{{ctrl.notification}}
Band village of Urmia

روستای بند ارومیه

ارومیه از بزرگ ‌ترین و مهم ترین شهرهای شمال غربی ایران که در مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است. ارومیه دومین شهر پرجمعیت شمال غربی کشورمان که دارای ۳۰۰۰ سال قدمت می باشد، ارومیه دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوانی می باشد تاریخی ترین بنا ها را در خود جای داده است، این شهر به شهر اولین ها معروف می باشد، زیرا اولین شبکه تلویزیون محلی، اولین بیمارستان مدرن، اولین مرکز آموزشی پزشکی، اولین مدرسه به شکل نوین و اولین نشریه محلی متعلق به این شهر می باشد، به همین دلیل نام این شهر در فهرست ۱۹ شهر ایرانی ثبت شده در یونسکو قرار گرفته است. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی بند ارومیه یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر بپردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی روستای بند ارومیه

بند ارومیه روستایی گردشگری که در ۳ کیلومتری جنوب غربی ارومیه توابع بخش مرکزی این شهرستان، در مسیر رودخانه شهرچای و در کیلومتر ۵ ارومیه قرار دارد، روستای بند یک روستای گردشگری و از جاهای دیدنی ارومیه که در میان یک دره و دو کوه صخره‌ ای قرار گرفته است، روستای گردشگری بند ۱۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و رودخانه مهم شهرچایی نیز از میان آن عبور می کند. روستای گردشگری بند یک روستای تاریخی که قدمت آن به بیش از سه قرن پیش باز می گردد،

شغل مردم روستای بند ارومیه

در روستای بند زمین ‌های زراعی به صورت قطعات کوچک و پراکنده در جنوب، غرب و شرق روستا قرار دارد، که این زمین های منعلق به مردم روستا می باشد، که اکثر مردم روستای بند به فعالیت‌های زراعی و دامداری مشغول هستند و در آمد و مخارج زندگی خود را از این راه تامین می کنند، هر چند که روستای بند در گذشته محل مبادله کالاها و بازار روستایی منطقه ارومیه بوده است، از بیشترین محصولات این روستا گندم و جو می باشد که سهم تولیدات زراعی به شمار می رود، از محصولاتی که از دامپروری در این روستا به دست می آید گوشت، فرآورده‌های لبنی و پشم می باشد، همچنین محصولات باغی در روستای بند شامل سیب و انگور می باشد که در دامنه ارتفاعات و حواشی رودخانه زیاد به چشم می خورد. از تولیدان صنایع دستی در این روستا می توان به گلیم و قالی که توسط زنان روستا بافته می ‌شود.

معماری روستای بند ارومیه

روستای گردشگری بند دارای خانه های با بافت قدیمی و همچنین خانه های تازه ساز می باشد که خانه های قدیمی آن با مصالحی همچون سنگ، چوب، خشت، گل و انواع آجر ساخته شده و خانه های تازه ساز آن از مصالحی مانند سیمان و تیرآهن ساخته شده، این خانه‌ های روستایی دارای فضاهای متنوعی مانند: اتاق‌ های استراحت، آغل، اصطبل، انبارعلوفه، سرویس بهداشتی و دالان و حیاط می باشند.

مراسم آیینی روستای گردشگری بند ارومیه

روستای گردشگری بند ارومیه دارای فرهنگ بالایی می باشد، از جاذبه ‌های فرهنگی روستای بند می توان به برگزاری جشن‌ های ملی و مذهبی و آیین‌ های مذهبی و آداب و رسوم بومی مردم این روستا اشاره کرد، همچنین مراسم و آیین‌ های ملی این روستا که به صورت های مختلفی برگزار می شود مانند عید نوروز، شب یلدا و چهارشنبه سوری که با مشارکت مردم روستا برگزار می‌ شود. همچنین مراسمات دیگری نظیر مراسم عروسی که با اجرای موسیقی و آوازهای ترکی و کردی همراه است.

بهترین زمان سفر به بند ارومیه

برای سفر و بازدید از روستای گردشگری بند ارومیه اگر اهل طبیعت ‌گردی هستید می توانید در هرفصلی به این روستا سفر کنید، روستای گردشگری بند ارومیه دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی می باشد اگر می خواهید طبیعت سرسبز و بی نظیر این روستا را ببنید  بهترین زمان سفر بهار و تابستان می باشد، اگر عاشق فصل زمستان هستید و مناظر سفیر پوشیده شده از برف برایتان جذاب است می توانید زمستان های این روستا را تجربه نمایید و از مناظر جذاب این روستا لذت ببرید.

تفریحات در روستای گردشگری بند

روستای گردشگری بند ارومیه از جاهای دیدنی و تفرجگاه‌های اصلی و جذاب در این شهر می باشد که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است، در اطراف این جاذبه ی گردشگری دیدنی و تفریحاتی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. با تهیه بلیط هواپیما تهران ارومیه در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

طبیعت‌ گردی

از جذاب ترین تفریحات در روستای بند، طبیعت‌ گردی می باشد، اگر اهل طبیعت‌ گردی هستید، مناظر روستای بند ارومیه گزینه مناسبی برای شما می باشد، آب ‌و‌هوای خوب و معتدل، طبیعت بکر و فوق ‌العاده‌ای روستا بسیار لذت بخش و دلپذیر می باشد.

 شکم گردی

یکی از لذت بخش ترین تفریحات در سفر شکم گردی می باشد، در روستای گردشگری بند و در جاده روستای بند انواع کافه، کافه رستوران، قلیان ‌سرا، چای سرا و… وجود دارد. رستوران‌ هایی با منویی از غذاهای محلی با طعم بی ‌نظیر وجود دارد که می توانید غذایی خوشمزه به همراه دوغ تازه محلی سفارش داده و نوش جان کنید، همچین بستنی مخصوص و ترشک ‌های محلی این روستا را حتما امتحان کنید. کافه ‌ها و رستوران‌ های سنتی و مدرن در ابتدای جاده بند در دو طرف جاده وجود دارد، که غذاها و نوشیدنی‌ های خوشمزه ای را در اختیارتان قرار می دهد. کافه های سنتی در داخل باغ ‌ها در کنار رودخانه لذت غذا خوردن را چند برابر می کند.

کوهنوردی در روستای بند

از دیگر تفریحات در روستای گردشگری بند ارومیه کوهنوردی می باشد، کوهنوردی از تفریحات لذت بخش و مورد علاقه کوهنوردان می باشد، اگر اهل ورزش و کوهنوردی هستید می توانید به کوهنوردی در این منطقه بپردازید.

باغات روستای بند

باغات اطراف  روستای بند از مهم ‌ترین جاذبه ‌های این روستا می باشد، در روستای بند باغات زیبایی با مناظر جذاب و دیدنی و رنگ های متنوع و رنگارنگ و برگ های سبز زیبا همچون باغات درختان زرد آلو، سیب، بید، آلبالو و… در این روستا وجود دارد که از جاذبه های دیدنی و تفریحی در این روستا می باشد.

 

date_range یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 41 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0