.

آبشار اخلمد

چشمه های اخلمد

همچنین چشمه آب های روستای اخلمد از نظر موقعیت و شهرت در سطح قابل توجهی قرار دارند که معروف ترین آنها عبارتند از: چشمه دیرباز، چشمه حاتم، چشمه حصار، چشمه دراجی، چشمه پونه زار، چشمه سلیمه، چشمه بلبل، چشمه دنبه و...؛ این روستا دارای کوهسار های منحصر به فردی نیز می باشد.

آبشار اخلمد

نزدیک ترین جاذبه های گردشگری مشهد به آبشار اخلمد

همان‌ طور که گفته شد، آبشار اخلمد و روستای اطراف آن جزو مناطق خوش آب و هوای مشهد هستند که بیشتر برای طبیعت گردی و پیک نیک در فصول مختلف سال استفاده می ‌شوند. در نزدیکی آبشار اخلمد پناهگاه حیات وحش حیدری، منطقه چناران، شهر نیشابور، روستای رادکان، کوه سیاه خوانی قرار دارند. اگر به صورت زمینی به مشهد سفر می‌کنید، می ‌توانید شب را در منطقه چناران یا نیشابور بمانید و صبح زود برای بازدید از آبشار اخلمد به طرف این منطقه زیبا حرکت کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان در شهر مشهد می باشد.

آبشار اخلمد

date_range پنجشنبه 12 اسفند 1400 remove_red_eye 666 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0