{{ctrl.notification}}
Lake Zarivar Kurdistan

دریاچه زریوار کردستان

استان کردستان از زیباترین استان های کشور که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد، این استان دارای آب و هوای کوهستانی و مناظر بکر و زیبا می باشد که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سرتا سر ایران می باشد، از جذاب ترین جاذبه های طبیعی و دیدنی در کردستان دریاچه زریوار می باشد که همچون نگین فیروزه ‌ای در این استان می درخشد، آس چارتر در این مقاله به معرفی دریاچه زریوار در استان کردستان می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دریاچه زریوار کردستان

دریاچه زریوار از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران در فاصله 3 کیلومتری شهر مریوان و 125 کیلومتری سنندج در میان رشته‌ کوه‌های زاگرس قرار گرفته است، دریاچه زریوار به شکل‌ بیضی‌ و آب هایی به رنگ فیروزه ‌ای که به آن لقب نگین فیروزه‌ کردستان را داده اند. دریاچه زریوار دارای قدمت طولانی می باشد و قدمت آن را می توان به دوره‌ های پیش از تاریخ نسبت داد، این دریاچه بر اثر زمین لرزه به وجود آمده است، که از جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری در کردستان محسوب می شود و در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است، دریاچه زریوار در میان طبیعتی بکر از کوه ها و درختان سرسبز قرار گرفته و در داخل آن جزایر متحرک زیبای نیز خود نمایی می کند، دریاچه زریوار یک دریاچه دائمی که در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و آب آن از آب چشمه‌ ها و رودخانه‌ های اطراف تامین می گردد، میزان بارندگی در این دریاچه به حدود ۷۰۰ میلی‌ متر در سال می رسد، همچنین دریاچه زریوار زیستگاه‌ های جانوری و گیاهی متنوع می باشد.

بهترین زمان بازدید از دریاچه زریوار کردستان

استان کردستان دارای آب و هوای معتدلی می باشد، بهتریت زمان برای بازدید از دریاچه زریبار در فصل‌ های بهار و تابستان به بازدید بپردازید، در فصل ‌های بهار و تابستان اطراف دریاچه زریبار طبیعت بسیار زیبا و سرسبز قرار دارد و مناظر طبیعی اطراف بسیار دیدنی می باشد. در فصل های پاییز و زمستان هوای این منطقه هوا به شدت سرد می شود و در فصل زمستان دریاچه کاملا یخ می ‌زند. اما در تابستان علاوه بر لذت بردن از مناظر اطراف می توانید به تفریحات بی نظیری که در اطراف دریاچه قرار گرفته نیز لذت ببرید.

تفریحات دریاچه زریوار کردستان

دریاچه زریوار بخاطر داشتن گردشگران بسیار زیاد دارای امکانات تفریحی زیادی نیز می باشد که می توانید در اطراف دریاچه از این تفریحات بی نظیر استفاده نمایید، از تفریحات دریاچه زریوار می توانید قایق سواری با قایق‌ های موتوری و پدالی ، شنا، ماهیگیری، کمپینگ، عکاسی از این مناظر، طبیعت ‌گردی در اطراف دریاچه زریوار، 

اقامت در اطراف دریاچه زریوار کردستان

دریاچه زریوار از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران که دارای فضای سرسبز و خرمی می باشد، و مناظری زیبا و چشم‌ نوازی که از دیدن آنها سیر نخواهید شد، شما می توانید در این منطقه زیبا شبی را اقامت کنی از این رو می توانید کمپینگ کنید و از چندین منطقه مناسب که برای کمپ زدن شما در نظر گرفته شده استفاده نمایید و شبی را از طبیعت زیبا و بکرو آرامش بخش دریاچه لذت ببرید، لازم است برای کمپینگ وسایل و تجهیزاتی مانند: چادر، کیسه ‌خواب، وسایل پخت‌ وپز، آب آشامیدنی، غذا، وسایل بهداشتی، لوازم روشنایی، دارو و لوازم کمک ‌های اولیه به همراه خود داشته باشید.

از دیگر گزینه‌ های اقامتی اطراف دریاچه زریوار می توان به قامتگاه‌ های بوم‌ گردی روستای زریوار، اقامتگاه بوم‌ گردی نشینگه بنار،اقامتگاه بوم‌ گردی ژیوار، اقامتگاه بوم‌ گردی تالاب، اقامتگاه بوم‌ گردی هورامان، اقامتگاه بوم‌ گردی ژیوار۲، مهمان‌ سرای جهانگردی مریوان، هتل زریوار، هتل نوروز مریوان اشاره کرد که اقامت در آن ها به بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد.

امکانات رفاهی دریاچه زریوار کردستان

دریاچه زریوار از زیباترین جاذبه‌های دیدنی ایران که امکانات رفاهی متنوعی را برای گردشگران خود فراهم کرده است، از جمله این امکانات می توان به: پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، چندین فروشگاه خرید مواد غذایی، نوشیدنی و سوغاتی، رستوران با غذاهای سنتی برای صرف غذا، کافه با انواع نوشیدنی های سرد و گرم بسیار خوشمزه و ... همچنین شهرداری این منطقه در صدد است امکانات رفاهی این منطقه را بیشتر کند تا گردشگران به راحتی به تفریح در این منطقه بپردازند و از آن لذت ببرند. با تهیه بلیط هواپیما تهران سنندج در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

پوشش گیاهی دریاچه زریوار کردستان

دریاچه زریوار از جاذبه های دیدنی و گردشگری که از نظر زیست ‌محیطی اهمیت بسیار زیادی دارد. دریاچه زریوار زیستگاه انواع جانوران و گیاهان متنوع می باشد، از پوشش گیاهی این دریاچه می توان به درختان و گیاهان مختلفی ازجمله: بلوط، زالزالک، ارس، بید، گز، نی، لویی، علف هفت ‌بند، لاله واژگون، شقایق و… اشاره کرد.

 

پوشش جانوری دریاچه زریوار کردستان

دریاچه زریوار همچنین دارای پوشش جانوری همچون انواع پرندگان، ماهی ‌ها و آبزیان نظیر: اردک، غاز، قو، چنگر، درنا، حواصیل، فلامینگو، کاکایی، خوتکا، سنقر، عقاب و شاهین و ماهی ‌های کپور، قزل ‌آلا، ماهی ‌های بومی و خرچنگ، حلزون، کرم ‌ها می باشد.

بهترین مسیر دسترسی به دریاچه زریوار کردستان

برای دسترسی به دریاچه زریوار باید با استفاده از خودرو شخصی یا اتوبوس از سمت تهران به سنندج رفته و سپس به مریوان بروید، از مریوان نیز از میدان آزادی به‌ سمت جاده دریاچه زریوار حرکت نمایید، تمام مسیر تا دریاچه کاملا آسفالت می باشد که می توانید با خودرو بدون هیچ پیاده روی و به دور از جاده خاکی خود را به دریاچه برسانید. از تهران تا دریاچه زریوار حدود ۵۹۹ کیلومتر می باشد که چیزی حدود 6 ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می برد و از مریوان تا دریاچه زریبار حدود ۳ کیلومتر فاصله است که حدود ۶ دقیقه زمان لازم است.

آدرس دریاچه زریوار: استان کردستان، شهرستان مریوان، بخش مرکزی، دهستان سرشیو، روستای زریوار

 

date_range شنبه 15 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 36 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0